پلتفرم آنلاین سلامت بقراط

مهرشاد تیموری مدیرعامل بقراط در گفتگو با گجت نیوز خبر داد: انقلاب در حوزه سلامت با پلتفرم آنلاین سلامت بقراط

پلتفرم آنلاین سلامت بقراط علاوه بر ویژگی‌های استثنایی و بی رقیبی که ارائه می‌دهد، قصد دارد در حیطه درمان آنلاین و خدمات مرتبط با آن یک انقلاب برپا کند.

اگر با امور و روند کاری در مطب‌ها آشنایی داشته باشید حتما می‌دانید که نرم افزارهای زیادی جهت مدیریت مطب وجود دارند. تنوع این برنامه‌ها و گاهی اوقات عدم تجربه کافی برنامه‌نویسان باعث می‌شود تا منشی و پزشک حین کار با این‌گونه برنامه‌ها با مشکلاتی دست و پنجه نرم کنند. اما پلتفرم آنلاین سلامت بقراط نه تنها توسط تیم زبده‌ای از برنامه‌نویسان ساخته شده بلکه چشم‌انداز بزرگ و متمایزی برای آینده درمان آنلاین کشور در نظر دارد.

شرکت داده کاوان امیرکبیر، متشکل از نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه فناوری اطلاعات بوده که سوابق همکاری و همچنین مدیریتی در حوزه سلامت به خصوص تولید سیستم اطلاعات بیمارستانی (HIS) در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد تهران را دارا هستند. این تیم با استفاده از تجربیات پنج ساله خود دست به تولید برنامه بقراط زدند که با توجه به این سابقه و رزومه کاری، این برنامه را بسیار غنی و کاربردی می‌سازد.

مجموعه بقراط از تیم برنامه‌نویسی گرفته تا هیات مدیره همگی از جدیدترین دستورالعمل‌ها جهت پشتیبانی از نرم افزار و همچنین پروتوکل‌های درمانی مطلع هستند. بدین ترتیب تیم درمانی بقراط با پیروی از جدیدترین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت آماده خدمت‌رسانی به هموطنان هستند.

قابلیت‌های اختصاصی برنامه بقراط

پلتفرم آنلاین سلامت بقراط

بقراط به عنوان بزرگترین پلتفرم آنلاین سلامت در کشور کامل‌ترین سرویس‌ها را ارائه می‌کند. بدین ترتیب هیچ نیازی به استفاده از چند برنامه جهت انجام کارهای درمانی مراجعه‌کنندگان وجود نخواهد داشت. بقراط از خدمات زیر به طور کامل و یکپارچه پشتیبانی می‌کند:

  • مدیریت مطب و کلینیک آنلاین
  • نسخه‌نویسی الکترونیک تامین اجتماعی و بیمه سلامت
  • سایت اختصاصی پزشک و کلینیک
  • سرویس‌های نوبت‌دهی اینترنتی و تلفنی
  • سرویس‌های پزشکی از راه دور
  • توصیه‌های بهداشت و سلامت

مدیریت مطب و کلینیک

پلتفرم آنلاین سلامت بقراط

با استفاده از نرم افزار مدیریت مطب آنلاین بقراط می‌توانید به طور همزمان دستمزد کارکنان مطب، حسابداری بیماران، نوبت‌دهی، ویزیت و تامین سلامت مددجویان را انجام بدهید. این در حالی است که جهت انجام تمامی این امور به نرم افزارها و سرویس‌های مختلفی نیاز خواهد بود اما بقراط تمامی آن‌ها را در یک برنامه جامع و یکپارچه گنجانده است. بقراط قادر است از خدمات زیر به طور کامل پشتیبانی کند:

  • ثبت هزینه‌ها، دریافتی‌ها، بدهی و طلب بیماران
  • ثبت خدمات و تعرفه‌ها به همراه پورسانت پرسنل
  • ثبت کسورات بیمه و دریافت دیکست بیمه
  • ثبت کالاهای مصرفی با مشاهده موجودی آن‌ها
  • ثبت قالب‌های آماده چاپ برای انواع گواهی‌ها
  • گزارش‌های مالی، ویزیت‌ها، عملکرد پرسنل و بیماران
  • پیامک‌های یادآوری خودکار، خوش‌آمدگویی و غیبت

با وجود اینکه برنامه مدیریت مطب بقراط از ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند اما زیبایی رابط کاربری، سادگی و راحتی کار با برنامه همچنان از جمله مزایای اصلی این نرم افزار به حساب می‌آید.

