ترامپچی تایم

ترامپچی تایم؛ خودرو مفهومی چینی با کپی از مرسدس بنز AMG ویژن + ویدیو

ترامپچی تایم، یک خودرو برقی مفهومی چینی با حس و حال مرسدس بنز AMG ویژن است. پس این شما و این کانسپت ترامپچی Time!

در هفته گذشته با خودرو مفهومی و بهتر بگوییم، کانسپت فوق انقلابی مرسدس بنز AMG ویژن آشنا شدیم. این خودرو قرار است سطح جدیدی از وسایل نقلیه برقی را به جهان نشان دهد اما این تمام ماجرا نیست! اگر از آلمان دور شویم و به سمت چین بیاییم، با اتفاق عجیبی رو به رو می‌شویم.

با اینکه هنوز چند هفته هم از رونمایی رسمی AMG ویژن نگذشته است، شاهد آن هستیم که کپی این خودرو در کشور چین، به صحنه آمده! در ادامه به تمامی زوایای این خودرو نگاهی خواهیم داشت. اما در ابتدا اجازه دهید تا با ویدیو رسمی معرفی این خودرو همراه شویم تا آیرودینامیک ظاهر آن را بهتر درک کنیم.

معرفی ترامپچی تایم؛ کانسپت انقلابی چینی‌ها

ترامپچی تایم

نمایشگاه خودرو ساحلی هنگ کنگ در روز گذشته، یکی از شلوغ‌ ترین روزهای کاری خود را پشت سر گذاشته بود. البته بد نیست بدانید که این نمایشگاه در کشور چین با نام “Guangdong-Hong-Kong-Macao Greater Bay Area” یا نمایشگاه خودرو «شنزن» هم شناخته می‌شود. همچنین برای آن‌هایی که با برند «ترامپچی» آشنا نیستند باید بگوییم که این خودروساز، یکی از زیرمجموعه‌های ابرشرکت “GAC” محسوب می‌شود. حالا که با موارد ابتدایی آشنا شدیم، به سراغ اصل مطلب می‌رویم.

خودرو الکتریکی مفهومی ترامپچی تایم برای اولین بار در سال گذشته و نمایشگاه خودرو گوانجو به صحنه آمد. هرچند که «ترامپچی تایم» در مرحله اول فقط یک کانسپت خام بود اما همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

ترامپچی تایم

برای مثال این خودرو بر اساس پلتفرم خودروهای برقی گک که با نام “Teardrop on the Blade” یا همان «قطره خون» شناخته می‌شود ساخته شده بود که موضوع بسیار مهمی حساب می‌شود. همچنین طراحی ظاهری این خودرو برقی هم ناگفته‌های زیادی دارد که در ادامه به طور مفصل در مورد آن بحث می‌کنیم.

طراحی ظاهری با کمک قوانین آیرودینامیکی و حتی بهتر از تسلا مدل S

ترامپچی تایم

زمانی که به این خودرو نگاه می‌کنید، چیزی به غیر از آیرودینامیک بودن به ذهن شما نمی‌رسد. جلو پنجره یک تکه، طراحی ظاهری گرد در هر سه ستون، رینگ‌های 21 اینچی با طراحی آیرودینامیکی و طراحی عقبِ شیب دار، همه و همه باعث شده‌اند که ضریب درگ این خودرو به عدد 0.191cd برسد! بد نیست بدانید که این عدد در خودرو تسلا مدل S و مرسدس بنز AMG ویژن به ترتیب با 0.208cd و 0.17cd است. به طور کلی هر چقدر ضریب درگ در یک خودرو کمتر باشد به معنی آن است که آن خودرو در برابر جریان هوا مقاومت کمتری دارد.

ترامپچی تایم

در قسمت جلویی با چراغ‌های رشته‌ای، علامت تجاری برند گک و اسم خودرو طرف هستیم که در کنار دیفیوزر جلویی، نمای به شدت مدرنی را خلق کرده‌اند. در نمای کناری هم دقیقا می‌توانید «طراحی قطره‌ای» را مشاهده کنید. همچنین دستگیره‌های درب خودرو هم به صورت «پاپ آپ» طراحی شده است که همین موضوع به کاهش ضریب درگ کمک می‌کند.

ترامپچی تایم

سانروف هم به صورت یک تکه طراحی شده است که تا قسمت عقب امتداد پیدا می‌کند. اما طراحی عقب خودرو، مهم‌ترین بخش آن محسوب می‌شود. شیب منفی این قسمت باعث می‌شود تا در کنار کاهش ضریب درگ، نیروی داون فورس هم تولید شود.

طراحی کابین و باز شدن درب‌ها به دو روش مختلف

کابین ترامپچی تایم

شگفتی‌های ترامپچی تایم فقط به طراحی ختم نمی‌شود و باید بگوییم که درب‌های آن هم به چند روش مختلف باز می‌شود. شما می‌توانید درب‌های این خودرو برقی را به مانند مرسدس بنز 300 SL یعنی رو به بالا یا مانند لیموزین‌های رولز رویس باز کنید. اتاق ترامپچی تایم هم با الهام از المان‌های کشور چین مثل درخت باستانی این کشور طراحی شده است.

کابین ترامپچی تایم

همچنین در داخل کابین این خودرو می‌توانید یک نمایشگر 11 اینچی و یک نمایشگر نواری بلند را مشاهده کنید. البته در قسمت جلویی فقط یک صندلی دیده می‌شود که این موضوع واقعا عجیب است.

کابین ترامپچی تایم

به طور کلی طراحی اتاق این خودرو بیشتر به مبلمان قصرهای سلطنتی شباهت دارد تا یک خودرو الکتریکی! در همین راستا، مسئولین نمایشگاه دو کوسن کوچک را در داخل اتاق ترامپچی تایم قرار داده‌اند تا حس راحتیِ آن را به تصویر بکشند. همچنین هنوز از دلیل وجود پره‌های کناریِ موازی هم اطلاعی نداریم.

کابین ترامپچی تایم

به علاوه طبق گزارش‌های رسمی شرکت گک، این خودرو از دستیار رانندگی خودکار سطح چهار بهره می‌برد. در همین راستا و طبق طراحی فرمان کوچک این خودرو می‌توان گفت که فرمان آن در زمان رانندگی خودکار، احتمالا به داخل داشبورد جمع می‌شود.

کابین ترامپچی تایم

همچنین باید بدانید که در حال حاضر، فقط 5 سطح از دستیار کنترل رانندگی خودکار وجود دارد و سطح 5 به رانندگی بدون راننده مربوط می‌شود؛ در حالی که در سطح 4، همچنان به حضور راننده نیاز است.

کابین ترامپچی تایم

در پایان باید بگوییم که شرکت ترامپچی، هنوز مشخصات فنی این EV را اعلام نکرده است اما اگر مرسدس بنز AMG ویژن را ملاک قرار دهیم، می‌توان گفت که باید انتظار یک خودرو الکتریکی 1100 اسب بخاری را داشته باشیم. به علاوه تاریخ رونمایی از نسخه نهایی و قیمت ترامپچی تایم هم هنوز اعلام نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*