بیوک Wildcat

بیوک Wildcat؛ گربه وحشی آمریکایی که از دیدن آن حیرت می‌کنید + ویدیو

بیوک Wildcat، خودرو برقی مفهومی جدید آمریکایی ها است که در کلاس خودروهای کوپه فست بک EV طراحی شده و با کابین فضایی خود، همه را حیرت زده می‌کند.

نام بیوک در ذهن ما با خودروهای عضلانی و کلاسیک آمریکایی پیوند خورده اما باور کنید که بیوک در سال 2022  با نسخه دهه 60 میلادی خود کاملا متفاوت است. تقریبا می‌توان گفت که شرکت جنرال موتورز، برند بیوک را از دل خاکستر بیرون کشید و اکنون می‌بینیم که برند بیوک در بازار خودرو چین، غوغا کرده است.

کانسپت برقی جدید این شرکت، یک خودرو الکتریکی انقلابی است که در ادامه به تمامی زوایای آن نگاهی خواهیم داشت اما در ابتدای کار اجازه دهید تا با ویدیو رسمی گربه وحشی آمریکایی ها همراه شویم.

نگاهی به بیوک Wildcat

بیوک Wildcat

کانسپت های بیوک همیشه با طراحی به شدت خاصی به صحنه می‌آمدند و تماشاگران را شوکه می‌کردند. خودروهای مفهومی «آویستا مدل 2016» یا «Avenir مدل 2015»، بهترین مثال این قضیه هستند. اما می‌توان گفت که کانسپت وایلد کت، انقلابی ترین محصول این خودروساز آمریکایی است.

طراحی ظاهری با نمای فست بک

بیوک Wildcat

در ابتدا باید بگوییم که بیوک Wildcat بر اساس پلتفرم در حال توسعه‌ی خودروهای برقی جنرال موتورز یعنی «Ultium» ساخته شده است. هرچند این پلتفرم هنوز در خودروهای تجاری زیادی دیده نشده اما به نظر می‌رسد که حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

بیوک Wildcat

این پلتفرم Ultium می‌تواند دیفرانسیل عقب، جلو یا AWD باشد. یعنی موتور یا موتورهای الکتریکی می‌توانند در تمامی محورها نصب شوند. همچنین ترکیب محفظه نگه داری باتری با بدنه خودرو در این معماری اجازه می‌دهد تا رنج گسترده‌ای از ظرفیت باتری‌ها را داشته باشیم و همین موضوع روی منعطف بودن بازه قیمت، به شدت تاثیر می‌گذارد. برای مثل شاسی بلند کادیلاک Lyriq که با همین پلتفرم و باتر‌ی‌های 100 کیلو وات ساعتی معرفی شده بود می‌توانست شعاع حرکتی 500 کیلومتر را هدیه دهد.

بیوک Wildcat

خودرو مفهومی بیوک آویستا مدل 2016

در ادامه به جلو پنجره یک تکه می‌رسیم که با هدلایت‌های LED و پنجره جلویی بزرگ ترکیب شده است تا یک نمای مدرن را خلق کند. همچنین اهرم های برف پاک کن هم برخلاف خودروهای امروزی، به قسمت‌های کناری شیشه رفته‌اند. در پایان به سقف پانارومیکی می‌رسیم که دقیقا تا پایین شیشه عقبی امتداد پیدا کرده است.

بیوک Wildcat

البته به هیچ وجه نباید از رینگ‌های 18 اینچی توربینی غافل شوید. این رینگ‌ها از طراحی آیرودینامیکی خاصی بهره می‌برند که جریان هوا را به لنت‌های ترمز می‌رساند و ضریب درگ را هم کاهش می‌دهند. در همین راستا بد نیست به دستگیره‌های درب پاپ آپ هم اشاره کنیم. البته این موضوع هنوز مشخص نیست! چرا که شاید بیوک هم به مانند فورد، دستگیره درب را به صورت کلی از محصولات خود حذف کند.

