کیانتو K20

کیانتو K20؛ خودرو برقی جوان پسند چینی با قدرت 217 اسب بخار

کوپه اسپرت کیانتو K20 یک خودرو به شدت جوان‌پسند است با که با ظاهر مدرن خود و قدرت 435 اسب بخار می‌تواند دل هر کسی را به دست آورد.

تا کنون با خودروهای برقی چین که در کلاس سدان خانوادگی، شاسی بلند جمع و جور و هاچ بک دو درب مینیمال طراحی شده بودند، در وب سایت گجت نیوز آشنا شدیم. اما تا اینجای کار به نظر می‌رسید که چینی‌ها علی رغم عطش زیاد برای ساخت کانسپت‌های فضایی، از ورود به بازار خودروهای الکتریکی اسپرت و مخصوصا کوپه‌های اسپرت ترس داشته باشند.

شاید به خاطر اینکه فروش این خودروها در برابر سدان‌ و شاسی بلندها، ریسک بیشتری داشته باشد و همچنین اکثر پلتفرم‌های چینیِ خودروهای برقی، برای سدان‌ها و کراس اورها طراحی شده‌اند. اما یکی از شرکت‌های نوپای چشم بادامی‌ها قصد دارد تا این رویه را تغییر دهد.

معرفی شرکت کیانتو

کیانتو K20 - سوپر اسپرت برقی کیانتو K50

سوپر اسپرت برقی کیانتو K50

کاملا حق دارید تا از شنیدن نام این خودرو تعجب کنید. شرکت کیانتو یک برند گمنام چینی است که در گذشته با ساخت خودرو برقی سوپر اسپرت K50 در سال 2018 توانست اسم خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. البته که خیلی زود به علت مشکلات آشکار و ناپایداری K50، این EV از بازار خودرو چین خداحافظی کرد اما در ماه‌های قبل شاهد بازگشت نسخه اصلاح شده‌ی K50 با موتورهای الکتریکی جدید به بازار بودیم.

کیانتو K20 - سوپر اسپرت برقی کیانتو K50

سوپر اسپرت برقی کیانتو K50

اجازه دهید تا با نگاهی کوتاه به مشخصات فنی K50، به سراغ K20 برویم. سوپر اسپرت برقی K50 از دو موتور الکتریکی در محورهای عقب و جلو بهره می‌برد که می‌تواند 435 اسب بخار قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. همچنین نهایت سرعت این خودرو بر روی 200 کیلومتر بر ساعت محدود شده است و می‌تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعتِ کمتر از 4.6 ثانیه‌ای را به راننده هدیه دهد.

کیانتو K20 - سوپر اسپرت برقی کیانتو K50

سوپر اسپرت برقی کیانتو K50

شعاع پیمایش 380 کیلومتری با یک بار شارژ و قیمت 755 هزار یوان (معادل 114 هزار دلار)، K50 را به یک انتخاب به شدت وسوسه کننده اما سخت تبدیل کرده است.

نگاهی به کوپه اسپرت Qiantu K20

کیانتو K20

هاچ بک برقی اسپرت کیانتو K20 در نسخه کانسپت

پس از آن که با K50 و تاریحچه شرکت کیانتو آشنا شدیم، اکنون وقت آن رسیده است تا به جدیدترین محصول شرکت کیانتو یعنی کوپه اسپرت کیانتو  K20 نگاهی داشته باشیم. برای این کار باید به اوایل سال 2018 برگردیم؛ یعنی جایی که برای اولین بار، کانسپت هاچ بک کیانتو کا 20 را دیدیدم. طرح مفهومی این خودرو، جدای از اسپرت بودن، بیشتر حس و حال رودستر بودن را داشت که در قسمت پشتی خود، یک هلی پد مسخره را حمل می‌کرد و اصلا به خودروهای تولید انبوه شباهتی نداشت.

کیانتو K20

نسخه‌ی دوم و تقریبا نهایی کیانتو K20

طراحان چینی هم این موضوع را به خوبی درک کرده بودند و تصمیم گرفتند تا با یک بازطراحی حرفه‌ای در سال 2019، کوپه اسپرت کیانتو K20 را دوباره به بازار معرفی کنند. البته بد نیست بدانید که این خودرو دو درب، یک همزاد 4 درب به نام K25 هم داشت که درب‌های عقبی آن به شکل رولزرویسی باز می‌شد اما هیچوقت به مرحله تولید نرسید.

طراحی ظاهری آیرودینامیکی

کیانتو K20

همه ما قبول داریم که طراحی بدنه‌ی کوپه اسپرت Qiantu K20 در لبه تیغ قرار دارد. جلوپنجره‌ی کم ارتفاع و یک دست به همراه چراغ‌های ممتد ماتریکسی، شاید نمای جلویی خودرو را موجه کرده باشد اما زمانی که به قسمت کناره‌ها یا عقب آن می‌رویم، ناگهان همه چیز تغییر می‌کند.

