لایتنینگ

آیفون 15 آخرین گوشی اپل با درگاه لایتنینگ خواهد بود

طبق قانون جدید استفاده از شارژر یکپارچه توسط اتحادیه اروپا، آیفون 15 آخرین گوشی تولید اپل خواهد بود که از درگاه لایتنینگ استفاده خواهد کرد.

برای چند دهه، اپل و شرکای آن با فروش لوازم جانبی سازگار با محصولات این شرکت، کسب درآمد کردند. اما این تجارت سودآور، برای مشتریان معمولی چیز جز سردرگمی به همراه نداشت. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، اتحادیه اروپا اخیرا به‌طور رسمی از ضرورت یکپارچه‌سازی شارژر دستگاه‌های هوشمند تا پایان سال 2024 خبر داده است. بنابراین همه گوشی های هوشمند، از جمله آیفون‌ها برای شارژ باید از پورت USB-C استفاده کنند. طبق گزارش‌ها به‌نظر می‌رسد که آیفون 15 آخرین گوشی اپل، با درگاه لایتنینگ خواهد بود.

این توافق جدید، بسیاری از دستگاه‌های دیجیتال مانند تلفن‌های همراه، کتاب‌خوان الکترونیکی، هدفون‌ها، دوربین‌های دیجیتال، هدفون و هدست، کنسول‌های بازی ویدیویی دستی و بلندگوهای قابل حمل و قابل شارژ از طریق کابل سیمی، صفحه‌کلید، ماوس و دستگاه‌های ناوبری قابل حمل را در برمی‌گیرد.

جایگزینی درگاه لایتنینگ با USB-C از آیفون 15 پرو

کابل های اتصال

 

در همین رابطه، یکی از افشاگران اپل به نام LeakApplePro، گفته که این شرکت در تلاش است تا از درگاه USB-C در سری آیفون 15 استفاده کند. در میان مدل‌های مختلف این نسخه، iPhone 15 Pro به احتمال فراوان از این پورت پشتیبانی می‌کند، در حالی‌که نسخه معمولی آیفون 15 احتمالا از همان پورت لایتنینگ استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، آیفون 16 پرو از نسل بعدی نیز به درگاه USB-C (یا بدون پورت) مجهز می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد که با عرضه iPhone 16، تولید رابط لایتنینگ نیز متوقف خواهد شد.

توییت leaksapplepro

پیش از این، مینگ چی کو، از تحلیلگران باسابقه اپل گفته بود که این شرکت در نیمه دوم سال 2023 با حذف پورت لایتنینگ، درگاه USB-C را جایگزین خواهد کرد. بدین ترتیب، آیفون 15 پرو اولین گوشی اپل خواهد بود که از رابط USB Type-C استفاده می‌کند.

مارک گورمن، یکی دیگر از تحلیل‌گران اپل نیز تایید کرده که این غول فناوری در حال آزمایش یک دستگاه جدید با درگاه USB-C است. دلیل این اقدام، قوانین جدید اتحادیه اروپا جهت الزام استفاده از رابط یکپارچه عنوان شده است. او هم‌چنین ادعا کرد که دستگاه‌های جدید اپل که پیش از سال 2023 عرضه شوند، هم‌چنان از درگاه لایتنینگ استفاده خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*