توییتر بالاخره در مقابل ایلان ماسک کوتاه آمد

به نظر می‌آید تهدیدهای ایلان ماسک جواب داده و توییتر بالاخره با جدیدترین درخواست این میلیاردر آمریکایی موافقت کرده است.


مسئولان توییتر قصد دارند در جریان این هفته با درخواست ایلان ماسک مبنی بر ارائه داده‌های بیشتر در مورد کاربران این شبکه موافقت کنند. بر اساس گزارش واشنگتن پست، این شرکت قصد دارد به میلیاردر آمریکایی، دسترسی کامل به “firehose” خود را بدهد. فایرهوس یک پایگاه داده داخلی از توییتر است که شامل جزئیات اطلاعاتی بیش از 500 میلیون توییت می‌شود که هر روز به این سرویس ارسال می شود. این گنجینه علاوه بر نمایش گزارشی آنی از آنچه در توییتر و در هر لحظه اتفاق می‌افتد، نشان می‌دهد، بلکه شامل داده‌های پایگاه اصلی و اطلاعات مربوط به حساب‌هایی  می‌شود که به پلتفرم دسترسی دارند.

پس از اینکه توییتر در ماه آوریل پیشنهاد خرید 44 میلیارد دلاری ماسک را پذیرفت، این میلیاردر در ماه مه اعلام کرد که این قرارداد به دلیل نگرانی‌هایی که در مورد حساب‌های جعلی وجود دارد، «موقتاً متوقف شده است». توییتر مدام ادعا می‌کند که ربات‌ها کمتر از پنج درصد از کاربران روزانه‌اش را تشکیل می‌دهند؛ عددی که ماسک می‌گوید باید قبل از ادامه فرایند خرید، تایید شود. روز دوشنبه ماسک ادعا کرد که توییتر به دلیل امتناع از افشای اطلاعات کافی در مورد حساب‌های جعلی، «نقض مادی» توافق‌نامه ادغام را مرتکب شده است.

در آن زمان، توییتر اعلام کرد که به اشتراک گذاری اطلاعات با ماسک ادامه خواهد داد، زیرا آن‌ها هم برای تکمیل تراکنش متمایل هستند. این شرکت با تکرار بیانیه قبلی در روز دوشنبه به رسانه The Post گفت:

ما معتقدیم این توافق به نفع همه سهامداران است. ما قصد داریم معامله را تکمیل و توافقنامه ادغام را با قیمت و شرایط توافق شده اجرا کنیم.

تعداد ربات‌ها و حساب‌های جعلی در توییتر برای ماسک به شدت مهم است؛ زیرا این تعداد تأثیر قابل‌توجهی بر توانایی او در کسب درآمد از پلتفرم به وسیله تبلیغات دارد. ماسک حدود 33 میلیارد دلار از ثروت شخصی خود را صرف خرید این شرکت کرده است و عملا مجبور است این معامله را انجام دهد؛ مگر اینکه بتواند راهی پیدا کند که نشان دهد توییتر او را گمراه کرده یا ارزش فعلی آن تغییر کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*