شهرداری تهران

هک گسترده سامانه ها و دوربین های نظارتی شهرداری تهران

سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران با تایید خبر هک گسترده سامانه‌ها و دوربین‌های نظارتی این سازمان اعلام کرد در حال رفع اختلالات هستیم.

ظهر امروز ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ یک گروه هکری ویدیوهایی از دیتاسنتر مرکزی فناوری اطلاعات شهرداری تهران را در فضای مجازی منتشر کرد و از هک گسترده دوربین‌های نظارتی این سازمان خبر داد. پس از آن برای مدتی دسترسی کاربران به وب‌سایت‌های شهرداری تهران و سامانه تهران من نیز قطع شد که تاییدی بر این خبر بود.

جزئیات هک شهرداری تهران

در همین راستا سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تایید خبر هک شدن گسترده سامانه‌های این سازمان اعلام کرد ظهر امروز در صفحه داخلی سامانه‌ها اختلاف عمدی به وجود آمد و اختلالگران با انتشار تصویری موهن برای دقایقی این سامانه را از دسترس خارج کردند که البته اقدامات فوری برای رفع اختلالات در دستور کار قرار گرفته است. متن اطلاعیه این سازمان به شرح زیر است:

به استحضار شهروندان تهرانی می‌رساند، ظهر امروز ۱۲ خرداد ماه، اختلال عمدی در صفحه داخلی سامانه‌ی اینترانتی (داخلی)، برای دقایقی این سامانه را با انتشار تصویری موهن از دسترس همکاران خارج کرد. فرآیند رفع این اختلال محدود، به سرعت به انجام رسید و هم‌اکنون سامانه‌های خدمت‌رسانی برای بررسی‌های بیشتر فنی توسط سازمان فاوا، موقتا از دسترس خارج شده است.

فاوای این سازمان نیز با همکاری نهادهای مسئول در حال بررسی ابعاد موضوع و اقدامات پیشگیرانه برای حفظ کیفیت خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*