بلک شارک ۵ پرو بهترین گوشی های اندرویدی ماه می 2022

بهترین گوشی های اندرویدی ماه می 2022 از نگاه بنچمارک انتوتو

پلتفرم بنچمارک گیری AnTuTu فهرستی از بهترین گوشی های اندرویدی ماه می 2022 را در سه دسته‌بندی پرچمدار، زیرپرچمدار و میان‌رده منتشر کرده است.

نیازی به گفتن ندارد که هماهنگی بین سخت افزار و نرم افزار، باعث می‌شود یک گوشی بهترین عملکرد خودش را ارائه کند. سال‌هاست که آیفون اپل برای چنین ترکیب هماهنگی مشهور است. اما روی صحبت ما اینجا گوشی‌های اندرویدی هستند. امروز وب‌سایت بنچمارک‌گیری انتوتو فهرستی از بهترین گوشی های اندرویدی ماه می 2022 را منتشر کرده است که در آن ۱۰ محصول را در سه دسته‌بندی پرچمداران، زیر پرچمداران و میان‌رده‌ها معرفی کرده است.

بهترین گوشی های اندرویدی ماه می 2022

مدل‌های پرچمدار

بهترین گوشی های اندرویدی ماه می 2022

در حال حاضر اسنپدراگون ۸ نسل ۱، بهترین چیپست برای گوشی‌های اندرویدی است. وجود آن زیر قاب یک گوشی به معنای پرچمدار بودن آن محصول است. بنابراین تعجب‌آور نیست که بهترین گوشی های اندرویدی ماه می 2022 عموماً از این تراشه قدرت بگیرند.

با این حال، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ خیلی هم بی‌اشکال نیست. این تراشه که بر پایه فناوری ۴ نانومتری سامسونگ تولید شده، با مشکلات حرارتی مواجه است. به همین خاطر، کوالکام برای تولید نسل جدید آن یعنی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ تصمیم گرفته از فناوری پردازشی شرکت TSMC استفاده کند. به هر ترتیب، قدرتمندترین گوشی ماه، از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره می‌برد.

شکی نیست که گوشی گیمینگ و توانمند بلک شارک ۵ پرو با امتیاز ۱،۰۴۷،۱۷۹ موفق به کسب رتبه نخست شده است. جایگاه دوم متعلق به گوشی رد مجیک ۷ پرو با یک دوربین زیر صفحه نمایش و متوسط امتیاز ۱،۰۳۲،۴۴۵ است. رتبه سوم را هم گوشی لنوو لژیون Y90 با امتیاز ۱،۰۲۰،۹۴۲ به نام خودش زده است. هر سه این گوشی‌ها مخصوص بازی هستند.

گوشی بلک شارک ۵ از حافظه ترکیبی SSD+UFS 3.1 بهره می‌برد که باعث شده پیشرفت چشمگیری در دنیای گوشی‌ها به وجود آید. در سمتی دیگر گوشی رد مجیک ۷ پرو به سیستم خنک کننده هوا فعال و اتلاف گرما پیشرفته مجهز شده که یک فن کوچک را در بر می‌گیرد. به لطف این فن، عملکرد پردازنده/ پردازشگر گرافیکی برای مدت طولانی می‌تواند در بالاترین سطح بماند. در آن سمت گوشی لنوو لژیون Y90 هر دو این فناوری‌ها یعنی حافظه ترکیبی و سیستم خنک کننده پیشرفته در بر می‌گیرد.

لنوو لژیون Y90

رتبه چهارم فهرست بهترین گوشی های اندرویدی ماه می 2022 از چیپست دایمنسیتی ۹۰۰۰ قدرت می‌گیرد. این گوشی ویوو X80 نام دارد و متوسط امتیاز ۱،۰۱۳،۸۴۵ را به نام خودش ثبت کرده است.

مدل‌های زیر پرچمدار

بهترین گوشی های اندرویدی ماه می 2022

۸ مدل این لیست از چیپست‌های مدیاتک قدرت می‌گیرند که قدرتمندترین آن‌ها Dimensity 8100 است. اولین مدل این فهرست، گوشی ویوو S15 Pro است. این گوشی که از چیپست دایمنسیتی ۸۱۰۰ قدرت می‌گیرد، متوسط امتیاز ۸۱۴،۹۹۵ را به دست آورده است.

جایگاه دوم و سوم متعلق به گوشی‌های ریلمی GT Neo 3 و شیائومی ردمی نوت ۱۱ تی پرو پلاس با متوسط امتیاز ۸۰۹،۷۰۶ و ۸۰۸،۶۴۲ است که از نظر پیکربندی و امکانات شباهت زیادی با یکدیگر دارند.

مدل‌های میان‌رده

بهترین گوشی های اندرویدی ماه می 2022

اما فهرست بهترین گوشی‌های میان‌رده نسبت به ماه گذشته تفاوت زیادی نکرده است. علت آن هم کند شدن سرعت معرفی گوشی‌های جدید در این دسته از بازار توسط تولیدکنندگان است. اکثر مدل‌های این فهرست به چیپست اسنپدراگون ۷۷۸ جی مجهز هستند و تنها یک مدل از چیپست Dimensity 900 مدیاتک قدرت می‌گیرد.

جایگاه نخست این فهرست را گوشی IQOO Z5 با چیپست اسنپدراگون ۷۷۸ جی به نام خودش ثبت کرده است. یکی از ویژگی‌های جذاب این گوشی رم نوع LPDDR5 (با سرعت ۶۴۰۰ مگابیت بر ثانیه) و همچنین حافظه فوق پرسرعت UFS 3.1 است. گوشی‌های شیائومی Civi 1S و آنر ۶۰ پرو دو رتبه بعدی را با امتیاز ۵۵۲،۰۸۴ و ۵۴۸،۷۲۶ به نام خودشان ثبت کرده‌اند. هر دو این گوشی‌ها نیز به چیپست اسنپدراگون ۷۷۸ جی پلاس مجهز هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*