سوزوکی ویژن گرن توریسمو

سوزوکی ویژن گرن توریسمو، قدرت ۴۲۶ اسب بخاری خود را از پیشرانه یک موتورسیکلت گرفته است!

سوزوکی ویژن گرن توریسمو یک خودرو هیبرید مفهومی دو سرنشین است که به لطف موتورهای الکتریکی و یک پیشرانه‌ی موتور سیکلت هایابوسا، 426 اسب بخار تولید می‌کند.

اکثر شما با موتور سیکلت افسانه‌ای هایابوسا آشنا هستید. این موتور سیکلت در سال‌های متوالی توانسته بود تا رکوردهای زیادی را کسب کند و محصولات هوندا و کاوازاکی را به راحتی پشت سر بگذارد. اما چه اتفاقی رخ می‌دهد اگر پیشرانه 4 سیلندر 1.3 لیتری این موتور سیکلت سنگین را با سه موتور الکتریکی قدرتمند ترکیب کنیم؟ سوزوکی قصد دارد تا به این سوال جواب دهد.

معرفی سوزوکی ویژن گرن توریسمو

سوزوکی ویژن گرن توریسمو - موتور سیکلت سوزوکی هایابوسا

موتور سیکلت سوزوکی هایابوسا

در ابتدا باید بگوییم که این خودرو مفهومی، به صورت انحصاری برای بازی «گرن توریسمو 7» ساخته خواهد شد اما برای درک بهتر آن بهتر است که به سراغ خودرو مفهومی سوزوکی GSX R/4 مدل 2001 برویم. این خودرو، در کنار دیگر کانسپت سوزوکی با نام “Misano”، تقریبا اولین محصولات این شرکت ژاپنی بودند که با پیشرانه قدرتمند موتور سیکلت‌های سوزوکی به صحنه آمدند.

سوزوکی ویژن گرن توریسمو

همچنین بد نیست بدانید که کانسپت سوزوکی میسانو با قابلیت 4WD بودن، قدرت اصلی پیشرانه‌های موتور سیکلت‌های سوزوکی را به جهان نشان داد.

سوزوکی ویژن گرن توریسمو

خودرو کانسپت سوزوکی GSX R/4 مدل 2001

اما سومین تلاش این برند ژاپنی برای انجام دادنِ دوباره‌ی این کار، به یک محصول متفاوت ختم شده است. یعنی جایی که سه موتور الکتریکی به همراه یک پیشرانه 4 سیلندر 1.3 لیتری، قدرت 426 اسب بخار در دور موتور 9700rpm و گشتاور 610 نیوتن متر را به سوزوکی ویژن گرن توریسمو هدیه می‌دهد.

سوزوکی ویژن گرن توریسمو - سوزوکی میسانو

خودرو کانسپت سوزوکی میسانو

از آن جایی که با یک خودرو مفهومی 4WD رو به رو هستیم، باید انتظار آرایش موتوری خاصی را هم داشته باشیم. قدرت پیشرانه بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی، مستقیما به محور عقب می‌رود و در محور جلو هم دو موتور الکتریکی برای هم چرخ را خواهیم داشت.

سوزوکی ویژن گرن توریسمو

در حقیقت می‌توان گفت که این خودرو، تقریبا همان GSX R/4 اما با امکانات و تجهیزات به روز است. در ادامه به وزن این خودرو هیبریدی می‌رسیم. در ابتدا باید بگوییم که سوزوکی ویژن گرن توریسمو، یک خودرو دو سرنشینه است اما موتورهای الکتریکی و پکیج باتری‌ها، وزن آن را به 370 کیلوگرم می‌رساند.

سوزوکی ویژن گرن توریسمو - سوزوکی میسانو

خودرو کانسپت سوزوکی میسانو

اما بیایید و به طراحی ظاهری و کابین آن هم نگاهی داشته باشیم. در کابین این خودرو، با یک هدآپ دیسپلی و دو نمایشگر کوچک 6 اینچی در دو طرف فرمان طرف هستیم که وظیفه‌ی آینه بغل‌های این خودرو را ایفا خواهند کرد. فرمان خودرو هم از ظاهر اسپرتی بهره می‌برد. دکمه‌های فلاشر، استارت / استاپ و شیفترهای فرمان به همراه نشان سوزوکی و هدآپ دیسپلی، از جمله مواردی هستند که دقیقا در مقابل راننده قرار گرفته‌اند.

سوزوکی ویژن گرن توریسمو

کابین خودرو کانسپت سوزوکی ویژن گرن توریسمو

طراحی ظاهری این خودرو هم دقیقا تعریفی از محصولات ژاپنی را ارائه می‌دهد. رینگ‌های بزرگ 20 اینچی در کنار لاستیک‌های فاق کوتاه و اسکیت‌های کناری و دیفیوزر بزرگ جلویی و لبه‌ی کوتاه سپر جلو، آیرودینامیک عجیبی را به این کانسپت ژاپنی هدیه داده است. همچنین شیشه‌ی جلویی کوتاه و هواکش کوسه‌ای در پشت صندلی‌ها، شاهکار ژاپنی‌ها را کامل کرد‌ه‌اند.

سوزوکی ویژن گرن توریسمو

خودرو کانسپت سوزوکی ویژن گرن توریسمو

نگاهی به حضور جدیدترین کانسپت سوزوکی به بازی گرن توریسمو و رونمای از نسخه فیزیکی

در پایان باید بگوییم که پلیرهای بازی گرن توریسمو 7 در حال حاضر می‌توانند رانندگی با این خودرو خاص و جذاب را تجربه کنند؛ اما افرادی که قصد دارند تا سوزوکی ویژن را در خیابان‌ها ببینند، باید فعلا صبر داشته باشند چرا که این شرکت ژاپنی، فعلا تاریخ ساخت نسخه فیزیکی را اعلام نکرده است و حتی شاید هیچ وقت آن را در خیابان‌‌ها یا حتی نمایشگاه‌های ژاپن نبینیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*