نسخه‌نویسی الکترونیک

پلتفرم آنلاین سلامت بقراط

زمان زیادی از الکترونیکی شدن نسخه‌ها نمی‌گذرد و برای دریافت اکثر داروها (با پوشش بیمه‌ای) به نسخه الکترونیکی نیاز خواهد بود. بقراط نیز با علم به این موضوع بخش نسخه‌نویسی آنلاین خود را به گونه‌ای توسعه داده که جای هیچ‌گونه کم و کاستی باقی نماند.

مهرشاد تیموری، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار مجموعه بقراط در گفت و گو با گجت نیوز در این خصوص گفت:

پلتفرم با قصد حذف دفترچه‌های درمانی کاغذی مجهز به قوی‌ترین الگوریتم جستجوی خدمات و داروها شده است. بدین ترتیب موجودی داروی مدنظر بیمار در داروخانه‌ها جست‌وجو شده و به کاربر موقعیت مکانی داروخانه با موجودی دارو اعلام می‌شود. همچنین با اعلام به داروخانه، نسخه بیمار آماده‌سازی می‌شود و مراجعه‌کننده می‌تواند با بیشترین سهولت برای دریافت داروی خود اقدام کند.

حتی هنگام قطعی سرورها، نسخ بیماران به طور خودکار ارسال خواهند شد و حتی امکان زمان‌بندی تجویز خودکار نسخه برای آینده نیز فراهم شده است. به لطف هوش مصنوعی به کار رفته در نرم افزار بقراط، زمان و مقدار مصرف به صورت اتوماتیک و توسط هوش مصنوعی تعیین می‌شود تا زمان کمتری از پزشک جهت نوشتن نسخه صرف شود.

دفترچه و نسخه

تیموری تاکید کرد:« قابلیت ترتیب‌گذاری شخصی برای داروها و انتخاب آیتم‌های پرتکرار به سادگی هرچه بیشتر انجام می‌گیرد تا علاوه بر افزایش سرعت کار، از ایجاد خطاهای ناخواسته پیشگیری شود. با این وجود حتی پس از ایجاد درخواست جهت خدمات پاراکلینیکی و داروها، همچنان امکان ویرایش آن‌ها وجود دارد تا موارد اصلاحی را بتوانید به درخواستتان اضافه کنید.

این ویژگی‌های غنی نرم افزاری برای پزشکان تنها در نرم افزار مدیریت مطب آنلاین بقراط گردآوری شده و به جرات می‌توانیم بگوییم در حال حاضر هیچ برنامه مدیریت مطب دیگری در کشور وجود ندارد که بتواند وظایف محوله را تا این حد دقیق، گسترده و انعطاف‌پذیر انجام بدهد.»

مشاوره و ویزیت با بقراط

تیموری در خصوص مشاوره ویزیت آنلاین بقراط نیز این گونه توضیح داد:« مشاوره آنلاین برای بیماران توام با مشاهده بیمار توسط پزشک انجام می‌شود تا سهولت بیشتری جهت درمان بیماران حاصل شود. جهت نوبت‌گیری سه روش نوبت‌دهی اینترنتی (از طریق سایت پزشک)، نوبت‌دهی از طریق منشی و نوبت‌دهی از طریق تلفن گویا وجود دارد و کاربر می‌تواند با یا بدون اتصال اینترنت نسبت به نوبت‌گیری اقدام کند.»

نوبت گیری

مدیرعامل بقراط در خصوص پلن‌های مشاوره آنلاینی که این پلتفرم ارایه می‌دهد اضافه کرد:« اما برای ویزیت چهار روش مختلف برگزیده شده که خوشبختانه امکان مراجعه فیزیکی و ویزیت حضوری پزشک در صدر آن‌ها قرار دارد. اما اگر امکان حضور فیزیکی برای شما مقدور نیست می‌توانید با ویزیت متنی (چت با پزشک)، ویزیت تلفنی یا ویزیت تصویری (ویدیوکال) با پزشک معالج صحبت کنید. بدین ترتیب حتی اگر در مسافرت باشید یا به دلیل بیماری کرونا توانایی خروج از منزل را ندارید، همچنان می‌توانید با پزشک در ارتباط باشید و از او کمک بگیرید.

