بهترین‌های نمایشگاه خودرو شیکاگو 2022

نگاهی به نمایشگاه خودرو شیکاگو 2022؛ از تویوتا سکویا تا شورولت Z06

نمایشگاه خودرو شیکاگو 2022، شروع بسیار خوبی داشته و با میزبانی از خودروهایی مثل تویوتا سکویا مدل 2023 و شورولت Z06، هیجان خاصی را به بازدیدکنندگان منتقل کرده. در  ادامه به بررسی این نمایشگاه جذاب می‌پردازیم.

به نظر شما شهرت اصلی شیکاگو مربوط به چه موضوعی می‌شود؟ آیا این شهر برای آب و هوای عجیب خود یا آتش سوزی بزرگ سال 1871 شناخته می‌شود؟ یا شاید برای آسمان خراش‌های سیاه رنگ سیرز و ویلیس (Willis and Sears Tower)؟ شاید هیچ کدام از این موارد در چند سال اخیر، به اندازه نمایشگاه خودرو شیکاگو، در پیشرفت این شهر نقش نداشته باشند.

این نمایشگاه با کم شدن نشانه‌های بیماری کرونا، به روال همیشگی زمستانی خود بازگشته و روز یکشنبه 24 بهمن ماه (13 فوریه)، اولین روز کاری خود را با موفقت پشت سر گذاشت. در بین خودروهای حاضر در نمایشگاه، برخی از آن‌ها مثل نگین می‌درخشند. در ادامه به طور مفصل راجع بهترین خودروهای حاضر در این رویداد صحبت می‌کنیم.

مورد انتظارترین خودروهای نمایشگاه خودرو شیکاگو 2022

خودروهای آفرود و شاسی بلندها

به طور قطع، لقب بهترین شاسی بلندهای این رویداد به به تویوتا سکویا مدل 2023 و فورد برانکو اورگلیدز (Everglades) می‌رسد. این دو خودرو بر اساس پیکاپ‌های معروف تویوتا و فورد طراحی شده‌اند.

تویوتا سکویا مدل 2023

بهترین‌های نمایشگاه خودرو شیکاگو 2022

این خودرو، انقلابی‌ترین تغییرات خانواده تویوتا را داشته است. سکویا به قدری خوب طراحی شده بود که در طول چندین سال گذشته، هیچ تغییری را در آن نمی‌دیدیم. اما مدل 2023 از همان روزهای اول هم سر و صدای زیادی به پا کرد و حتی تصاویر تیزرهای تبلیغاتی آن، طرفداران را هیجان زده می‌کرد.

پیشرانه تویوتا سکویا مدل 2023، همان موتور 6 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ هیبرید 3.5 لیتری است که در پیکاپ توندرا مدل 2022 هم دیده بودیم. این پیشرانه می‌تواند 440 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید کند. علاوه بر آن، این نکته را هم در نظر بگیرید که پیشرانه V8 توندرا 2022، فقط 381 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور داشت. همچنین ظرفیت یدک کشی سکویا 2023، به بیش از 4 تن رسیده که در مقایسه با ظرفیت 3.2 تنی نسل قبل، پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود.

علاوه بر تمامی موارد گفته شده، سکویا 2023 قرار است در تریم Capstone هم به بازار عرضه شود و نمونه‌های اولیه این تریم در نمایشگاه خودرو شیکاگو 2022 به نمایش درآمد. رکاب‌های برقی، کابین مجلل، فضای داخلی بیشتر و نمایشگر 14 اینچی از بهبودهای نسخه Capstone است که می‌تواند رقیبان خود را حسابی به چالش بکشد.

فورد برانکو اورگلیدز مدل 2022

بهترین‌های نمایشگاه خودرو شیکاگو 2022

تصور کنید که بهترین ویژگی‌های تمام نسخه‌های فورد برانکو را در یک خودرو داشته باشید. برانکو اورگلیدز (Everglades) 2022 دقیقا همین کار را کرده. این خودرو، نسخه 4 در فورد برانکو محسوب می‌شود که پکیج آفرود Sasquatch، کیت اسنورکل اختصاصی و وینچ 5 تنی را به همراه خود دارد. همچنین گلگیرها و رینگ‌های این نسخه، کاملا با بقیه‌ی برانکوها متفاوت است.

اسنورکل اورگلیدز می‌تواند این شاسی بلند زیبا را به یک قورباغه تبدیل و کند و به راننده اجازه می‌دهد که بدون هیچ ترسی، وارد رودخانه‌هایی به عمق بیش از 1 متر بشود. این بیشترین عمقی است که یک فورد برانکو می‌تواند در  آن شنا کند. قیمت فورد برانکو اورگلیدز حدود 54,495 دلار تعیین شده و بعد از نسخه رپتور، در جایگاه دومین برانکو گران قیمت قرار می‌گیرد.

