بهترین بازی های PS1

بهترین بازی های کلاسیک PS1 که خاطراتتان را زنده خواهند کرد

با گذشت زمان، بسیاری از بازی های PS1 به‌ فراموشی سپرده شده‌اند؛ در ادامه به یادآوری تعدادی از این بازی‌های خاطره‌انگیز خواهیم پرداخت.

پلی‌ استیشن عنوان یک کنسول بازی ویدئویی خانگی 32 بیتی از نسل پنجم است که برای اولین بار در 3 دسامبر سال 1994 توسط سونی اینتراکتیو انترتینمنت در کشور ژاپن منتشر شد. کنسول پلی‌ استیشن 1 (به اختصار PS1)، آغازگر راهی بود که توانست سونی را به عنوان برند اصلی صنعت بازی‌های ویدیویی معرفی کند. فروش نهایی این کنسول به 100 میلیون دستگاه رسید و برند پلی‌استیشن را به محلی برای تجربه بازی‌های با کیفیت تبدیل کرد. این کنسول دارای مجموعه‌ای از بازی‌های فوق‌العاده است که بسیاری از ما با آن‌ها خاطرات بسیاری داریم. با توجه به کیفیت بالای ساخت، این بازی‌ها هنوز هم جذاب هستند و بدون شک از تجربه دوباره بازی‌های این کنسول لذت خواهید برد. در این مقاله 20 بازی برتر PS1 که به ترتیب حروف الفبا لیست شده‌اند را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین بازی های PS1

 بازی Ape Escape

پلی استیشن

به عقیده بسیاری از گیمرها، بازی Ape Escape بهترین بازی پلتفرمر عرضه شده برای کنسول پلی استیشن 1 است. عنوانی که برای اولین بار استفاده از جوی‌ استیک‌های کنترلر «دال شاک» را اجباری کرد. این بازی با موسیقی فوق‌العاده و گیم‌پلی جذاب، می‌تواند بساط سرگرمی شما را برای ساعت‌ها فراهم کند.

بازی Castlevania: Symphony of the Night

پلی استیشن

این بازی در زمان نامناسبی در بازار عرضه شد، همین موضوع سبب شد که این عنوان زودتر از آن‌که مستحق بود، از عرصه بازی‌های پلی استیشن خارج شود. این بازی یکی از فوق‌العاده‌ ترین نسخه‌های این فرنچایز محسوب می‌شود. در آن زمان عرضه بازی نقش‌آفرینی بدون داستانی خطی، کاری بسیار سخت بود؛ اما Symphony of The Night به خوبی این کار را انجام داد و موجی از هیجان را در صنعت گیم ایجاد کرد.

بازی Crash Bandicoot

پلی استیشن

بازی های کراش باندیکوت یکی از خاطره‌انگیزترین عناوین در دنیای بازی‌‌های ویدیویی هستند. این مجموعه سکوبازی که در سال 1996 به وسیله اندی گاوین و جیسون روبین، در دوران حضورشان در استودیوی ناتی داگ خلق شد، در ابتدا یک عنوان اختصاصی برای پلتفرم پلی استیشن بود. در واقع کمپانی سونی می‌خواست از شخصیت کرش به عنوان نماد خودش استفاده کند (مثل ماریو برای نینتندو یا سونیک برای سگا). به هر حال پس از چند سال بازی‌های این مجموعه روی سایر پلتفرم‌ها هم عرضه شدند و Crash Bandicoot از انحصار پلی‌استیشن درآمد.

بازی Chrono Cross

پلی استیشن

بازی Chrono Cross با داستان پسر نوجوانی با نام سرج آغاز می‌شود. در ابتدای داستان سِرج را در دهکده‌اش می‌بینیم و ابتدا تمرکز روی رابطه‌ی میان او و دوست دوران کودکی‌اش یعنی لینا است. به نظر می‌رسد قرار است یک داستان عاشقانه‌ و شخصی‌تر را شاهد باشیم که البته بازی در همان اوایل می‌تواند با ایجاد فضای مناسب و دیالوگ‌های درست و صدالبته همراهی موسیقی چنین حسی را هم به‌درستی ایجاد کند.

