سمند و تیبا

تا نواقص رفع نشود، سمند و تیبا شماره‌گذاری نمی‌شوند

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد گفت تا نواقص رفع نشود، سمند و تیبا شماره‌گذاری نخواهند شد.

مهدی انگورج، مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد اعلام کرد اعتبار سمند و تیبا در شرایطی تمدید خواهد شد که نواقص آنها توسط تولیدکنندگان رفع شود. وی افزود همچنین معاون مهندسی پلیس راهور نیز در صورتی این خودروها را شماره‌گذاری خواهد کرد که هم مستندات کاملی را ارائه دهند و هم دارای تاییدیه سازمان ملی استاندارد باشند.

جلوگیری از شماره گذاری سمند و تیبا

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد با اشاره به این که سازمان ملی استاندارد به وکالت مردم مدعی‌العموم کیفیت است نه متولی، گفت این گزارش‌ها از سه منشا شامل گزارش‌های واصله مردمی، آمار و اطلاعات ارائه شده از تعمیرگاه‌های خدمات پس از فروش خودروساز در خصوص تعویض قطعات و خرابی سیستم‌ها و همچنین طبق ارزیابی شرکت‌های بازرسی سازمان ملی استاندارد ایران تهیه می‌شود.

انگورج در ادامه گفته‌های خود بیان کرد تا به امروز COP یا تایید ایمنی برای انواع خودروهای سواری، تجاری، فنی، تریلرها و موتورسیکلت‌ها به شکل سالیانه صادر می‌شد. اما در راستای نظارت بیشتر بر حوزه کیفیت که خواسته مردم است تصمیم بر آن شد تا زمان صدور آن به یک ماه کاهش پیدا کند. وی تاکید کرد خودروسازان پیش از این که تمدید اعتبار را دریافت کنند، اجازه تبلیغ را ندارند و پیش فروش آنها قبل از دریافت تمدید غیر قانونی خواهد بود.

سرهنگ محمدعلی زارع، معاون فنی مهندسی پلیس راهور نیز در همین راستا بیان کرد از آنجایی که سمند و تیبا هم‌اکنون از لیست تاییدیه استاندارد خارج شدند، پلیس نیز طبق تکلیف قانونی خود اجازه نخواهد داد خودروهای بی‌کیفیت که دارای نقص هستند شماره‌گذاری شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*