پتنت جدید فورد برای حذف دستگیره در

ایده جدید فورد، شما را از شر دستگیره درب خودروها خلاص می‌کند

شرکت Ford در اقدامی انقلابی قصد دارد تا دستگیره‌های درب خودروها را به طور کامل حذف کند. اما ایده جدید فورد چگونه وضعیت درب‌ها را نشان خواهد داد؟

در سال‌های اخیر، چراغ‌های LED نقش زیادی در زیبایی و بالا رفتن عملکرد خودروها داشته‌اند. امروزه کمتر خودرویی در جهان وجود دارد که سیستم روشنایی آن از نوع LED نباشد. یا سیستم ولکام لایت را در نظر بگیرید. این سیستم فقط برای زیبایی ساخته نشده؛ بلکه در شب‌های تاریک، به شما می‌گوید که قرار است پای خود را کجا قرار دهید.

تکنولوژی آرام بسته شدن درب‌ها یا همان سافت کلوز (soft close) هم در بسیاری از خودروهای مجلل امروزی دیده می‌شود. لندرور حتی به فراتر از این موضوع فکر کرده.

پتنت جدید فورد برای حذف دستگیره در

سیستم درب‌های اتوماتیک شرکت لندرور برای افراد کم توان

این شرکت انگلیسی اخیرا سیستم باز و بسته شدن اتوماتیک درب‌ها را به خودروها خود آورده که بدون شک کمک زیادی به جامعه افراد کم توان محسوب می‌شود. در ادامه می‌توانید ویدئو کوتاهی را در این مورد ببیند.

حال تصور کنید که چراغ‌های LED با سیستم درب‌های اتوماتیک خودرو ترکیب شوند. این دقیقا همان چیزی است که پتنت جدید فورد در حال خلق آن است.

ایده جدید فورد و خداحافظی با دستگیره‌های درب خودرو

پتنت جدید فورد برای حذف دستگیره در

اخیرا رندرهای جدیدی از شاسی بلند فورد لینکلن اویاتور منتشر شده که از حذف دستگیره‌ درب‌ها در این خودرو خبر می‌دهد. طبق اطلاعات فاش شده، فورد قصد دارد تا با سیستم روشنایی مخصوصی، وضعیت قفل، باز یا بسته بودن درب‌ها را نشان دهد. این سیستم وضعیت قفل یا باز بودن درب‌ها را به ترتیب با رنگ قرمز و سبز نمایش خواهد داد. همچنین ولکام لایت به زیر آینه بغل منتقل می‌شود. اما این ولکام لایت فقط یک نور معمولی نخواهد بود. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که این تکنولوژی قرار است با نوع خاصی از سنسورها ترکیب شود تا بتواند نزدیک شدن مالک خودرو را تشخیص دهد.

پتنت جدید فورد برای حذف دستگیره در

اما باید در نظر داشته باشید که سیستم باز شدن اتوماتیک درب‌های خودرو یا حتی سیستم سافت کلوز، هنوز قیمت بالایی دارند و هنوز به مراحل تولید انبوه نرسیده‌اند. اما شاید بیشتر از همیشه به حذف شدن دستگیره درب‌های خودرو نزدیک شده باشیم. فقط تصور کنید که دیگر هیچ وقت قرار نیست انگشتان شما لای درب خودرو گیر کند.