مدل ۲۰۲۲ لپ تاپ XPS 13 دل معرفی شد

مدل ۲۰۲۲ لپ تاپ XPS 13 دل همراه نسخه کانورتیبل آن معرفی شد

دل از مدل 2022 لپ تاپ XPS 13 در دو سری معمولی و 2 در 1 (کانورتیبل) با طراحی باریک‌تر و تراشه نسل 12 اینتل رونمایی کرد.

در حالی‌که همه نگاه‌ها به سوی سری جدید و پر زرق‌ و برق XPS 13 پلاس جلب شده، اما دل دیگر اعضای قدیمی خانواده این سری یعنی مدل استاندارد و کانورتیبل را فراموش نکرده است. امسال مدل 2022 لپ تاپ دل XPS 13 با طراحی باریک‌تر و مصرف کم‌تری همراه شده‌اند. در همین حال، سری دو در یک XPS 13 نیز از یک لپ تاپ تاشو به رقیبی جدانشدنی برای سرفیس مایکروسافت تبدیل شده است.

هر دو مدل به‌گونه‌ای ارتقا یافته‌اند که فضا را برای ورود عضو جدید خانواده باز کنند. اگر از دوست‌داران حداکثر قدرت هستید، سری XPS 13 پلاس با پردازنده قوی 28 واتی آماده انجام وظایف سنگین است. در مقابل، اگر قابلیت جابجایی و حمل برای شما اولویت دارد، XPS 13 و سری دو در یک آن ممکن است انتخابی جذاب‌تر به‌نظر برسد.

مشخصات مدل 2022 لپ تاپ XPS 13 دل

مدل ۲۰۲۲ لپ تاپ XPS 13 دل همراه نسخه کانورتیبل آن معرفی شد

مقایسه مادربردها: سمت چپ (XPS 2021) و سمت راست (XPS 2022)

مدل 2022 لپ تاپ XPS 13 دل اکنون به پردازنده‌های 9 واتی نسل دوازده اینتل مجهز شده، در حالی‌که نسل گذشته از تراشه‌های نسل یازدهم 15 واتی نیرو استفاده می‌کرد. به گفته Dell، شما می‌توانید پردازنده جدید را در حالت عملکرد با 12 وات توان اجرا کنید که قدرتی مشابه با نسل‌های قبلی را ارائه می‌دهد. با اینکه XPS 13 هنوز مورد آزمایش قرار نگرفته، این ادعا با توجه به دستاوردهای عملکردی عظیمی که از طراحی جدید تراشه‌های هیبریدی اینتل به‌دست آمده و نشان دهنده ترکیبی از هسته‌های پرقدرت و با کارایی بالا است، منطقی به‌نظر می‌رسد.

مدل ۲۰۲۲ لپ تاپ XPS 13 دل معرفی شد

دل هم‌چنین در نسل جدید موفق شده مادربردی بسازد که 1.8 برابر کوچک‌تر از مدل سال گذشته است. این نمونه که فشرده‌ترین مادربرد تولید این شرکت تاکنون محسوب می‌شود، تنها به یک فن برای خنک کردن کل سیستم نیاز دارد. دل هم‌چنین مدعی است که این فن در حالت پرکار صدای بیش‌تری را نسبت به نسل گذشته تولید می‌کند، اما در استفاده معمولی، بی‌صداتر خواهد بود. علاوه بر تولید گرمای کم‌تر، بهره‌مندی از فضای داخلی بیش‌تر به XPS 13 فضایی را برای قرار دادن محفظه‌های بلندگوی بزرگ‌تر و هم‌چنین باتری حجیم‌تر داده است.

در حالی‌که مدل 2022 دل XPS 13 شبیه به نسل قبل به‌نظر می‌رسد، اما تغییرات قابل توجهی نیز در این نسل وجود دارند. اکنون صفحه‌کلید با همان فلز رنگ‌آمیزی شده بیرونی احاطه شده و دیگر خبری از پوشش فیبر کربن یا شیشه‌ نیست. هم‌چنین متاسفانه جک هدفون نیز مانند سری پلاس، در نسخه‌های دیگر هم حذف شده و دل تنها به عرضه یک آداپتور تبدیل USB-C به جک 3.5 میلی‌متری بسنده کرده است. از دیگر معایب استفاده از این تبدیل، اشغال یکی از دو پورت USB-C دستگاه خواهد بود. بنابراین در صورت نیاز به خروجی‌های بیش‌تر، استفاده از یک مینی‌هاب ضروری است.

مدل ۲۰۲۲ لپ تاپ XPS 13 دل معرفی شد

مدل دو در یک XPS 13 به نمایشگر 13 اینچی و تراشه نسل دوازدهم اینتل مجهز است و اولین رایانه شخصی دل با قابلیت اتصال 5G محسوب می‌شود. این دستگاه در مدل وای‌فای، 720 گرم و در مدل 5G وزنی معادل 810 گرم دارد که در مقایسه با وزن 880 گرمی سرفیس پرو، سبک‌تر است.

متاسفانه به‌نظر می‌رسد دل نیز تحت تاثیر سیاست مایکروسافت، صفحه‌کلید XPS Folio را به‌طور جداگانه عرضه خواهد کرد. این کیبورد، با قابلیت تنظیم نمایشگر در سه زاویه و صفحه‌کلید بدون حاشیه خود، جذاب به‌نظر می‌رسد و وزن 500 گرمی آن نیز دستگاه را چندان سنگین نخواهد کرد. علاوه بر این، یک قلم XPS جدید نیز در کنار سری جدید عرضه می‌شود که این مورد نیز به صورت جداگانه قابل خریداری است.

مدل 2022 لپ تاپ XPS 13 دل، از امروز با قیمت 999 دلار در دسترس است. البته برای خرید نسخه دو در یک، باید تا تابستان صبر کرد و قیمت آن نیز هنوز مشخص نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*