نمایشگر همیشه روشن در iOS 16

نمایشگر همیشه روشن با iOS 16 به آیفون های اپل می‌آید

ظاهراً قابلیت نمایشگر همیشه روشن با iOS 16 به آیفون های اپل خواهد آمد. این یعنی به جز آیفون ۱۴، آیفون‌های قدیمی‌تر نیز آن را دریافت می‌کنند.

اپل به زودی از iOS 16 رونمایی خواهد کرد که یکی از ویژگی‌های آن «نمایشگر همیشه روشن» است. این قابلیت به صورت سخت افزاری در گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس به کار می‌رود.

نسل جدید آیفون‌های اپل که پاییز امسال معرفی می‌شود، تغییراتی در فناوری نمایشگر خودش خواهد داشت. گفته می‌شود حداقل نرخ رفرش این نمایشگر به ۱ هرتز نیز خواهد رسید. برای فعال کردن چنین قابلیتی اپل باید در آی او اس ۱۶ خودش تغییراتی را ایجاد کند.

نمایشگر همیشه روشن iOS 16 در آیفون‌ها چگونه خواهد بود؟

منابعی که این اطلاعات را در اختیار مارک گورمان (خبرنگار بلومبرگ) قرار داده‌اند، می‌گویند آی او اس ۱۶ دارای قابلیتی به نام “Power On” است که نمایشگر همیشه روشن را به آیفون های اپل می‌آورد. این به آیفون اجازه می‌دهد نرخ رفرش را در صفحه قفل به پایین‌ترین حد خودش برساند تا اطلاعات مفیدی را روی نمایشگر گوشی به نمایش بگذارد. این قابلیت شبیه آن چیزی است که روی برخی مدل‌های ساعت هوشمند اپل واچ نیز ارائه می‌شود.

نمایشگر همیشه روشن در iOS 16

گورمان کسی است که ادعا می‌کرد اپل این ویژگی را برای آیفون ۱۳ خودش در نظر گرفته بود. اپل از پنل‌های LTPO روی دو گوشی سری آیفون ۱۳ پرو به کار برده بود؛ یک فناوری که اجازه استفاده از قابلیت نمایشگر همیشه روشن را می‌دهد. با این حال نمایشگر آیفون‌های اپل در سال گذشته فقط از ProMotion پشتیبانی می‌کنند که نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را فعال می‌کند.

انتظار می‌رود آی او اس ۱۶ اپل که هفته آینده در کنفرانس WWDC22 معرفی می‌شود، دارای اپلیکیشن‌های داخلی رفرش شده و همینطور راه‌های جدیدی برای ارتباط با گوشی باشد. در عین حال طراحی این رابط کاربری تغییرات زیادی نخواهد کرد.

گورمان می‌گوید این تغییرات شامل بروز شدن پنل نوتیفیکیشن‌ و مالتی‌تسکینگ در آیپد و همینطور بروزرسانی اپلیکیشن‌های Messages و Health باشد. صفحه قفل نیز ظاهراً به پس زمینه‌ای مجهز می‌شود که از ویجت‌ها پشتیبانی خواهد کرد. اما اپلیکیشن ‌Messages شبیه به پیام‌رسان‌ها خواهد شد و تغییرات گسترده‌ای را در ارتباط با پیام‌های صوتی دریافت می‌کند.

پلتفرم tvOS مخصوص اپل تی وی نیز امکانات خانه هوشمند بیشتری را دریافت می‌کند و صفحه تنظیمات آن به تنظیمات آیفون‌های اپل شبیه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*