اما همچون دیگر بازی‌های نقش‌آفرینی ژاپنی، بالاخره متوجه می‌شویم که داستان درباره‌ی سرنوشت، نجات جهان و مفاهیم عمیقی همچون یافتن جایگاه و هویت خود در جهان است. داستان روند هیجان‌انگیزی دارد و با روایت معقولی می‌تواند مفاهیم عمیق‌تر و مضامین پیچیده‌ترش را به‌مرور به مخاطب برساند و بازیکنان را گاهی با سورپرایزهای مهمی هم روبه‌رو خواهد کرد. همچنین یکی از نکات جالب درباره‌ی کرونو کراس این است که پایان‌های متعددی دارد که این می‌تواند شما را مشتاق تجربه‌ی دوباره‌ی بازی و مشاهده‌ی سرانجام انتخاب‌های دیگر مهم داستانی کند.

 بازی Driver

پلی استیشن

مجموعه Driver یکی از آن بازی‌های به‌شدت محبوب در سبک رانندگی اکشن است که هنوز هم طرفداران پروپاقرص زیادی دارد. اولین نسخه‌ی درایور در سال ۱۹۹۹ برای پلی استیشن 1 روانه‌ی بازار شد و هم از نظر تجاری و هم نمرات منتقدان بسیار موفق عمل کرد تا یکی از بهترین بازی های PS1 لقب بگیرد. سپس درایور 2 در سال ۲۰۰۰ برای پلی استیشن 1 منتشر شد که اگرچه این‌بار جان تنر، پروتاگونیست مجموعه می‌توانست از ماشین پیاده شود، ولی همانند قسمت اول، تقریبا تمام مأموریت‌ها با ماشین انجام می‌شد. درایور، مخصوصا در نسخه‌های اول و دوم، ترکیب بسیار لذت‌بخشی بود از رانندگی آزادانه در شهر، مأموریت‌های اکشن و پر از تصادف و تعقیب‌و‌گریز‌های هیجان‌انگیز با پلیس. این موارد قبلا در فیلم‌های هالیوودی زیادی مانند بولیت به نمایش درآمده بودند. بااین‌حال، چیزی که بازی درایور را از فیلم‌ها متمایز می‌کرد، این بود که فرد خودش در نقش قهرمان داستان رانندگی می‌کرد.

بازی 7 Final Fantasy

پلی استیشن

بدون شک می‌توان فرنچایز فاینال فانتزی را به عنوان معروف‌ترین بازی نقش آفرینی دنیا و یکی از بهترین بازی های PS1 معرفی کرد. دلیل این موضوع، حضور نسخه‌های مختلف این بازی در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی است. نسخه پلی استیشن 1 این بازی نیز چیزی از نسخه‌های دیگر کم ندارد و انتظار شما از یک بازی فاینال فانتزی را برآورده می‌کند.

بازی Final Fantasy Tactics

بهترین بازی های PS1

اکثر بازی‌های فاینال فانتزی در سبک نقش آفرینی تولید میشوند که بازیکن باید با کنترل 1 یا چند شخصیت، داستان گروه را کامل کند تا هر شخصیت رشد کرده و قدرت خود را افزایش دهد. اکثر مبارزات در این سری به صورت نوبتی بوده و هر شخصیت پس از رسیدن نوبت به او، می‌تواند حرکت مناسب خود را انجام دهد. اما در این میان بازی فاینال فانتزی تاکتیکز سبک دیگری دارد. بازی Final Fantasy Tactics درباره سرباز جوانی بنام Ramza Beoulve است که با هم تیمی های خود باید سرزمین آشوب زده اردالیا را نجات دهد. بازیکن در طی داستان حماسی این بازی با اتفاقات متعدد از جمله خیانت، فداکاری و یا شجاعت شخصیت‌های بازی مواجه خواهد شد.

