نسخه برقی هایما 7X

با نسخه برقی هایما 7X ، محصول جدید ایران خودرو در بازار ایران آشنا شود

نسخه برقی هایما 7X با نام 7X-E معرفی شد. این مینی ون برقی کاملا مشابه نسخه اصلی بوده و فقط از لحاظ فنی تغییر پیدا کرده است. در ادامه با مشخصات و امکانات محصول جدید ایران خودرو آشنا می‌شویم.

گروه صنعتی ایران خودرو اخیرا در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ از مینی ون هایما 7X پرده برداشت و اعلام کرد آن را به زودی به بازار عرضه می‌کند. در همین راستا به تازگی شرکت چینی هایما نیز از مدل برقی این خودرو با نام 7X-E پرده‌برداری کرد که بر اساس نسخه اصلی توسعه پیدا کرده و فقط اکنون از پیشرانه برقی و باتری بهره می‌برد.

مشخصات نسخه برقی هایما 7X

نسخه برقی هایما 7X

هرچند نسخه برقی هایما 7X به نسخه اصلی شباهت زیادی دارد، اما طراحان هایما با اعمال تغییرات ظاهری اندکی مثل حذف جلوپنجره و نصب یک پانل همرنگ بدنه توانستند آن را نسبت به نسخه اصلی متمایز کنند. هایما 7X توسط شرکت ایتالیایی پینین‌فارینا طراحی شده و به همین دلیل یکی از جذاب‌ترین مینی ون‌های بازار محسوب می‌شود، اما حذف جلوپنجره آن ممکن است جذابیت آن را نسبت به نسخه اصلی کاهش دهد که البته این موضوع به سلیقه مشتریان بستگی دارد.

نسخه برقی هایما 7X

در حال حاضر تصاویری از نسخه برقی هایما 7X در دست نیست، اما تصویر منتشر شده از نمای جانبی آن حاکی از آن است که پانل پلاستیکی مشکی رنگ میان چراغ‌های عقب و تریم طوسی‌رنگ روی سپر خودرو همانند نسخه اصلی است. از این رو هایما 7X-E به جز حذف اگزوز در نمای عقب نیز کاملا به نسخه بنزینی شباهت دارد.

نسخه برقی هایما 7X

ابعاد این خودرو نیز تغییری پیدا نکرده و طول آن همانند قبل به 4815 میلی‌متر، عرض آن 1874 میلی‌متر، ارتفاع آن 1720 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به 2860 میلی‌متر می‌رسد. این خودرو به رینگ‌های ۱۹ اینچی مجهز شده که توانسته نمای جذابی را در بخش کناری به وجود آورد.

محصول جدید ایران خودرو

هایما 7X بنزینی

در حال حاضر تصویری از کابین این خودرو برقی نیز منتشر نشده، اما به نظر می‌رسد در بخش کابین نیز شاهد تغییرات اندکی باشیم و فرم کلی آن از جمله دو نمایشگر 12.3 اینچی برای صفحه‌آمپر و سیستم اطلاعاتی سرگرمی حفظ شود. احتمالا طراحان صندلی‌های خودرو را به شکل ۳+۲+۲ با صندلی‌های کاپیتانی در ردیف دوم و یک صندلی نیمکتی در ردیف سوم طراحی خواهند کرد.

محصول جدید ایران خودرو

هرچند مشخصات فنی این مینی ون برقی اعلام نشده، اما طبق اعلام هایما نسخه برقی 7X با هر بار شارژ می‌تواند 500 کیلومتر را بپیماید. طبق شنیده‌ها این مینی ون با قوای محرکه الکتریکی سه در یک به تولید خواهد رسید و شرکت CATL نیز باتری‌های لیتیومی آن را تامین خواهد کرد.

در حال حاضر از جزئیات قیمتی این خودرو نیز اطلاعاتی در دست نیست، اما به نظر می‌رسد این خودرو از نسخه بنزینی گران‌تر باشد و با قیمت حدود 22 تا 29 هزار دلار روانه بازار شود. هایما این خودرو را در تابستان 2022 روانه به بازار عرضه خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*