گوشی گلکسی A12

با پول گوشی گلکسی A12 سامسونگ کدام گوشی را می‌توانیم بخریم؟

آیا با پول گوشی گلکسی A12 سامسونگ می‌توانیم تلفن همراه بهتری در زمینه دوربین، سخت افزار و نمایشگر بخریم یا بایستی به همین گوشی بسنده کنیم؟

بازار گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده در کشورمان بسیار داغ بوده و اکثر خریداران به دنبال خرید گوشی‌هایی مقرون به صرفه هستند. البته این موضوع مختص کشور ما نبوده و تقریبا در تمامی کشورها گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده خواهان زیادی دارند. یکی از گوشی‌هایی که امروزه در کشورمان به محبوبیت دست یافته گلکسی ای 12 – Galaxy A12 سامسونگ بوده که با قیمت اقتصادی خود در دل جوانان جا باز کرده است. اما امروز در گجت نیوز می‌خواهیم بررسی کنیم با بودجه گوشی گلکسی A12 چه گوشی‌های دیگری را می‌توانیم خریداری کنیم و آیا جایگزین‌هایش عملکرد بهتری دارند یا خیر. با ما همراه باشید.

پیش از شروع باید به مشخصات فنی ای 12 اشاره کنیم. این گوشی در دسته گوشی‌های پایین‌رده قرار می‌گیرد و نباید از آن انتظارات زیادی داشته باشیم. چیپست پایین‌رده مدیاتک، 4 گیگابایت رم و دوربین چهارگانه از جمله مشخصات فنی محصول سامسونگ برشمرده می‌شوند اما شاید نقطه قوت اصلی این دیوایس، ظرفیت باتری‌اش باشد. کره‌ای‌ها برای این گوشی باتری 5000 میلی‌آمپری در نظر گرفته‌اند که شارژدهی مناسبی دارد و می‌تواند برای ساعت‌ها کاربر را از شارژر بی‌نیاز کند.

گوشی‌هایی که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت در بازه قیمتی مشابه با گوشی گلکسی A12 قرار می‌گیرند. نقاط ضعف ای 12 بر کسی پوشیده نیست و ما با معرفی هر گوشی سعی داشتیم تا آن نقطه ضعف را بپوشانیم. در مجموع باید بگوییم جایگزین‌هایی که معرفی می‌شوند تنها در برخی زمینه‌ها از ای 12 برتر خواهند بود اما در مجموع نمی‌توانید روی تفاوت بنیادین گوشی‌ها حساب باز کنید.

سامسونگ گلکسی ای 13 – Samsung Galaxy A13

گوشی گلکسی A12

همان‌طور که از نام ای 13 نیز پیداست، این گوشی یک به روز رسانی کامل از گلکسی A12 به حساب می‌آید. این اسمارت فون  مجهز به طراحی جدید و مدرنی شده که سخت افزارش به طور کامل دستخوش تغییر شده است. رزولوشن بالاتر برای نمایشگر، ناچ قطره‌ای با حاشیه‌های کمتر دور صفحه نمایش، حسگر تشخیص اثر انگشت روی لبه و افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی تنها مواردی از ویژگی‌های ای 13 برشمرده می‌شوند.

سامسونگ در گلکسی A13 از چیپست جدیدی استفاده کرده که عملکرد بهتری در مقایسه با گوشی گلکسی A12 از خود به نمایش می‌گذارد. متاسفانه میزان رم دیوایس همچنان  گیگابایت باقی مانده و برای مالتی تسکینگ نمی‌توانید قدرت مانور زیادی داشته باشید.

سنسورهای دوربین نیز با نمونه‌های جدیدتر و قوی‌تری جایگزین شده‌اند تا بتوانید تصاویری دقیق و با کیفیت ثبت کنید. اما دوربین سلفی همچنان از همان سنسور 8 مگاپیکسلی سابق استفاده می‌کند که تصاویری قابل قبول می‌گیرد.

در پایان باید به باتری 5000 میلی‌آمپری دیوایس اشاره کنیم که حجمی معادل با ای 12 دارد و با توجه به چیپست جدید‌تر، شارژدهی بهتری ارائه خواهد کرد. ای 13 در اکثر زمینه‌ها عملکرد بهتری نسبت به ای 12 دارد و آن را می‌توانیم ادامه‌دهنده مسیر موفقیت‌آمیز ای 12 بدانیم.

سامسونگ گلکسی ام 22 – Samsung Galaxy M22

گوشی گلکسی A12

سری ام گوشی‌های سامسونگ به محصولات میان‌رده تعلق دارد و ام 22 نیز از این قاعده مستثنی نیست. ام 22 مجهز به نمایشگر 6.4 اینچی از نوع AMOLED شده که عمق رنگ‌ها را بهتر نمایش می‌دهد و همچنین از نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند. این ویژگی برای یک گوشی در این رده قیمتی بسیار جذاب و نایاب است.

