ارزهای دیجیتال

بیل گیتس: ارزهای دیجیتال سودی برای جامعه ندارند

بیل گیتس با اعلام این که با سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال مخالف است، گفت رمزارزها برای جامعه سودی به همراه ندارند.

بیل گیتس که به عنوان بنیانگذار مایکروسافت شناخته می‌شود اخیرا در یک مصاحبه با اعلام این که تولید محصولات مطلوب ارزش شرکت‌ها را مشخص می‌کند، گفت ارزهای دیجیتال بر خلاف سایر سرمایه‌گذاری‌ها برای جامعه سودی به همراه ندارند.

عدم تمایل بیل گیتس به حوزه ارزهای دیجیتال

بیل گیتس که با ثروت شخصی حدود ۱۱۶ میلیارد دلار به عنوان چهارمین مرد ثروتمند جهان محسوب می‌شود تاکید کرد تاکنون هیچ نوع ارز دیجیتالی را خریداری نکرده و به جای سرمایه‌گذاری روی این حوزه ترجیح می‌دهد روی کارهایی که خروجی ارزشمندی دارند سرمایه‌گذاری کند.

ارزهای دیجیتال

گفتنی است ارزش رمزارزها در سال ۲۰۲۲ حدود یک تریلیون دلار افت کرد و فقط در اواسط اردیبهشت ماه طی یک روز حدود 200 میلیارد دلار از ارزش آنها کاهش یافت. ارزش بیت کوین که به عنوان مهم‌ترین ارز دیجیتالی در جهان محسوب می‌شود نیز در نوامبر 2021 توانست به بیش از 68 هزار دلار برسد و یک رکورد قیمتی جدید را برای خود ثبت کند، اما در تاریخ ۲۱ می ۲۰۲۲ ارزش آن به 29 هزار و 300 دلار کاهش پیدا کرد.

گفتنی است علاوه بیل گیتس، یک میلیاردر دیگر یعنی وارن بافت، مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی نیز اخیرا در نشست سالانه این شرکت اعلام کرد به حوزه رمزارزها شک دارد و آن را غیر واقعی می‌داند. وی افزود مشخص نیست رمزارزها طی 5 یا 10 سال آینده با افزایش قیمت مواجه می‌شوند یا باز هم شاهد افت آنها خواهیم بود، اما یک چیز حتمی است و آن این است که این بازار چیزی را به وجود نمی‌آورد و شبیه سحر و جادو است.