استارلینک موشک استارشیپ

نحوه قرار گرفتن ماهواره‌ های استارلینک در مدار زمین به وسیله موشک استارشیپ + ویدیو

اسپیس ایکس قصد دارد نسل جدید ماهواره های استارلینک را با موشک استارشیپ به مدار زمین بفرستد. در ادامه به جزئیات برنامه ایلان ماسک و نحوه فرستادن این ماهواره ها می‌پردازیم.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس در جلسه‌ای با حضور همه کارکنان به بررسی وضعیت این شرکت و دستاوردهای اخیرش پرداخت. وی همچنین از برنامه خود برای احداث دو کارخانه جدید و فرستادن نسل جدید ماهواره های استارلینک با استفاده از موشک‌ های استارشیپ پرده برداشت.

فرستادن نسل جدید ماهواره های استارلینک با موشک استارشیپ

ایلان ماسک در خلال صحبت‌های خود یک ویدیو کوتاه نیز پخش کرد که در آن تعدادی از ماهواره های استارلینک 2.0 در مدار پایین زمین قرار می‌گرفتند. وی پیشتر جزئیات مربوط به نسل جدید ماهواره‌ های استارلینک را نیز منتشر کرده و گفته بود که آنها ۷ متر طول و ۱.۲۵ تن وزن خواهند داشت.

در واقع آنها نسبت به ماهواره‌های کنونی این شرکت بزرگتر و سنگین‌تر هستند و راکت فالکون 9 توانایی لازم برای بردن آنها به مدار زمین را ندارد. ماسک همچنین در گفتگو با کانال یوتیوب Everyday Astronaut گفت:

فالکون هم از نظر وزن و هم حجم توانایی بردن ماهواره‌های Starlink 2.0 را به فضا ندارد؛ بنابراین حتی اگر ابعاد ماهواره استارلینک را کاهش دهیم، وزن آنها برای فالکون مشکل‌ساز خواهد شد.

ماسک در ادامه توضیحات خود گفت که ماهواره‌های بزرگ‌تر و قوی‌تر استارلینک به موشک استارشیپ برای قرار گرفتن در مدار زمین نیاز دارند. به باور میلیاردر معروف، یا اسپیس ایکس باید روی استارشیپ کار کند تا برای پرواز مکرر آماده شود یا اینکه شاهد به گل نشستن پروژه استارلینک باشد.

اسپیس ایکس

در ویدیو مفهومی ایلان ماسک، ماهواره‌ها به صورت جفت از شیاری در راکت خارج می‌شوند. شاید این روش در نگاه اول شبیه فیلم‌های علمی تخیلی باشد. ولی گویا اسپیس ایکس مصمم به این کار است و کارشناسان این شرکت حتی در یک نمونه اولیه از راکت استارشیپ نیز شیار مربوطه را ایجاد کرده‌اند.

جالب اینجاست که شیار مربوطه تنها ظرفیت ۶۰ ماهواره جدید استارلینک را دارد و این شرکت باید برای تحقق هدف خود مبنی بر فرستادن ۱۱۰ تا ۱۲۰ ماهواره با موشک استارشیپ به دنبال روش دیگری باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*