قابلیت های آی او اس ۱۶ برای آیفون XS به بعد

این قابلیت های آی او اس ۱۶ فقط روی آیفون XS به بعد در دسترس هستند

تمام قابلیت های آی او اس ۱۶ برای آیفون‌های قدیمی‌تر اپل فعال نخواهد شد. در واقع برخی از امکانات جدید iOS 16 مخصوص آیفون XS به بعد هستند.

آی او اس ۱۶ اپل از آیفون ۸، آیفون ایکس و مدل‌های جدیدتر پشتیبانی می‌کند؛ ولی این بدان معنا نیست که تمام امکانات آن در آیفون‌های قدیمی‌تر هم در دسترس قرار می‌گیرد. در واقع برای استفاده از برخی قابلیت های آی او اس ۱۶ شما نیازمند گوشی آیفون XS یا XR به بعد هستید.

در واقع برخی از امکانات جدیدی که iOS 16 در اختیار کاربرانش می‌گذارد، به حداقل چیپست A12 Bionic نیاز دارد که زیر قاب گوشی‌های سری XS قرار گرفته است، در حالی که گوشی‌های آیفون ایکس و سری آیفون ۸ از چیپست قدیمی‌تری استفاده می‌کنند. اما این‌ها چه قابلیت‌هایی هستند؟

قابلیت های آی او اس ۱۶ برای آیفون XS به بعد

Live Text در ویدیوها

متن‌های نوشتاری اکنون با فریم‌های متوقف شده ویدیویی نیز در تعامل هستند؛ بنابراین شما می‌توانید از عملیات‌هایی مثل کپی و پیست، جستجو و ترجمه برای آن‌ها استفاده کنید. این قابلیت در اپلیکیشن‌های Photos و Quick Look و Safari و چند برنامه دیگر در دسترس است.

Quick Actions در Live Text

اطلاعاتی که در تصاویر و ویدیوها شناسایی می‌شود، با یک لمس کوچک قابل کنترل هستند. شما قادر به انجام کارهایی مثل تبدیل ارز یا ترجمه به زبان دیگری با لمس آن‌ها هستید.

زبان‌های جدید برای Live Text

با آی او اس ۱۶، تشخیص متن‌های ژاپنی، کره‌ای و اوکراینی به Live Text اضافه شد.

اموجی در نوشته‌ها

در پیش‌نمایشی که در طول برگزاری کنفرانس WWDC 2022 انجام شد، نشان داده شد که شما می‌توانید هنگام ارسال پیام، با استفاده از Siri یک اموجی را هم به متن خود اضافه کنید. این قابلیت هم اکنون از زبان‌های هنگ‌کنگی، انگلیسی، فرانسوی، آلمان، ژاپنی، چینی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند.

شناسایی ظرفیت اپلیکیشن‌ها با استفاده از Siri

یک برنامه را باز کنید و از از سیری بپرسید “Hey Siri, what can i do here” یعنی سیری من اینجا چه کاری می‌توانم بکنم؟ یا می‌توانید در مورد یک برنامه خاص سوال بپرسید. به طور مثال از سیری بپرسید “Hey Siri, what can i do with iRobot” یعنی سیری من چه کاری می‌توانم با اپلیکیشن iRobot انجام دهد. در حال حاضر این قابلیت از زبان‌های آلمانی، انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، ژاپنی، چینی و هنگ‌کنگی پشتیبانی می‌کند.

تجربه نوشتاری کاملاً جدید

شما می‌توانید در iOS 16 خیلی روان بین نوشتن و لمس کردن جابجا شوید. با کیبورد بنویسید، قسمت نوشتاری را لمس کنید، نشانگر را در آن حرکت دهید و پیشنهاد‌های تایپ سریع را وارد کنید. همه این کارها به سرعت انجام می‌شود.

قابلیت های آی او اس ۱۶ برای آیفون XS به بعد

جستجوی تصویری در اپلیکیشن‌های بیشتر

با iOS 16، جستجوگر Spotlight اپل از اطلاعات تصاویر اپلیکیشن‌های Messages و Notes و همچنین Files برای جستجوی اماکن، افراد، صحنه‌ها و سوژه خاصی در یک تصویر مثل نوشته یا یک سگ استفاده می‌کند.

بهبود شناسایی تصاویر

اکنون قابلیت شناسایی سوژه‌های تصاویر در iOS 16 بهبود پیدا کرده و می‌تواند پرنده‌ها، حشرات و مجسمه‌ها را هم شناسایی کند.

قابلیت های آی او اس ۱۶ برای آیفون ۱۱ به بعد

Live Captions

همزمان با مکالمات صوتی و تصویری، رونوشتی از آن‌ها برای کاربرانی که مشکل شنوایی دارند ایجاد خواهد شد. این قابلیت تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند.

قابلیت های آی او اس ۱۶ مخصوص آیفون ۱۳

تار کردن پیش‌زمینه در عکس‌های پرتره

حالت Portrait به شما تصویری با پی‌زمینه تار در سوژه را می‌دهد که جلوه عمق میدان را خیلی طبیعی‌تر می‌کند.

بهبود کیفیت فیلمبرداری در حالت Cinematic

وقتی با استفاده از حالت Cinematic در آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو فیلمبرداری می‌کنید، جلوه ویژه عمق میدان بسیار دقیق‌تر اعمال می‌شود و به طور مثال لبه‌های مو و عینک به خوبی جدا می‌شود.

فیلمبرداری در حالت Cinematic

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*