مرسدس بنز AMG E63 نسخه Final Edition

مرسدس بنز AMG E63 با پیشرانه V8، تعریف جدیدی از سدان‌‎های سوپر اسپرت را ارائه می‌دهد

مرسدس بنز AMG E63 نسخه Final، پایانی بر 36 سال درخشش سدان های اسپرت 8 سیلندر تمام درون سوز آ ام گ است. در ادامه شاهد مشخصات این خودرو باشید.

شرکت AMG، زیرمجموعه خودروساز بزرگ آلمانی مرسدس بنز، به تازگی از مرسدس بنز AMG E63 نسخه Final رونمایی کرده است که پایان سدان‌های اسپرت 8 سیلندر تمام درون‌سوز آن را رقم می‌زند. این درحالی است که مرسدس AMG پیش‌تر کانسپت Vision AMG و نمونه‌ای اولیه از خودروی پلاگین هیبرید نسل جدید AMG C63 را به نمایش گذاشته Xکه از تمرکز آن روی خودروهای الکتریکی حکایت دارند.

پایان 36 سال قدرت‌نمایی سدان‌های 8 سیلندر مرسدس AMG

مرسدس بنز AMG E63 نسخه Final

مرسدس بنز AMG E63 نسخه فاینال، به سدان‌های اسپرت تمام درون‌سوز AMG خاتمه می‌دهد. ریشه این سری خودرو به مرسدس کلاس E نسل W124 نسخه Hammer محصول سال 1986 برمی‌گردد که در آن زمان سریع‌ترین سدان دنیا به شما می‌رفت. البته پیشرانه V8 همچنان در محصولات آینده آ ام گ به کار گرفته خواهد شد. ضمن اینکه در حال حاضر مرسدس AMG جی تی 4 در کوپه و مرسدس AMG اس ال 63 با پیشرانه‌های V8 با قدرت 577 اسب بخار در دسترس قرار دارند و مرسدس AMG جی تی 63 S E Performance نیز از یک سیستم پلاگین هیبرید شامل یک پیشرانه V8 با مجموع خروجی 819 اسب بخار بهره می‌برد.

نمای کناری مرسدس بنز AMG E63 نسخه Final

با این حال، نسل جدید مرسدس بنز AMG E63 به جای پیشرانه 8 سیلندر، به یک پیشرانه 4 سیلندر الکتریکی‌شده مجهز خواهد شد. نسل جدید این سدان که گفته می‌شود در سال 2024 به عرضه می‌رسد، احتمالاً از نسخه‌ای از سیستم پلاگین هیبرید هم‌خانواده کوچک‌تر خود یعنی C63 برخوردار خواهد شد. این سیستم پلاگین هیبرید متشکل از یک پیشرانه بنزینی 2 لیتری 470 اسب بخاری (قدرتمندترین پیشرانه 4 سیلندر تولید انبوه) و یک موتور الکتریکی 201 اسب بخاری در محور عقب است. خروجی این دو موتور در کنار هم به 670 اسب بخار می‌رسد.

مشخصات مرسدس بنز AMG E63 نسخه Final

نمای عقب مرسدس بنز AMG E63 نسخه Final

این سدان اسپرت آلمانی با پیشرانه V8 خود توانایی تولید قدرت 603 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتون متر را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به هر دو محور منتقل می‌شود.

کابین مرسدس آ ام گ ای 63 نسخه فاینال

مجموعاً 999 دستگاه از این نسخه ویژه تولید خواهد شد. وجه تمایز ظاهری این نسخه نسبت به نسخه استاندارد، رنگ خاکستری مات سفارشی بدنه و برچسب‌های تزئینی مشکی هستند که به همراه رینگ‌ها، نشان‌ها، لوله‌های اگزوز و تریم بیرونی مشکی، نمای بیرونی این سدان را تکمیل می‌کنند.

کابین مرسدس آ ام گ ای 63 نسخه فاینال

در فضای داخلی مرسدس بنز AMG E63 فاینال، دوخت زردرنگ فرمان و صندلی‌های چرم ناپا به خوبی به چشم می‌آید. همچنین نشان‌ Final Edition و شماره ساخت خودرو روی کنسول مرکزی جا گرفته‌اند و پارکابی‌ها دارای طرح زردرنگ نورانی AMG هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*