از طریق روش‌های ارتباط آنلاین امکان ارسال مدارک و تصاویر پزشکی نیز فراهم شده تا پزشک بتواند بر تمامی اقدامات درمانی مددجو اشراف داشته باشد. امنیت و محرمانه بودن اطلاعات بیمار در اولویت‌های مجموعه بقراط قرار گرفته و داده‌های بیماران و اطلاعات شخصی پزشک به صورت رمزنگاری شده در سرورهای این برنامه ذخیره می‌شوند. بنابراین حتی در صورت هک شدن سرورها، به دلیل رمزنگاری بودن اطلاعات امکان افشای اطلاعات درمانی بیماران وجود نخواهد داشت و دست سواستفاده‌گران کوتاه خواهد ماند.»

پرونده الکترونیک سلامت

مدارک پزشکی

هم بنیان گذار بقراط در خصوص پرونده پزشکی بیماران تاکید کرد:« با ارسال آنلاین اطلاعات پزشکی، امکان دسترسی به آن‌ها در مکان‌های مختلف وجود خواهد داشت. بدین ترتیب دیگر نیازی به حمل عکس‌ها و مدارک پزشکی به اتاق عمل نخواهد بود و پزشک می‌تواند تصاویر و مشاوره‌ها را به صورت آنلاین روی نمایشگر تبلت یا تلفن هوشمند خود مشاهده کند.

پزشک می‌تواند با پلتفرم آنلاین بقراط پرونده درمانی بیمار را با قلم نوری یا قلم تبلت و گوشی تکمیل کند و دست به ایجاد فرم‌های اختصاصی با امکان دریافت گزارش بزند. تجویز دارو با استفاده از سیستم کدگذاری eRx و آپلود هر نوع فایل با هر فرمتی از ویژگی‌های اختصاصی و برجسته نرم افزار مدیریت مطب آنلاین بقراط برشمرده می‌شود که در برنامه‌های رقیب فقدان آن کاملا مشهود است.»

پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۳۶۶ روز سال

پشتیبانی

پشتیبانی در سرویسی که مرتبط با سلامتی است امر مهمی است. تیموری در این رابطه گفت:« تیم پشتیبانی مجموعه بقراط آماده پشتیبانی کاملا رایگان ۲۴ ساعته از اول فروردین تا ۳۰ ام اسفند است. این تیم برای آموزش پرسنل خود محدودیت دفعات آموزش ندارد و با ارزیابی مداوم آن‌ها، سعی دارد تا خدمات درمانی را با بالاترین کیفیت ممکن به مددجویان ارائه کند. همچنین برای مشاوره‌های آنلاین، آموزش رایگان برای بیماران انجام می‌شود.»

چشم‌انداز مجموعه بقراط

بیمارستان الکترونیک

تیم بقراط قصد دارد در آینده‌ای نه چندان دور دست به تاسیس بیمارستان الکترونیک بزند. این هدف با توسعه بیشتر خدمات درمانی آنلاین صورت می‌گیرد و نمونه‌های انگشت‌شماری از این سبک بیمارستان‌ها در کشورهای پیشرفته وجود دارند که با سهولت بیشتری جهت درمان بیماران اقدام می‌کنند. تیموری در این راستا به گجت نیوز گفت:

مجموعه بقراط جهت توسعه بیشتر خدمات خود و به روز بودن سرویس‌هایش برای دو سال در نمایشگاه جی‌تکس دوبی شرکت کرده و توانسته حرف‌های زیادی برای گفتن در میان رقیبان جهانی خود داشته باشد. این موضوع باعث می‌شود تا از جدیدترین متدها و روش‌ها برای مدیریت و تاسیس بیمارستان مجازی استفاده شود.

این بیمارستان الکترونیک می‌تواند مدارک پزشکی و اطلاعات شخصی بیماران و پزشکان را ایمن و خصوصی نگه دارد تا تنها برای مصارف درمانی مورد استفاده قرار بگیرند، و نه برای مصارف تبلیغاتی و آماری. بدین ترتیب رسیدن به سلامتی کامل به امری ساده و راحت تبدیل خواهد شد که تا به امروز در نظام سلامت کشورمان شاهد آن نبوده‌ایم و مجموعه بقراط به عنوان پیشگام در این حیطه قصد دارد انقلاب بزرگی در زمینه خدمات درمانی برپا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*