بی وای دی

شرکت چینی بی وای دی به رتبه سوم ارزشمندترین خودروسازان جهان رسید

به تازگی لیست ارزشمندترین خودروسازان جهان منتشر شد که طبق آن بی وای دی با سبقت از فولکس واگن توانست در رتبه سوم این لیست جای بگیرد.

لیست ارزشمندترین خودروسازان جهان در حالی منتشر شد که رسیدن بی وای دی به جایگاه سوم این لیست بسیاری را از شگفت‌زده کرد؛ چرا که بی وای دی برای رسیدن به جایگاه سوم از شرکت بزرگ فولکس واگن سبقت گرفت. همچنین کسب عنوان سومین خودروساز ارزشمند جهان برای صنعت خودروسازی چین نیز بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا در میان ۱۰ رتبه نخست این لیست فقط یک خودروساز چینی یعنی BYD وجود دارد.

بی وای دی

شرکت آمریکایی تسلا که به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز برقی در جهان محسوب می‌شود با ارزش 740.58 میلیارد دلار در صدر لیست ارزشمندترین خودروسازان جهان قرار گرفت. پس از تسلا، تویوتا ژاپن با ارزش 227.52 میلیارد دلار و بی وای دی چین با ارزش بازار 127.33 میلیارد دلار به ترتیب جایگاه دوم و سوم را از آن خود کردند.

گفتنی است ارزش تسلا حدود 3 برابر ارزش بازار تویوتا بوده که این اختلاف زیاد از عملکرد درخشان این خودروساز آمریکایی حکایت دارد. جایگاه چهارم تا دهم این لیست نیز به ترتیب به فولکس واگن، مرسدس بنز، بی ام و، جنرال موتورز، فورد، استلانتیس و هوندا تعلق دارند.

درخشش بی وای دی در تولید خودرو برقی

شرکت چینی بی وای دی یک شرکت خودروسازی انرژی‌محور و برقی‌ساز محسوب می‌شود که در این لیست از لحاظ حوزه کاری به تسلا شباهت دارد. این شرکت به تازگی استراتژی جدیدی را در نظر گرفت و قصد دارد فقط خودرو تمام برقی، هیبرید و پلاگین هیبریدی را تولید و به بازار کند. طبق آمارهای منتشر شده، فروش خودروهای الکتریکی‌سازی شده شامل هیبرید و برقی شرکت بی وای دی بین ماه‌های ژانویه تا می به 504 هزار دستگاه رسیده است.

بی وای دی

هرچند آمار فروش بی وای دی با کل فروش فولکس واگن در همین مدت اختلاف زیادی دارد، اما بی وای دی در حوزه خودروهای برقی فروش بیشتری را نسبت به فولکس واگن به ثبت رسانده و به همین دلیل این خودروساز با توجه به آینده درخشان بازار خودروهای الکتریکی می‌تواند در آینده به ارزش بازار بالاتری نیز دست پیدا کند.

بی وای دی

گفتنی است هرچند تولید خودرو عامل اصلی افزایش ارزش برای بی وای دی محسوب می‌شود، اما این خودروساز فقط روی تولید خودرو تمرکز نکرده و در شاخه‌های دیگری نظیر تولید باتری، تولید قطعات گوشی های هوشمند و همچنین مونتاژ موبایل نیز فعالیت می‌کند و توانسته با عملکرد مناسب در این بخش‌ها ارزش خود را به میزان چشمگیری افزایش دهد.