بازی Gran Turismo2

پلی استیشن

این بازی که بصورت اختصاری GT2 نیز شناخته می‌شود، با تهیه کنندگی فرد اصلی این سری یعنی کازونوری یامائوچی و در شرکت ژاپنی Polyphony Digital ساخته شد و سونی نیز آن‌را ابتدا برای بازار ژاپن پلی استیشن و مدتی بعد برای آمریکا و اروپا منتشر کرد. بازی گرن توریسمو 2 همانند نسخه قبلی خود، در سبک رانندگی ماشین و بصورت شبیه‌ساز رانندگی و با حضور 650 ماشین واقعی از 32 کارخانه مطرح جهانی (مانند مرسدس بنز، فراری، پورشه، بی ام دبلیو، هوندا، پژو ، اوپل ) در 27 پیست مختلف ساخته شده است. در این بازی این حجم از اطلاعات که در دو دیسک جمع آوری شده بود، تا آن‌زمان سابقه نداشت. گرافیک بالا، گیم پلی واقع‌گرایانه، حجم انبوهی از اطلاعات که شامل ماشین‌ها میشد و موزیک گوش‌نواز بازی توانستند موفقیت‌های قبلی را تکرار کنند و با کسب امتیازات بسیار بالا و استقبال عالی گیمرها، بازی GT2 به فروش بالایی نیز دست یابد تا به جایگاه ویژه ای دربین فرانچایزهای متعلق به سونی برسد.

بازی Legacy of Kain: Soul Reaver

بازی Legacy of Kain: Soul Reaver

این بازی اکشن-ماجراجویی، درباره خون آشامی است که قصد دارد تا سازنده خود را پیدا کرده و وی را از بین ببرد. پازل‌های سخت این بازی می‌تواند تا ساعت‌ها شما را سرگرم کند و داستان قدرتمند آن، رضایت شما را جلب خواهد کرد. سیر داستانی بازی بعد از اتفاقات Blood Omen می‌باشد. کین که هم‌اکنون قدرت کامل نازگات را بدست گرفته لقب نگهبان توازن را گرفته و رازیل،کسی که اولین بار به دست کین خون آشام شده بود، به کین وفادار بود و زیر پرچم کین به نازگات خدمت میکرد. اما روزی رازیل به تکاملی از یک خون آشام رسید که کین و هیچ خون آشام دیگری به آن دست نیافته بودند. او حالا یک چهره ی زیبا، هیکلی تنومند، سرعت و قدرت بیشتری دارد که جذابیت بازی را چند برابر کرده است.

بازی Metal Gear Solid

بهترین بازی های PS1

ماجراجویی‌های کونامی و هیدئو کوجیما دقیقا از همین‌ بازی آغاز شد. این بازی خارق‌العاده توانست آینده صنعت بازی‌های ویدیویی را به کلی تغییر دهد و شرکت‌های دیگر را به ارتقای بازی‌هایشان وادار کند. همچنین می‌توان این بازی را پدر تمام بازی‌های حیله‌گری دانست و حتی می‌توانید ردپای این بازی را مابین گیم‌های برتر 2018 پیدا کنید. از آنجایی که نیمی از بازی با کات سین پر شده است، خودتان را برای تجربه‌ای فیلم مانند آماده کنید.