کیانتو K20

در قسمت کناری می‌توانید رینگ‌های 19 اینچی با کالیپر ترمز قرمز رنگ را مشاهده کنید. همچنین دستگیره‌های درب «پاپ اوت» هم به صورت عمودی و در کنار ستون  C نصب شده‌ نصب شده‌اند تا بیشترین تاثیر را بر روی کاهش ضریب درگ داشته باشند. در نهایت در قسمت کناری می‌توانید رکاب‌های اسکیتی و درگاه شارژ را مشاهده کنید.

کیانتو K20

اما عجیب‌ترین بخش طراحی کوپه اسپرت کیانتو K20 به بخش عقبی آن مربوط می‌شود. چراغ‌های خطر ممتد این قسمت که نشان گروه تجاری “Qiantu” را هم دارند، تقریبا شبیه به مرسدس بنز SLS هستند اما زمانی که به اسپویلر سقفی می‌رسیم، واقعا نمی‌دانیم که با چه چیزی طرف هستیم! دیفیوزر پلاستیکی هم سعی کرده است تا ظاهر موجهی را خلق کند اما آیا در انجام این کار موفق بوده؟

اتاق کوپه اسپرت کیانتو K20

کیانتو K20

کابین این EV دقیقا جایی است که آینده را نشان می‌دهد. بر روی داشبورد می‌توانید یک نمایشگر دوال اسکرین یا بهتر بگوییم، تریپل اسکرینِ 20 اینچی از نوع خمیده را ببینید که در پشت فرمان D شکل قرار گرفته است؛ بله دقیقا در جلوی چشم راننده، یک نمایشگر سه قسمتی قرار گرفته است! همچنین سلکتور دنده هم به پشت فرمان منتقل شده است تا کنسول وسطی خودرو، خالی‌تر از همیشه باشد.

کیانتو K20

نکته دیگر اینکه کوپه اسپرت کیانتو K20 فقط برای دو سرنشین طراحی شده است. همچنین تریم اصلی کابین از رنگ‌های سفید، رگه‌هایی از رنگ طلایی و خاکستری تشکیل می‌شود که نمای نرم و لطیفی را به وجود آورده.

مشخصات فنی، تاریخ ورود به بازار و قیمت کوپه اسپرت کیانتو K20

کیانتو K20

در حال حاضر اطلاعات دقیقی از موتورهای الکتریکی این خودرو برقی اسپرت نداریم اما گفته می‌شود که قرار است با دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت 217 اسب بخار رو به رو شویم. احتمالا هر دو موتور در محور عقبی قرار داشته باشند که می‌توانند شتاب 0-100 را به زیر 4.7 ثانیه برسانند. در مورد تناقض بین اسپرت بودن و قدرت 217 اسب بخار، کاملا حق دارید و ما هم مثل شما، منتظر عملکرد این خودرو در تست‌های جاده‌ای هستیم. پکیج باتری‌ها هم دقیقا در کف خودرو (دقیقا وسط شاسی) قرار گرفته است که می‌تواند شعاع حرکت 500 کیلومتری را به راننده هدیه دهد.

رنگ بندی کیانتو K20

در ادامه به رنگ بندی این کوپه‌ی الکتریکی جذاب می‌رسیم که با 6 رنگ دو طیف، قرار است دل جوانان چینی را ببرد. همچنین گفته می‌شود که شرکت کیانتو، یک رنگ اختصاصی هم برای این خودرو در نظر گرفته است که فعلا به صورت مخفیانه باقی مانده است.

کیانتو K20

در ادامه همانطور که از تصویر تیزر رسمی این هاچ بک کوپه مشخص است، گفته می‌شود که قابلیت «حالت دریفت» هم در کوپه اسپرت Qiantu K20 وجود خواهد داشت. این ویژگی می‌تواند برتریِ مطلق کوپه اسپرت کیانتو K20 را در برابر رقیب اصلی خود یعنی «لیپ موتور S01» تضمین کند.

کیانتو K20

در پایان باید به قیمت این کوپه‌ی برقی چینی اشاره کنیم که با برچسب قیمت 87 هزار یوان یعنی تقریبا 13 هزار دلار معرفی شده است. چنین فاکتوری در کنار موتورهای الکتریکی تقریبا قدرتمند و ظاهر به شدت اسپرت، حتی می‌تواند هاچ بک کوپه‌ی اسپرت کیانتو K20 را برای سواری شهری هم به یک گزینه‌ی مناسب تبدیل کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*