نسل جدید بی ام و X1

نسل جدید بی ام و X1 با ظاهری متفاوت معرفی شد

نسل جدید بی ام و X1 به عنوان ارزان‌ترین شاسی بلند بی ام و معرفی شد. این خودرو اکنون از ظاهری متفاوت و کابین دیجیتالی بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت بی ام و از سال 2022 میلادی فرایند توسعه نسل جدید X1 را آغاز کرد و این شاسی بلند اکنون پس از گذراندن تست‌های فنی قرار است با مدل 2023 تولید و به بازار عرضه شود. این خودرو که ارزان‌ترین شاسی بلند بی ام و محسوب می‌شود در نسل جدید از ظاهری متفاوت و کابین دیجیتالی بهره می‌برد.

مشخصات نسل جدید بی ام و X1 

نسل جدید بی ام و X1

طراحان برای نمای جلو این خودرو چراغ‌های بزرگ‌تر با حالت اسپرت و خشن را در نظر گرفتند. جلوپنجره نیز برای هماهنگ شدن با زبان طراحی جدید بی ام و بزرگ‌تر شده است. همچنین طراحان با حجم‌دهی سپر جلو و درپوش موتور با خطوط برجسته توانستند این خودرو را نسبت به نسل قبل اسپرت‌تر کنند.

نسل جدید بی ام و X1

در نمای عقب این خودرو طراحان از طرح شکسته برای چراغ‌ها استفاده کردند و در این بخش نیز فرورفتگی‌های عمیق با حجم‌دهی‌های زیاد به چشم می‌خورد. البته بی ام و همانند یک شاسی بلند اقتصادی برای این خودرو گلگیرها، رکاب و زیرسپر پلاستیکی در نظر گرفته است.

نسل جدید بی ام و X1

بزرگ‌ترین تغییر نسل جدید بی ام و X1 را برای بخش داخلی آن در نظر گرفتند. هنگام ورود به کابین این خودرو نمایشگر بزرگ با دو مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی پشت فرمان و ۱۰.۱۷ اینچی ویژه سیستم سرگرمی به چشم می‌خورد.

نسل جدید بی ام و X1

برای این خودرو نسل هشتم فناوری iDrive در نظر گرفته شده تا کابین این خودرو همانند شاسی بلند کوچک سری 2 و سری 3 و همچنین محصولات الکتریکی این خودروساز کاملا دیجیتالی باشد. از سایر ویژگی‌های کابین این خودرو می‌توان به سیستم صوتی سفارشی با ۱۲ اسپیکر از برند هارمن کاردون، رابط یو اس بی سی و خروجی ۱۲ ولت اشاره کرد.

شاسی بلند جدید بی ام و

نسل جدید بی ام و X1 در حال حاضر فقط با موتور 2 لیتری توربوشارژ به بازار عرضه می‌شود که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۴۱ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه و سیستم دو دیفرانسیل ایکس درایو نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده خواهد داشت. این خودرو می‌تواند ظرف مدت 6.2 ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

شاسی بلند جدید بی ام و

بی ام و امکان سفارش بسته آپشن‌های M اسپرت را نیز برای مشتریان این خودرو فراهم کرده که مواردی چون کاهش ارتفاع بدنه، سیستم تعلیق اختصاصی و فرمان ویژه با پدال‌های تعویض دنده را به همراه دارد. این آپشن‌ها باعث بهبود سرعت عمل گیربکس شده و برای راننده امکانات ویژه‌ای را ارائه می‌دهند. این خودرو از پاییز ۲۰۲۲ به بازار عرضه می‌شود و مشتریان برای مدل پایه با گیربکس اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل آن باید 40 هزار دلار پرداخت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*