تعطیلی فیلمیو و نماوا

آیا فیلیمو و نماوا تعطیل خواهند شد؟

این‌طور که پیداست امکان تعطیلی فیلمیو و نماوا به دنبال رویکرد آن‌ها در خصوص انتشار مجموعه‌های جدیدشان وجود دارد و شاید شاهد لغو مجوز فعالیت این دو پلتفرم مهم شبکه نمایش خانگی باشیم.

در پی انتشار بدون مجوز چند سریال ایرانی، اخیرا شایعات متعددی پیرامون ابطال مجوز فیلیمو و نماوا منتشر شده و رئیس ساترا نیز به این اخبار واکنش نشان داده است.

پس از صحبت‌های پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما در رابطه‌ با نظارت بر شبکه نمایش خانگی، حالا سعید مقیسه، رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) هم در این مورد اظهارنظر کرده است.

فیلمیو و نماوا که در چند مدت اخیر، همواره با ساترا دچار مشکل بوده‌اند و نسبت به ممیزی‌های شدید آن‌ها انتقاد داشته‌اند، ظاهرا مجموعه‌های جدید خود همانند نوبت لیلی، جادوگر و یاغی را بدون دریافت مجوز از آن‌ها منتشر کرده‌اند.

تعطیلی فیلمیو و نماوا

از آنجایی که این سریال‌ها باید حتما از ساترا مجوز انتشار بگیرند، پخش آن‌ها تخلف محسوب می‌شود و می‌توان انتظار داشت که با آن‌ها برخورد شود. آیا تعطیلی در راه است؟ سعید مقیسه در مورد مشکلات پیش‌آمده و شایعه‌ی تعطیلی گفته است:

در پی انتشار برخی اخبار حاشیه‌ساز در مورد لغو مجوز فیلیمو و نماوا، اعلام می‌کنم از طرف ساترا هنوز تصمیم قطعی برای تعلیق مجوز پلتفرم‌های مذکور اعلام نشده است. البته برخی پلتفرم‌ها تخلفاتی داشته‌اند که منجر به کسر امتیاز آنها شده است و در صورت رسیدن امتیاز هر رسانه به کمتر از حداقل اعتبار لازم، اقدام قانونی انجام خواهد شد.

با این تفاصیل، احتمال بسته شدن دو پلتفرم مذکور پایین است اما برای تخلفات انجام شده، با کسر امتیاز روبرو خواهند شد. با وجود این، همچنان ممکن است که شایعه‌ی تعطیلی فیلمیو و نماوا در آینده‌ی نزدیک به حقیقت تبدیل و در صورت تخلفات بیشتر، مجوز هر دو پلتفرم حداقل برای مدتی کوتاه باطل شود.

ساترا به عنوان رسانه‌ای که وظیفه‌ی نظارت بر رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، تنظیم مقررات در ابعاد مختلف از جمله ضوابط محتوایی و حفظ حریم مقدس خانواده‌ها را برعهده دارد، نمی‌خواهد اجازه دهد که این تخلفات ادامه پیدا کند اما اگر پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی به انتشار بدون بازبینی سریال‌های خود ادامه دهند، شاید مجازات سخت‌تری برایشان در نظر گرفته شود. در صورت انتشار اخبار مرتبط با تعطیلی فیلمیو و نماوا، آن‌ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.