بیوک Wildcat

به علاوه درب‌های خودرو هم به سمت بالا باز می‌شوند که مدرن بودن بیوک Wildcat را به رخ همگان می‌کشند. اما شاید جذاب‌ترین بخش خودرو به چراغ‌های خطر عقب آن مربوط باشد. یعنی جایی که میکرو ال ای دی ها را داریم. این چراغ‌ها با طراحی انیمیشنی خاصی طراحی شده‌اند. همچنین لوگو جدید شرکت بیوک هم در بین این چراغ‌ها نمایان است تا اصالت خودرو را به رخ همه بکشد.

بیوک Wildcat

البته شاید شما کمی با این نماد ناآشنا باشید. به صورت کلی خودروهای برقی جدید بیوک با نماد «سه گلوله موازی آبی، سفید و نارنجی» به بازار خواهند آمد و تمام خودروهای مدل 2023 به بعد بیوک را با همین نشان خواهید دید.

کابین فضایی و بدون دکمه های فیزیکی

بیوک Wildcat

در اتاق بیوک Wildcat همه چیز شبیه به فیلم های علمی تخیلی است. البته باز هم با همان فرمت صندلی های 2 + 2 رو به رو هستیم اما کابین این خودرو برخلاف ماشین های برقی دیگر، از طراحی شناور بهره می‌برد. همچنین صفحه نمایش هم به صورت یک تکه طراحی شده تا یک قدم جلوتر از نمایشگرهای دوال اسکرین باشد.

بیوک Wildcat

در ادامه به تریم اصلی کابین می‌رسیم که از سه رنگ نارنجی، سبز صحرایی و سفید تشکیل شده است. بدون کوچک‌ترین دفاعی باید بگوییم که هیچ منطقی پشت این تریم و رنگ بندی وجود ندارد.

بیوک Wildcat

همچنین بد نیست بدانید که سنسور تشخیص ضربان قلب و استرس هم در تمامی صندلی‌های بیوک Wildcat تعبیه شده است تا نگرانی‌های ناشی از بیهوش شدن یا پنیک کردن راننده از بین برود. به علاوه سیستم تهویه هوا و نورپردازی اختصاصی کابین هم به صورت کامل، هوشمند و اتوماتیک شده است.

بیوک Wildcat

اما جذاب ترین ویژگی این کابین به قابلیت «حالت Zen» مربوط می‌شود. در این حالت زمانی که خودرو به ایستگاه سوپر فست شارژ DC نزدیک می‌شود، کابین خودرو به حالت استراحت می‌رود؛ یعنی اینکه ماساژورهای صندلی به حالت آماده باش درمی‌آیند و نورپردازی کابین هم به کم نورترین حالت خود تغییر پیدا می‌کند.

سیستم رانندگی خودکار فوق العاده پیشرفته

بیوک Wildcat

در کنار و بالای فرمان بیوک Wildcat می‌توانید سنسورهای زیادی را پیدا کنید. این سنسورها، سطح هوشیاری و توجه راننده به جاده را تعیین می‌کنند. چرا که این کانسپت EV از سیستم رانندگی خودکار اولترا کروز بهره می‌برد. اولترا کروز همان سوپر کروز اما در لباس جدید و پیشرفته است که بالاترین سطح امنیت را به دستیار کنترل رانندگی خودکار هدیه می‌دهد. اولترا کروز تا اواسط سال 2023 به محصولات بیوک خواهد آمد.

مشخصات فنی و برنامه‌های آینده بیوک

بیوک Wildcat

بیوک هم به مانند باقی محصولات ابر شرکت جنرال موتورز قصد دارد تا سال 2030، تمام خودروهای خود را در قامت EV به بازار بفرستد. البته نام خودروهای بنزینی بر روی نسخه‌های EV باقی می‌ماند. به هر حال همه ما دوست داشتیم تا شکوه دوباره‌ی بیوک را با دو موتور الکتریکی و قدرت بالای هزار اسب بخار ببینیم اما متاسفانه بیوک Wildcat فقط با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت در سالن اصلی نمایشگاه به حرکت در آمد تا بیشتر، چهره و ظاهر خود را به رخ همه بکشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*