شاسی بلندهای خانواده پسند

نمایشگاه خودرو شیکاگو همیشه یک رویداد خانوادگی بوده و والدین زیادی همراه با فرزندان خود، به بازدید از آن می‌پرداخته‌اند. شاید خودروهای 7 نفره شاسی بلند زیاد برای نوجوانان آمریکایی جذاب نباشد اما والدین آن‌ها نظرات متفاوتی دارند. شورولت بلیزر (Blazer) مدل 2023، تویوتا سکویا و شورولت تاهو، سه مورد از بهترین شاسی بلند‌های خانوادگی این نمایشگاه هستند که رقابت بسیار نزدیکی با هم دارند.

شورولت بلیزر مدل 2023

بهترین‌های نمایشگاه خودرو شیکاگو 2022

پس از سال‌ها، شرکت شورولت متوجه شد که ظاهر کسل کننده بلیزر، عامل عقب ماندن آن‌ها از رقیبان است. پس کمی از روح کامارو به این خودرو اضافه شد. چهره جدید بلیزر در کنار پیشرانه 6 سیلندر خورجینی 308 اسب بخاری، می‌تواند نیازهای هر خانواده‌ای را برطرف کند. جلو پنجره جدید به همراه چراغ‌های LED از بهترین تغییرات مدل 2023 بلیزر هستند.

در داخل خودرو هم خبرهای زیادی وجود دارد. نمایشگر 10 اینچی، جایگزین مدل 8 اینچی شده و جایگاه شارژر وایرلس هم به چشم می‌خورد. همچنین کروز کنترل تطبیقی هم در تمام مدل‌ها موجود است. البته هنوز هیچ خبری از قیمت نهایی این خودرو منتشر نشده اما پیش بینی می‌شود که بلیزر 2023، بازار خودرو را منفجر خواهد کرد.

تویوتا سکویا در برابر شورولت تاهو

بهترین‌های نمایشگاه خودرو شیکاگو 2022

سکویا واقعا در چند سال گذشته، رقابت را به تاهو باخته بود و شاهد یکه تازی شاسی بلند هفت نفره شورولت در بازار آمریکا بودیم. در چند روز گذشته، هر دو آن‌ها با تریم‌های مجلل خود، نمایشگاه خودرو شیکاگو 2022 را شلوغ‌تر از همیشه کرده‌اند. شورولت تاهو با تریم «های کانتری» (High Country) و سکویا با تریم Capstone، در بالاترین سطح از رقابت‌های  بخش SUV نمایشگاه قرار دارند.

گالری تصاویر شورولت تاهو

خودروهای اسپرت و پیکاپ‌های الکتریکی در نمایشگاه خودرو شیکاگو 2022

در روزهای اخیر خبرهای زیادی از شورولت Z06 و Ram 1500 الکتریکی بوده. بازدیدکنندگان بالاخره می‌توانند هر دو آن‌ها را از نزدیک در نمایشگاه ببینند.

شورولت کوروت Z06 مدل 2023

بهترین‌های نمایشگاه خودرو شیکاگو 2022

اکنون وقت آن رسیده که نگاهی دقیق‌تر به شاهکار جدید شورولت داشته باشیم. جایی که هیچ خبری از تکنولوژی سوپر شارژر یا توربو شارژ نیست. پیشرانه 8 سیلندر خورجینی تنفس طبیعی این خودرو که با کد LT6 معرفی شده، می‌تواند 670 اسب بخار قدرت را در دور موتور 8,400 تولید کند. به گفته شورولت، این بیشترین قدرتی است که تا به امروز از یک موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی گرفته شده.

همچنین جلو پنجره جدید در کنار گلگیرهای عقب عریض‌تر و لاستیک‌های پهن‌تر، ظاهری تهاجمی خاصی به Z06 هدیه داده. علاوه بر آن خریداران با سفارش پکیج Z07 می‌توانند بال عقب تمام فیبر کربن را در کنار شاسی تقویت شده و برخی تغییرات کوچک دیگر داشته باشند.

رم 1500 برقی

بهترین‌های نمایشگاه خودرو شیکاگو 2022

رم برای اولین بار تصاویری از شاسی لخت پیکاپ جدید برقی خود را در نمایشگاه خودرو شیکاگو 2022 به نمایش گذاشت. این پیکاپ قرار است در سال 2024 به طور رسمی رونمایی شود و به گفته رم، رقیب بسیار قدرتمندی برای ریویان R1T، فورد F-150 Lightning، هامر برقی GMC و شورولت سیلورادو برقی خواهد بود.

شرکت رم برنامه بلند مدتی برای خط تولید خودروهای برقی خود دارد و اولین نمونه‌های آن قرار است تا سال 2025 به تولید انبوه برسند. انتظار می‌رود که این برنامه تا سال 2030 به طور کامل به خریداران معرفی شود.