کرونا

بیل گیتس: در برابر کرونا خوش‌شانس بودیم

بیل گیتس با اعلام این که در برابر کرونا خوش‌شانس بودیم گفت همه‌گیری بعدی بسیار کشنده خواهد بود و حتی می‌تواند باعث پایان جهان شود.

طبق آمارهای رسمی تاکنون بیش از 540 میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و از این میان بیش از 6 میلیون نفر نیز جان خود را از دست دادند. البته سازمان جهانی بهداشت طی ماه قبل با انتشار گزارشی اعلام کرد میزان مرگ و میر ناشی از کرونا سه برابر آمارهای رسمی بوده و بیش از 15 میلیون نفر به خاطر کووید-۱۹ فوت کردند.

خوش شانسی بشر در برابر کرونا

در همین راستا بیل گیتس به تازگی با حضور در برنامه زنده تایم 100 سامیت اعلام کرد جهان در برابر ویروس کرونا بسیار خوش‌شانس بود؛ چرا که به دلیل پایین بودن میزان کشندگی کووید ۱۹ خوشبختانه فقط 2 درصد از مبتلایان جان خود را از دست دادند.

بنیانگذار مایکروسافت که همه‌گیری کرونا را نیز پیش‌بینی کرده بود بر این باور است همه‌گیری بعدی از کروناویروس نیز خطرناک‌تر خواهد بود و حتی با نرخ کشندگی 5 درصد می‌تواند باعث پایان جهان شود. وی با اعلام این که به احتمال 50 درصد طی دو دهه آینده با یک همه‌گیری دیگر مواجه خواهیم شد گفت کشورها باید خود را پیش از آغاز یک همه‌گیری جدید آماده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ایشالا
    برای ما که بد نمیشه شاید برای شما که تو ناز نعمت هستین بعد باشه
    خدا از دهنت بشنوه