بازی Resident Evil 2

پلی استیشن

اولین سری این بازی با فضایی ترسناک در عمارت اسپنسر ساخته شد. ولی در ورژن جدید سازندگان تصمیم گرفتند تغییراتی در این بازی اینجا کنند و چند روزی است که از عرضه نهایی نسخه بازسازی شده این عنوان می‌گذرد و شما می‌توانید به بازی با این نسخه جدید بپردازید. اما به هرحال این عنوان، حتی روی کنسول پلی‌استیشن 1 نیز ارزش تجربه کردن را دارد. شما باید از بین دو کاراکتر لئون و کلیر یکی را انتخاب کرده و داستانش را دنبال کنید. دقت کنید که انتخاب هر کاراکتر، روند داستانی شما را تغییر می‌دهد.

پلی استیشن

بازی Silent Hill

مگر می‌شود صحبت از بازی‌های پلی‌استیشن 1 باشد و اسمی از Silent Hill برده نشود؟ مجموعه Silent Hill یک‌سری بازی ترسناک ساخته شده توسط شرکت کونامی است. چهار نسخه شماره‌دار و چند نسخه فرعی از این مجموعه تا امروز منتشر شده است که داستان آن‌ها در شهر مرموز سایلنت هیل جریان دارد. هری میسون فردی است که به دنبال دختر گمشده‌اش در شهر سایلنت هیل است و در جریان این جستجو، حقایق وحشتناکی را کشف می‌کند. این بازی از بعد روانی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اگر جرات ادامه داشتن بازی را داشته باشید، می‌توانید پنج پایان مختلف آن را تجربه کنید.

بازی Spyro 2: Ripto’s rage

بهترین بازی های PS1

این مجموعه شامل بازی های Spyro the Dragon است و دومین سری از مجموعه بازی های اسپایرو محسوب می‌شود که در سال 1999 توسط اینسامنیاک گیمز ساخته و برای پلی استیشن منتشر شده است. نسخه‌های اولیه این بازی عناوین بسیار موفق و خاصی بودند و با فضای خاص خود توانستند طرفداران بسیاری پیدا کنند؛ اما استفاده بیش‌از اندازه از نام این سری و عرضه عناوین ناموفق باعث شد که به تدریج این مجموعه به فراموشی سپرده شود.

بازی Street Fighter Alpha 3

پلی استیشن

مبارز خیابانی یک بازی ویدئویی دوبعدی به سبک مبارزه‌ای منتشر شده توسط شرکت کپ‌کام است. این بازی نخستین بار در ژوئن 1998 برای دستگاه بازی آرکید عرضه شد. در این گیم هیجان انگیز، بازیکن می‌توانست کنترل یک جنگجوی هنرمند به نام ریو را به‌دست بگیرد و به رقابت در دنیای مسابقات جنگجویان، با پیمایش 5 شهر و جنگ با 10 حریف شرکت کند.

بازی Syphon Filter

بازی Syphon Filter

خیلی‌ها این بازی را به خاطر اکشن سوم شخص بودن و استفاده از عنصر مخفی‌کاری تقلیدی از Metal Gear سالید می‌دانند اما با این وجود سایفون‌فیلتر توانست افراد زیادی را زیر پرچم خود جمع کند و نظر منتقدان را به خود جلب نماید. به طوری که توانست در 25 بازی‌برتر تمامی دوران IGN قرار گیرد و امتیاز بالای 9.5 از 10 را از منتقدین این سایت دریافت نمود. کسانی که با این سری آشنایی دارند می‌دانند که داستان هر نسخه بسیار غنی و قوی کارشده و یکی از نقاط قوت سایفون‌فیلتر محسوب می‌شود. حتی با وجود چندین بازی مشابه ساخته شده پس از آن، طرفداران همچنان صبورانه منتظر روزی هستند که این گیم با نسخه جدید خود به صحنه بازگردد.

بازی Tekken 3

بهترین بازی های PS1

یکی دیگر از عناوین فهرست بهترین بازی های PS1 ، چیزی به جز تیکین نیست. به عقیده بسیاری از افراد، با بهترین بازی‌ مبارزه‌ای تاریخ بازی‌های ویدیویی روبرو هستیم. از مشت‌های Paul تا داستان غم‌انگیز Jin Kazama، همگی حس نوستالژی ما را قلقلک می‌دهند. اگر دلتان برای Tekken 3 تنگ شده است، می‌توانید نسخه بازسازی شده کنسول پلی‌استیشن 1 را بخرید، چرا که این بازی نیز جزئی از عناوین پیش‌فرض آن کنسول خواهد بود.

