گلف R20

گلف R20 با قدرت ۳۳۰ اسب بخار معرفی شد؛ درنده ترین گلف تاریخ

گلف R20، نسخه تقویت شده‌ی هاچ بک جذاب و زیبای فولکس واگن است که با قدرت 330 اسب بخار، حتی از گلف GTi هم قدرتمندتر عمل می‌کند. پس این شما و این قدرتمندترین Golf تاریخ!

تقریبا اوایل سال 1974 بود که یکی از بهترین هاچ بک‌های تاریخ از دل خط تولید فولکس واگن و با نام گلف MK1 به تولید رسید. طی این سال‌ها، خودروهای زیادی با برند VW ساخته و بازنشسته شدند اما گلف همواره راه خود را ادامه داده و هیچ وقت طرفداران خود را ناامید نکرده است. جدیدترین عضو خانواده‌ی با اصالت گلف، گلف R20 نام دارد که در ادامه به تمامی زوایای آن نگاهی خواهیم داشت.

معرفی هاچ بک قدرتمند گلف R20

گلف R20

برای درک این هاچ بک تند و تیز، ابتدا باید با معنی حرف R در ابتدای آن آشنا شویم. همه‌ی ما با برند مرسدس AMG یا بی ام و M آشنا هستم. حرف R هم دقیقا چنین نقشی در خودروهای فولکس واگن دارد و به نوعی شاخه‌ی ریسینگ آن محسوب می‌شود. اما چرا R20؟ به تازگی تیم ریسینگ فولکس واگن، تولد بیست سالگی خود را پشت سر گذاشته است و چه هدیه‌ای بهتر از یک گلف تا دندان مسلح؟

گلف R20 - نسل های مختلف گلف فولکس واگن

سل های مختلف گلف فولکس واگن

البته اگر از طرفداران VW باشید، این نامگذاری عجیب به نظر برسد؛ چرا که گلف R32 مدل 2001 را با پیشرانه 6 سیلندر خطی توربو شارژ 3.2 لیتری یا همان پیشرانه معروف VR6 با قدرت 241 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر دیده بودیم. گلف R20 نسبت به R32، دقیقا 4 نسل پیشرفته‌تراست اما در قسمت پیشرانه، کاهش حجم و سیلندر را تجربه می‌کند. البته این موضوع به معنی ضعف R20 نیست!

گلف R20

گلف R در نسخه معمولی

پیشرانه 4 سیلندر خطی توربو شارژ گلف R20 با وجود لاغرتر شدن نسب به R32 و با حجم 2 لیتر می‌تواند 329 اسب بخار قدرت تولید کند؛ یعنی دقیقا 14 اسب بخار بیشتر از یک گلف R معمولی! همچنین این پیشرانه از یک سیستم توربو شارژ کاملا جدید و بهینه بهره می‌برد که مشکل لگ توربو را تا حد زیادی رفع می‌کند. چنین اعدادی در کنار توربو شارژ اصلاح شده می‌توانند شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت گلف R20 را به زیر 4.6 ثانیه برسانند.

گلف R20 - نسل های مختلف گلف فولکس واگن

نسل اول هاچ بک گلف فولکس واگن

در ادامه به گیربکس DSG یا همان «سیستم تعویض دنده مستقیم» می‌رسیم که نسبت به گیبرکس‌های دو کلاچه، حس رانندگی اسپرت‌تری را هدیه می‌دهد. همچنین حالت دریفت هم با نام “drift mode” در این هاچ بک جذاب آلمانی گنجانده شده است. به علاوه راننده می‌تواند با قرار دادن خودرو در حالت “emotion start”، خودرو خود را با دور موتور 2500rpm داشته باشد که این قابلیت، صدای اگزوز را در زمان روشن کردن خودرو، کاملا متفاوت و جذاب می‌‌کند.

تغییرات ظاهری نسبت به گلف R معمولی

گلف R20

گلف R در نسخه معمولی

در ابتدا باید بگوییم که این خودرو، بر اساس نسل هشتم گلف یا همان MK8 طراحی شده است پس تقریبا با نمای ظاهری آن آشنا هستیم. اولین بهبود گلف R20 نسبت به یک R معمولی، در همان زمان ورود به خودرو معلوم می‌شود؛ یعنی زمانی که چراغ ولکام لایت، نشان R20 را بر روی زمین به نمایش می‌گذارد. به طور کلی حروف R و 20 در قسمت‌های زیادی مثل درب صندوق عقب، سپر جلو و ستون B دیده می‌شود.

گلف R20

در ادامه به رینگ‌های 19 اینچی می‌رسیم که با ترکیبی از رنگ آبی و مشکی، چهره خاصی را خلق می‌کنند. البته خریدارانی که به دنبال ظاهر کلاسیک‌تری هستند می‌توانند رینگ‌های تمام مشکی و آن‌هایی که به دنبال یک چیز متفاوت هستند، نسخه تمام آبی را با همان سایز انتخاب کنند.

گلف R20

البته آینه‌های بغل مشکی فقط در نسخه‌ای که از رینگ‌های آبی مشکی بهره می‌برد قابل سفارش است و در نسخه‌ی رینگ مشکی، آینه‌های بغل با رنگ آبی طراحی شده‌اند. به علاوه اسپویلر عقب گلف R20 هم از یک طراحی کاملا متفاوت بهره می‌برد. اما دیفیوزر عقب و اگزوزهای چهار کاناله نسبت به گلف R معمولی کاملا دست نخورده باقی مانده‌اند.

گلف R20

اما طراحی کابین خودرو چطور؟ قطعات فیبر کربن در همان ابتدای کار، توجه شما را به خود جلب می‌کنند و در میان آن‌ها می‌توانید نشان R20 را ببینید. همچنین حرف R بر روی روکش درب‌ها و روکش صندلی‌ها و همچنین روی فرمان هم حک شده است.

گلف R20

در ادامه باز هم به همان نمایشگرهای دوال اسکرین 11 اینچی می‌رسیم که در نسخه معمولی هم آن‌ها را دیده بودیم. این نمایشگرها و به طور کلی داشبورد خودرو با تریم مشکی پیانویی پوشانده شده‌اند که در کنار فرمان اسپرت D شکل، واقعا نمای مدرن و زیبایی را خلق کرده‌اند.

گلف R20

در کنسول وسط هم به جز ترمز پارک برقی، اهرم انتخاب دنده و شارژر وایرلس، چیز دیگری دیده نمی‌شود. البته بد نیست بدانید که این خودرو خاص فقط در دو رنگ سفید و آبی به بازار خواهد آمد و با وجود اسپرت بودن، هیچ خبری از رنگ مشکی نیست!

قیمت گلف R20 فولکس واگن و زمان ورود به بازار

گلف R20

طبق تقویم نمایندگی‌های رسمی فولکس واگن در آمریکا، این خودرو تا تیر امسال به خیابان‌ها خواهد آمد. البته نسخه مخصوص به اروپا با مدل آمریکا، تفاوت‌های کوچکی خواهد داشت.

گلف R20

اما قیمت چطور؟ گلف آر مدل 2022 در حال حاضر با قیمتی بین 45 تا 52 هزار خرید و فروش می‌شود. هرچند که قیمت گلف R20 هنوز به صورت رسمی تایید نشده است اما می‌توان حدس زد که این هاچ بک خوش ساخت آلمانی تقریبا در همین رنج قیمت اما کمی بالاتر به بازار خودرو آمریکا بیاید و بعد از آن، سفر خود را به اروپا و آسیا شروع کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*