دوربین چهارگانه اصلی این گوشی رزولوشنی برابر با ای 12 دارد که می‌توانند تصاویری با کیفیت متوسط بگیرند و تجربه کاری مشابه با ای 12 را القا کنند. کره‌ای‌ها در بخش پردازشی از چیپست Helio G80 کمک گرفته‌اند که به مراتب عملکردی بهتر از گوشی گلکسی A12 و حتی ای 13 از خود به نمایش می‌گذارد. میزان رم همان 4 گیگابایت باقی مانده و تنها به روز رسانی در بخش پردازشی مربوط به چیپست می‌شود.

باتری 5000 میلی‌آمپری دیوایس از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با سرعت بالایی منبع تغذیه ام 22 را کاملا شارژ کند. خوشبختانه آداپتور شارژ سریع 25 واتی در جعبه گوشی تعبیه شده و نیازی به تهیه آن از بازار نخواهد بود.

بدین ترتیب اگر کیفیت نمایشگر و عملکرد چیپست ای 12 برایتان کافی نیست، می‌توانید به خرید گلکسی ام 22 فکر کنید که در این دو زمینه برتر از ای 12 ظاهر می‌شود.

ردمی نوت 11 اس – Redmi Note 11S

گوشی گلکسی A12

شیائومی نیز در رده گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده نمایندگان زیادی دارد و نوت 11 اس یکی از بهترین آن‌هاست. این گوشی از نمایشگری با رزولوشن Full HD بهره می‌برد که نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی داشته و برش دوربین سلفی به شکل یک حفره کوچک در آمده است. این دوربین رزولوشن 16 مگاپیکسلی دارد و می‌تواند تصاویری با جزئیات و دقیق ثبت کند.

روی قاب پشتی دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی جا خوش کرده که با این رزولوشن انتظارات را از خود بسیار بالا برده است. بدین ترتیب این گوشی می‌تواند برای کسانی که به عکاسی اهمیت زیادی می‌دهند گزینه‌ای مطلوب باشد.

قلب تپنده نوت 11 اس Helio G96 بوده که در دسته چیپست‌های میان‌رده قرار می‌گیرد. انتظار داشتیم شیائومی از چیپست قوی‌تری استفاده کند اما در این صورت بهای تمام شده محصول نیز افزایش پیدا می‌کرد.

چینی‌ها باتری 5000 میلی‌آمپری را برای این دیوایس انتخاب کرده‌اند که از فناوری شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند. به لطف این فناوری امکان شارژ صفر تا صد باتری تنها در 58 دقیقه ممکن شده است.

اگر دوربین‌های گوشی گلکسی A12 نمی‌توانند شما را راضی کنند پیشنهاد می‌کنیم به سراغ نوت 11 اس بروید تا علاوه بر چیپست قوی‌تر، دوربین‌های دقیق‌تر و با کیفیت بالاتری در اختیار داشته باشید.

پوکو ام 4 پرو 5 جی – Poco M4 Pro 5G

پوکو ام 4 پرو 5 جی

دیگر محصول هلدینگ شیائومی در این رده قیمتی پوکو ام 4 پرو 5 جی بوده که نمایشگری تقریبا مشابه با نوت 11 اس دارد. نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی در این گوشی نیز به چشم می‌خورد و از بابت صفحه نمایش نگرانی وجود نخواهد داشت.

در زمینه دوربین سنسورها تفاوت چندانی با دوربین گلکسی ای 13 ندارند و چینی‌ها از دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در این گوشی استفاده کرده‌اند. این ترکیب می‌تواند تصاویری با جزئیات و زیبا در اختیارتان قرار بدهد اما اگر جایگاه ویژه‌ای برای عکاسی قائل هستید، ام 4 پرو 5 جی نمی‌تواند انتظاراتتان را برآورده کند.

اما نقطه قوت اصلی پوکو ام 4 پرو 5 جی چیپست آن به شمار می‌آید. چیپست Dimensity 810 نه تنها می‌تواند بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را به خوبی اجرا کند بلکه قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم شبکه مخابراتی 5G را نیز دارد. این گوشی شاید اقتصادی‌ترین گوشی 5G‌ بازار باشد و با آن می‌توانید از نهایت سرعت اینترنت لذت ببرید.

باتری 5000 میلی‌آمپری روی این گوشی نیز به چشم می‌خورد که با فناوری شارژ 33 واتی می‌تواند به مدت دو روز در استفاده معمولی شارژدهی داشته باشد.

در مجموع این گوشی برای کسانی مناسب خواهد بود که به دنبال توان پردازشی و پشتیبانی از شبکه 5G در تلفن همراهشان هستند و گوشی گلکسی A12 نمی‌تواند این انتظارات را برای آن‌ها برآورده کند.

سخن پایانی

گوشی گلکسی A12

جایگزین‌هایی که در این مقاله معرفی شدند هر یک در زمینه خاصی از گوشی گلکسی A12 عملکرد بهتری دارند. برای نمونه اگر به دنبال عکاسی هستید بهتر است به سراغ ردمی نوت 11 اس بروید یا اگر به دنبال جدیدترین تکنولوژی‌های ارتباطی هستید، پوکو ام 4 پرو 5 جی می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد. به نظر شما به خاطر کدام ویژگی گلکسی ای 12 می‌توان یک گوشی دیگر را جایگزین کرد و انتخاب شما کدام خواهد بود؟ پذیرای نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*