مرسدس بنز GLC جدید

مرسدس بنز GLC جدید با تغییرات فراوان معرفی شد

مرسدس بنز GLC جدید به همراه تغییرات زیاد و مشخصات بهبودیافته رونمایی شده است. در ادامه جزئیات این کراس اوور جذاب را دنبال کنید.

طی سال‌های اخیر کمپانی‌های مطرح و مشهور بسیاری به سمت تولید خودروهای برقی رفته‌اند و در این مسیر به موفقیت‌های چشمگیری نیز دست یافته‌اند. یکی از این شرکت‌های معروف، مرسدس بنز است که توانسته با تولید و عرضه خودروهای جدیدی نظیر EQS و EQE به سمت آینده خودروهای الکتریکی حرکت کند.

مشخصات مرسدس بنز GLC جدید

البته تمامی شرکت‌های بزرگ و با تجربه به این علت که سال‌ها مشغول تولید خودروهای بنزینی بوده‌اند، نمی‌توانند به این راحتی‌ها آنها را از چرخه تولید حذف کنند. در همین راستا مرسدس بنز به تازگی از خودروی جدید خود با نام GLC رونمایی به عمل آورده است.

مرسدس بنز GLC جدید

این خودرو یک کراس اوور جذاب و لوکس به شمار می‌رود که اشتراکات زیادی با نسل جدید کلاس C دارد. کراس اوور جی ال سی راهی بازار شده تا با بزرگانی همچون بی ام و X3 و آئودی Q5 به رقابت بپردازد. در این مطلب قصد داریم نگاهی به مشخصات کلی این خودروی جدید بیندازیم.

طراحی ظاهری مرسدس بنز GLC

کراس اوور GLC در زمینه فناوری‌های به کار رفته در آن و تجهیزاتی که دارد پیشرفت‌های بزرگی کرده و به روزرسانی‌های موفقی داشته ولی طراحی بیرونی آن بیشتر از آنکه انقلابی باشد، تکاملی است. بنابراین اگر نگاهی به ظاهر بیرونی خودرو بیندازید متوجه عناصر و مولفه‌های آشنای مرسدس بنز خواهید شد.

البته تغییرات این خودرو به قوت خود باقی است و برای مثال شاهد جلو پنجره بزرگتر، چراغ‌های جلو تیزتر و چراغ‌های عقب باریک تر هستیم. از نظر ابعادی کراس اوور جی ال سی بیشترین تغییر را در بخش طولی خود پذیرفته است و حالا این خودرو با 61 میلی متر افزایش به 4716 میلی متر رسیده است.

مرسدس بنز GLC جدید

از طرف دیگر فاصله محوری GLC حدود 15 میلی متر نسبت به قبل افزایش یافته و به 2888 میلی متر رسیده است. عرض این کراس اوور بدون تغییر مانده و همچنان همان 1890 میلی متر خواهد بود. از ارتفاع خودرو حدود 4 میلی متر کم شده و ضریب درگ نسل جدید مرسدس بنز با دو دهم افزایش به 0.29 رسیده است.

طراحی کابین مدرن و پیشرفته

با ورود به داخل کابین مرسدس بنز GLC می‌توان گفت بیشترین حجم تغییرات و بهبودها در این قسمت اعمال شده است. همچون نسخه C کلاس جدید شاهد تعبیه یک نمایشگر 11.9 اینچی تبلت مانند هستیم که درون کنسول میانی جای گرفته است. از طرف دیگر رو به روی راننده یک صفحه نمایش 12 اینچی جای گرفته که جایگزین صفحه آمپر شده است.

ظرفیت کابین خودرو همچون نسل قبلی است و هیچ تغییری را در این قسمت شاهد نیستیم و تنها جایی که در مقایسه با قبل بهبود یافته، افزایش 70 لیتری حجم صندوق بار است. (مجموعاً حجم صندوق بار این خودرو به 620 لیتر می‌رسد.) فضای سر جلو نیز 15 میلی متر کمتر شده است.

مرسدس بنز GLC جدید

امکانات و فناوری های GLC

مرسدس بنز جی ال سی در تمامی نسخه‌های خود امکاناتی نظیر گرم کن صندلی، اندروید اتو، اپل کارپلی، شارژر وایرلس یا بی‌سیم و اسکنر اثر انگشت را دارد. این اسکنر اثر انگشت پروفایل کاربری راننده را در خود ذخیره می‌کند. مشتریان این کراس اوور جذاب قادر خواهند بود علاوه بر موارد بالا هدآپ دیسپلی رنگی و فناوری جدیدی به نام کاپوت شفاف را نیز سفارش دهند. (تکنولوژی کاوت شفاف به راننده این امکان را می‌دهد که نمای مجازی زیر خودرو شامل چرخ‌ها و موقعیت فرمان را روی نمایشگر مرکزی به نمایش در آورد.)

ویژگی کاپوت شفاف باعث می‌شود تا رانندگی با این کراس اوور در مسیرهای آفرودی آسان تر از قبل شود. گفتنی است که شرکت مرسدس بنز اعلام کرده تمامی سیستم‌های نرم افزاری GLC به صورت از راه دور به روزرسانی می‌شوند.

مشخصات فنی مرسدس بنز جی ال سی

لازم به ذکر است این خودرو در دو مدل راهی بازار ایالات متحده آمریکا می‌شود که یکی از آنها مدل GLC300 و دیگری GLC300 4Matic خواهد بود. جالب اینجاست که هر دوی این کراس اوورها مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو با سیستم هیبریدی خفیف 48 ولتی هستند.

مرسدس بنز GLC جدید

موتور مذکور می‌تواند حداکثر 258 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید کند و مجموع قوای محرکه را از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. صفر تا 96 کیلومتر این خودرو یا همان شتاب GLC در 6.2 ثانیه اتفاق می‌افتد و نهایت سرعت آن 210 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

خوشبختانه در نسل جدید جی ال سی شاهد حضور پکیج کمک راننده هستیم که مواردی نظیر کروز کنترل تطبیقی، دستیار فرمان و سیستم تشخیص علائم ترافیکی را به همراه خود دارد. شرکت مرسدس بنز همچنین دستیار فعال فاصله را نیز ارتقا داده و اکنون سرعت 50 کیلومتر بر ساعت تا سرعت 100 کیلومتر نیز فعال خواهد بود. هنوز اطلاعاتی درباره قیمت و زمان عرضه این کراس اوور لوکس در دست نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*