تویوتا کرولا GR Morizo

تویوتا کرولا GR Morizo یک هاچ بک اسپرت و تاریک است

تویوتا کرولا GR Morizo معرفی شد. تویوتا کرولا در این نسخه از طراحی اسپرت و پیشرانه قدرتمند بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

تویوتا از نسخه جدید کرولا با نام GR Morizo پرده برداشت. این خودرو اکنون نسبت به قبل اسپرت‌تر شده تا بتواند نگاه مشتریان جوان را به خود جلب کند. گفتنی است تویوتا نخستین بار در سال ۱۹۶۶ کرولا را به بازار عرضه کرد و این خودرو همچنان به عنوان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای جهان شناخته می‌شود. همچنین کرولا تا به امروز در ۱۲ نسل روانه بازار شده است.

مشخصات تویوتا کرولا GR Morizo

تویوتا کرولا GR Morizo

تویوتا کرولا GR Morizo اکنون به ویژگی‌های مناسب رانندگی اسپرت مجهز شده و در مدل استاندارد از موتور هیبریدی و فناوری‌های مدرن بهره می‌برد تا تواند نگاه مشتریان جوان را به خود جلب کند. آکیرو تویودا، مدیرعامل گروه خودروسازی تویوتا در خصوص طراحی این نسخه با اشاره به این که به پیست و مسابقات سرعت علاقه دارد، عنوان کرد این خودرو ویژه رانندگی در پیست طراحی شده و برای علاقه‌مندان در رانندگی در پیست امکانات متعددی را به همراه دارد.

تویوتا کرولا GR Morizo

تویوتا کرولا GR Morizo از پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتر توربوشاژ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 300 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعته دستی نیز قدرت تولید شده از پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

تویوتا کرولا GR Morizo

در حال حاضر در خصوص سرعت و شتاب‌گیری این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده، اما این خودرو نسبت به نسخه اصلی کرولا 48 کیلوگرم سبک‌تر شده و وزن آن به ۱۴۴۵ کیلوگرم می‌رسد. برای این خودرو صندلی‌های ردیف دوم در نظر گرفته نشده و امکانات عقب نظیر برف پاک کن شیشه‌ی پشت، بالابر شیشه و اسپیکر حذف شده تا وزن آن کاهش پیدا کند. این خودرو در بخش داخلی نیز از چرم طبیعی با رنگ تیره و جزئیات قرمز بهره می‌برد. طراحان در پشت صندلی‌های جلو، میله‌های محافظ نصب کردند که می‌توان با آن چرخ اضافی را حمل کرد.

تویوتا کرولا GR Morizo

در نمای بیرونی این خودرو شاهد تفاوت‌هایی با GR کرولا هستیم که رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی با طرح ده پر و رنگ سیاه جزو ویژگی‌های برجسته این خودرو محسوب می‌شود که از تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 با پهنای ۲۴۵ میلی‌متر عقب و ۲۳۵ میلی‌متر در جلو بهره می‌برد. همچنین مشتریان می‌توانند رنگ خاکستری مات تویوتا را نیز برای خریدار مدل سفارش دهند.

تویوتا کرولا GR Morizo

مدل استاندارد این خودرو در نسخه هیبرید با تغییراتی در ظاهر و ارتقای موتور روانه بازار خواهد شد. این خودرو اکنون به نسل پنجم فناوری هیبرید تویوتا مجهز شده که بدون نسخه تمام برقی یا پلاگین هیبرید خواهد بود. البته احتمالا نسخه تمام بنزینی کرولا در بازار اروپا و آمریکا عرضه نخواهد شد.

تویوتا کرولا GR Morizo

مدل پایه این خودرو از موتور ۱.۸ لیتری هیبرید با قدرت ۱۳۸ اسب بخار بهره می‌برد که اکنون نسبت به گذشته حدود ۱۸ اسب بخار قدرت بیشتری تولید می‌کند. این خودرو می‌تواند ظرف مدت 9 ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین وزن پیشرانه برای این خودرو نیز با تغییر سیستم هیبرید به حدود ۱۸ کیلوگرم رسیده است. کرولا هیبرید 2023 نیز به پیشرانه 2 لیتری مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۳ اسب بخار را تولید کند که البته نسبت به قبل حدود ۱۵ اسب بخار قدرتمندتر شده است. این خودرو ظرف مدت ۷.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

تویوتا کرولا GR Morizo در کابین نیز به امکانات الکترونیکی جدیدی مجهز شده است. هنگام ورود به کابین این خودرو شاهد یک پنل ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان و نمایشگر لمسی ۱۰.۵ اینچی هستیم. تویوتا برای این خودرو رابط نرم‌افزاری و ناوبری ماهواره‌ای را نیز ارتقا داده است. تویوتا کرولا با پیشرانه ۱.۸ لیتری در بازار جهانی با قیمت 22 هزار دلار به فروش می‌رسد و مشتریان برای نسخه GR کرولا باید 32 هزار دلار پرداخت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*