دوز سوم واکسن کرونا

خدمات دولتی به کسانی که دوز سوم واکسن کرونا را نزده باشند ارائه نمی‌شود

به گفته وزیر بهداشت کشور، برخی خدمات دولتی از این پس تنها به افرادی ارائه خواهد شد که دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود کاهش چشم‌گیر مبتلایان و مرگ میرهای کرونایی، واکسیناسیون دوز سوم روند کندی دارد، بیان کرد ما برنامه داریم از مردم درخواست کنیم که سومین دوز از واکسن کرونا را دریافت کنند. علاوه‌ بر این محدودیت‌های نیز برای افرادی که دوز سوم را تزریق نکرده باشند وجود دارد؛ مثلا طی امسال تنها افرادی به حج تمتع اعزام خواهند شد که واکسن کرونا را در سه دوز دریافت کرده باشند.

عین‌اللهی ادامه داد همچنین افراد برای دریافت برخی از خدمات دولتی نیز باید سه دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و در غیر این صورت خدماتی به آن‌ها ارائه نخواهد شد.

تزریق واکسن تا سال‌ها ادامه خواهد یافت

واکسن کرونا

وزیر بهداشت افزود لازم است که مردم همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند تا بدین واسطه تعداد مبتلایان به کرونا محدود باقی بماند. بنابراین تا سال‌ها تزریق واکسن کرونا ادامه خواهد یافت، ولی پس از گذشت چندین سال تنها افراد داوطلب واکسن دریافت خواهند کرد؛ یعنی درست مانند واکسن آنفولانزا.

عین‌اللهی در ادامه بیان کرد در حال حاضر نزدیک به دو تا سه هفته است که آمار مرگ و میرهای کرونایی تک رقمی شده و علاوه بر این به صورت روزانه از شمار مبتلایان نیز کاسته می‌شود. دلیل اصلی این موضوع واکسیناسیون خوب و عظیمی است که با همکاری مردم در کشور انجام شده و دلیل دیگر نیز رعایت همه‌جانبه دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم است.

لزوم تزریق دوز سوم واکسن کرونا

این مقام مسئول ادامه داد خوشبختانه طی روز گذشته آمار کرونا در کشور  برای دومین بار به عدد صفر رسید و این موضوع برای جمهوری اسلامی یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود. این در حالی است که همچنان کرونا در جهان در حال پیشروی است و برخی از کشورها هنوز شمار زیادی مبتلا دارند. به این دلیل ما نباید تصور کنیم که کرونا به صورت کامل ریشه‌کن شده و باید دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم، از مکان‌‌ها با تجمع‌های زیاد دوری کنیم و واکسیناسیون را افزایش داده و هوشیار باشیم.

عین‌اللهی افزود از کادر درمان که از زمان شیوع کرونا تا به امروز بی‌وقفه در حال تلاش بوده‌اند و تعدادی شهید را تقدیم انقلاب کردند و همچنین دانشمندان ایرانی که افتخار‌آفرینی کردند کمال تشکر را داریم. این موضوع که ۶ مرکز تولید واکسن، واکسن‌های تأثیرگذاری را به تولید رساندند جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد طی شبانه‌روز گذشته ۱۵۳ نفر مبتلا به کرونا شده‌اند و فوتی نیز نداشته‌ایم. مجموع مبتلایان به کروناویروس در کشور نیز به هفت میلیون و ۲۳۳ هزار و ۴۷۲ نفر رسید.

تاکنون چند دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است؟

بر اساس این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته، هیچ‌کس بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست نداده و مجموع فوتی‌ها در عدد ۱۴۱ هزار و ۳۴۳ نفر ثابت مانده است. امروز نیز پس از ۱۲ خرداد ۱۴۰۱، دومین مرتبه‌ای است که از ابتدا شیوع کرونا تاکنون،‌ در کشور هیچ فوتی گزارش نشده است.

تا به امروز ۶۴ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۱۹۹ نفز دوز نخست، ۵۷ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۵۸۹ نفر دوز دوم و ۶۰۴ هزار و ۶۹۷ نفر سومین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۷۵ هزار و ۴۸۵ دوز رسید.