امکانات watchOS 9

لیستی از تمام امکانات جدید watchOS 9 که به اپل واچ اضافه خواهد شد

سیستم عامل جدیدی برای اپل واچ در راه است؛ پس لازم است با امکانات جدید watchOS 9 که اتفاقا کم تعداد هم نیستند، آشنا شویم.

اپل واچ با به‌روزرسانی جدید watchOS 9 که در ماه سپتامبر و در کنار سیستم عامل‌های iOS 16 و iPadOS 16 عرضه می‌شود، هوشمندتر از قبل خواهد شد. در اینجا خلاصه‌ای از ویژگی‌هایی آورده شده که می‌توانیم منتظر دیدن آنها باشیم.

طرح‌های جدید ساعت

با هر آپدیت واچ او اس، اپل تعداد زیادی واچ فیس جدید را  در اختیار کاربران قرار می‌دهد و واچ او اس ۹ نیز از این قاعده مستثنی نیست. این طرح‌های زمینه جدید را در تب Face Gallery در برنامه Watch for iPhone پیدا خواهید کرد و یا می‌توانید آنها را به روش معمول در خود ساعت تنظیم کنید.

امسال یک طرح جدید در زیر شاخه نجومی باز طراحی شده که شامل نمایش پوشش ابری به صورت زنده است. ضمنا طرح‌های جدید دیگری هم وجود دارد که شامل یک طرح آنالوگ جدید به نام Metropolitan با اعداد قابل تنظیم و چهار گوشه برای Complications (آپشن‌های انتخابی) و یک طرح قمری که از تقویم‌های ماه چینی، عبری یا اسلامی استفاده می‌کند، می‌شود.

اپل در سایر طرح‌ها نیز تغییراتی ایجاد کرده است. طرح پرتره که به شما امکان می‌دهد عکس‌ها را با برش‌های هوشمند برای اشخاص روی مچ دست خود قرار دهید، اکنون از گربه‌ها و سگ‌ها (علاوه بر انسان‌ها) پشتیبانی می‌کند. به علاوه توانایی رنگ‌آمیزی پس‌زمینه هم به این طرح اضافه شده است. طرح‌هایی مانند Modular و X-Large اکنون رنگ‌های پس‌زمینه جدیدی برای انتخاب دارند و اپل ادعا کرده که اکنون طرح‌های بیشتری از  آپشن‌های اضافی (مانند نمایشگر ضربان قلب و …) پشتیبانی می‌کنند.

حذف نوتیفیکشن‌های آزاردهنده

آمدن نوتیفیکشن جدید، آن هم هنگامی که می‌خواهید از ساعت خود استفاده کنید، می‌تواند به شدت آزاردهنده باشد؛ زیرا این اعلان‌ها، تمام صفحه را اشغال می‌کنند. در سیستم عامل watchOS 9 هنگامی که در حال انجام کار دیگری (مانند شروع تمرین یا تغییر صفحه ساعت)، نوتیف‌ها به صورت بنرهایی کوچک در بالای صفحه نمایش دریافت می‌شوند تا مزاحمتی برای کاربر ایجاد نکنند.

اگر به طور فعال از ساعت خود استفاده نمی‌کنید و ناگهان در مچ خود احساس لرزش می‌کنید، کافی است مچ خود را بچرخانید تا نوتیف جدید را در کل صفحه نمایش ببینید؛ درست مانند watchOS 8.

امکانات watchOS 9

ظاهر جدید برنامه ورزشی Workout و نمایشگر ضربان قلب

در حین تمرین، می‌توانید با چرخاندن Digital Crown به نماهای جدید از Workout دسترسی پیدا کنید تا مواردی مانند نمای کلی تمرین و میزان کالری مصرفی را ببینید. ضمنا نوتیفیکیشن فعالیت شما بدون خروج از برنامه به صدا در می‌آید.

یکی از نماها، محدوده ضربان قلب شما را نشان می‌دهد که ساعت به طور خودکار بر اساس داده‌های سلامت موجود، این محدوده‌ها را ایجاد می‌کند تا شدت ورزش شما را در تمرین انتخابی بسنجد. علاقه‌مندان به تناسب اندام می‌توانند محدوده‌های ضربان قلب را به صورت دستی تعیین کنند و به اهداف خاصی که در ذهن دارند، دست پیدا کنند.

قابلیت‌های بیشتر برای دوندگان

اگر دونده هستید، WatchOS 9 مملو از ویژگی‌هایی است که به صورت اختصاصی، نوع تمرین مورد علاقه شما را هدف قرار می‌دهد. به‌روزرسانی جدید اطلاعات مفیدتری در مورد طول گام، زمان تماس با زمین و نوسان عمودی ارائه می‌دهد تا بتوانید در تکنیک دویدن خود غوطه‌ور شوید و بفهمید که چگونه رکوردهای خود را ارتقا ببخشید.

همچنین یک قدرت‌سنج وجود دارد که می تواند به شما کمک کند سرعت دویدن خود را تنظیم کنید. این قابلیت میزان تلاشی که برای دویدن انجام می‌دهید را بر حسب وات اندازه‌گیری می‌کند. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا انرژی کافی برای پایان تمرین خود ذخیره کنید.

اگر به ورزش‌های دو در فضای باز یا دویدن در مسیرهای دایره‌ای شکل علاقه دارید، اکنون می‌توانید دویدن در مسیرهای قبلی را تکرار کنید تا رکورد زمانی قبلی را بهبود دهید. در حین دویدن در این مسیرها، به‌روزرسانی‌هایی دریافت می‌کنید تا متوجه شوید که در چه وضعیتی قرار دارید؛ بنابراین می‌دانید چه زمانی باید بیشتر به خود فشار بیاورید یا کجا خود را رها کنید. برنامه Workouts این مسیرها را هنگام شروع تمرین‌های جدید پیشنهاد می‌کند یا می‌توانید آنها را نادیده بگیرید و راه جدید خود را ادامه دهید.