بازی Tony Hawk’s Pro Skater 2

بهترین بازی های PS1

این اثر یک بازی ویدئویی اسکیت بورد از زاویه دید سوم شخص است که گیم پلی آن حول محور نسخه‌های کلاسیک آرکید خود می‌چرخد. به همین ترتیب، هدف اکثر لول‌های بازی دستیابی به امتیاز بالا یا جمع‌آوری کردن اشیای خاص است. بازیکن باید با پیشرفت در بازی، قفل مراحل بعد را آزاد کند… استودیو ویکاریوس ویژنز با ساخت ریمیک نسخه‌های اول و دوم سری فوق‌العاده محبوب Tony Hawk’s Pro Skater نشان داد که یک ریمیک فوق‌العاده باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد.

بازی Tomb Raider

مهاجم مقبره یک بازی رایانه‌ای به سبک اکشن ماجراجویی از شرکت اسکوئر انیکس است. شخصیت اصلی این بازی لارا کرافت است که به همراه گروهی از ماجراجویان با کشتی به اقیانوس آرام سفر می‌کنند تا به قسمتی که مثلث اژدها معروف است بروند. اما در آنجا دچار طوفان می‌شوند و کشتی آن‌ها غرق می‌شود. آب، گروه را به جزیره‌ای هدایت می‌کند. لارا به همراه گروه خود تلاش می‌کند تا راه فرار از این جزیره را بدست آورد اما متوجه می‌شود در این جزیره عده‌ای هستند که قصد کشتن آن‌ها را دارند.

بازی Vagrant Story

بهترین بازی های PS1

بازی داستان ‎آدم ولگرد به عنوان یکی از تحسین‌شده‌ترین آثار نقش‌آفرینی ژاپنی تاریخ محسوب می‌شود. موفقیت این اثر تنها به شکل هنری نبوده و فروش قابل توجه گواه علاقه مخاطبان به آن است. از برجسته‌ترین ویژگی‌های این گیم می‌توان به گرافیک عالی، سیستم مبارزات عمیق و متنوع، معماهای خلاقانه و داستان جذاب اشاره کرد. با این وجود، هرگز شاهد ساخت ادامه‌ای بر بازی Vagrant Story نبودیم. قهرمان بازی شوالیه جوانی بنام Ashley Riot است که همراه با Callo به ماموریتی برای تحقیق درباره مقام سلطنتی اعزام میشوند. این دو شخصیت با گرفتن اطلاعات مورد نیاز، وارد ماجرایی جذاب میشوند که میتواند بازیکن را تا انتها با خود همراه کند.

بازی Wipeout

بهترین بازی های PS1

این بازی که جزو بهترین بازی های PS1 نیز هست در 1996 ابتدا برای پلی استیشن و سپس ویندوز منتشر شد.در نقد متاکریتیک از سیستم گرافیک ، کنترل و گیم پلی بازی بسیار تمجید شد. گرافیک بازی به قدری زیبا و منحصر به فرد بود که همچنان با گذشت نزدیک به 20 سال همچنان در سطح قابل قبولی قرار دارد. اما با منتشر شدن بازی های جدید و بالا رفتن سطح انتظار ها از گرافیک بازی های کامپیوتری ، امروزه ممکن است بازی wipeout جای زیادی در بازار بازی های مسابقه ای اتومبیل رانی نداشته باشد ، اما به عنوان یکی از بهترین بازی های قدیمی در این دسته از گیم ها ، می‌تواند حس نوستالژی و کلاسیکی در گیمر ایفا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*