تمرینات خود را خاص نگه دارید

تمرینات خود را با watchOS 9 شخصی سازی کنید تا دوره‌های تمرین و استراحت را با فواصل زمانی مشخصی که برای انواع تمرینات با شدت بالا مناسب است، ایجاد کنید. می‌توانید گرم کردن را به تمرین خود اضافه کنید، بخش‌های قابل تکرار را تنظیم کنید، هشدارهایی را برای سرعت و ضربان قلب دریافت کنید و تغییرات جدیدی ایجاد کنید تا تمرینات خود را جذاب و چالش برانگیز نگه دارید.

علاقه‌مندان به ورزش سه‌گانه به شدت از سیستم عامل watchOS 9 راضی خواهند بود؛ زیرا اپل یک تمرین چند ورزشی جدید اضافه کرده است که می‌تواند بدون نیاز به ورودی و به طور خودکار بین دوچرخه سواری، دویدن و شنا جابه جا شود.

امکانات watchOS 9

بررسی خواب دقیق‌تر

اگر با در دست داشتن اپل واچ خود به خواب می‌روید، اکنون بینش عمیق‌تری در مورد کیفیت خواب، دریافت خواهید کرد که مراحل مختلف خواب را ردیابی می‌کند. این مورد شامل مراحل REM، مرکزی (Core) و خواب عمیق می‌شود که با ارزیابی‌های لازم کیفیت خواب شما در طول شب را بررسی می‌کند. تنها مشکلی که وجود دارد، این است که باید اپل واچ خود را در رختخواب بپوشید؛ موردی که اگر عادت به شارژ در هنگام خواب داشته باشید، ممکن است مشکل‌ساز شود.

فیبریلاسیون دهلیزی یک اصطلاح پزشکی برای ریتم نامنظم قلب است که با افزایش خطر سکته مغزی، نارسایی قلبی و سایر شرایط مرتبط است. اکثر مدل‌های اپل واچ از همین حالا هم می‌توانند این وضعیت را تشخیص دهند، اما watchOS 9 یک ویژگی تاریخچه را معرفی می‌کند که تناوب بروز این وضعیت را در طول زمان ارزیابی می‌کند. منظور تخمینی از مدت زمانی است که در این حالت سپری می‌کنید و همچنین بررسی اینکه کدام فعالیت‌ها یا چه بازه‌هایی از روز، بیشتر باعث بروز این مشکل می‌شود.

پس از فعال شدن، اعلان‌های هفتگی دریافت خواهید کرد که خلاصه‌ای از وضعیت هفته گذشته را ارائه می‌کند. ضمنا می‌توانید به راحتی سابقه خود را با ایجاد یک فایل PDF با پزشک خود به اشتراک بگذارید.

امکانات watchOS 9

برنامه‌ای جدید برای مصارف دارویی

اپلیکیشن Health در iOS 16 دارای ویژگی جدیدی برای ردیابی و ثبت داروها و ویتامین‌های مصرفی است. WatchOS 9 این ویژگی را با ارائه  نوتیفیکشن برای مصرف داروها و همچنین ثبت گزارش هنگام مصرف آنها گسترش می‌دهد. این قابلیت به یک برنامه جدید به نام Medications ارجاع پیدا می‌کند که می‌توانید آن را به صورت جداگانه از منو اجرا یا به صفحه اصلی ساعت پین کنید.

بهبود تقویم و رابط کاربری

تعداد محدودی بهبود در سایر برنامه‌ها از جمله تقویم مشاهده می‌شود که اکنون به کاربر اجازه می‌دهد رویدادها را به صورت مستقیم در ساعت خود اضافه کند و قرارهای آینده خود را در نمای هفتگی مشاهده کند.

در واچ او اس 9، بخش Dock اولویت را روی برنامه‌هایی که در حال حاضر استفاده می‌کنید، قرار می‌دهد تا سوئیچ از یک برنامه به برنامه دیگر را با استفاده از دکمه کناری آسان‌تر کند.

شاید یکی از بزرگترین ویژگی های جدید در watchOS 9 مربوط به بخش Accessibility می‌شود. اپل در حال اضافه کردن یک دستور سریع دو انگشتی جدید برای راه اندازی میانبرهایی مانند شروع تمرین، پاسخ دادن به تلفن، گرفتن عکس و توقف پخش موسیقی است. این ویژگی برای طیف وسیعی از کاربران، صرف نظر از نیازهای حرکتی‌شان مفید به نظر می‌رسد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید اپل واچ، حالت Mirroring است که برای ساده‌تر کردن استفاده از ساعت شما طراحی شده است. با فعال کردن Mirroring، می‌توانید تمام عملکردهای ساعت خود را در iPhone خود کنترل کنید و از ویژگی‌های دسترسی iOS مانند Switch Control برای کنترل اپل واچ خود استفاده کنید.

عرضه در پاییز 2022

آپدیت watchOS معمولا در کنار بروزرسانی‌های سالانه iOS و iPadOS و در پایان ماه سپتامبر عرضه می‌شود. در ضمن می‌توانیم در این تاریخ، انتظار معرفی اپل واچ جدیدی را داشته باشیم. زیرا گجت پوشیدنی اپل هم مانند آیفون دارای چرخه سالانه مشخصی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*