تمیز کردن درگاه شارژ آیفون

آموزش تمیز کردن درگاه شارژ آیفون و آیپد بدون آسیب رسیدن به لایتنینگ

با کمی حوصله و استفاده از یک ابزار کوچک که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، تمیز کردن درگاه شارژ آیفون و آیپد به سادگی قابل انجام است.

چه آیفون شما درون گرد و خاک غلتانده شده باشد یا در سال‌های استفاده از آیپد خود، یک‌بار هم زحمت تمیز کردن دستگاه را به خود نداده باشید، بالاخره روزی فرا می‌رسد که به دنبال راهی برای تمیز کردن درگاه شارژ آیفون و آیپد خواهید بود. حتی اگر در کار با وسایل الکترونیکی خود سخت‌گیر و وسواسی باشید، گرد و غبار، خاک و دیگر اجرام، راهی برای ورود به تمام شکاف‌ها و درزهای دستگاه شما پیدا خواهند کرد.

جمع شدن این پرزها و آلودگی‌ها، می‌توانند منجر به بروز مواردی مانند واکنش نامناسب دکمه یا مشکل در اتصال کابل شوند، بنابراین بهتر است برای عدم آسیب به بخش‌های داخلی، درگاه شارژ آیفون و آیپد خود را تمیز نگه دارید.

آنچه برای تمیز کردن درگاه شارژ آیفون و آیپد نیاز دارید

تمیز کردن درگاه شارژ آیفون

ساده‌ترین ابزار مورد نیاز برای این کار، یک خلال دندان چوبی است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و با نوک کوچک خود می‌تواند به درون شکاف‌های ریز دستگاه شما نفوذ کند. از دیدگاه ایمنی نیز، خلال دندان رسانای برق محسوب نمی‌شود و با خیال راحت می‌توان از آن استفاده کرد و با میزان نرمی نسبی خود، خطر قابل توجهی برای آسیب به پین‌ها و کانکتورهای مختلف که در داخل پورت قرار دارند را ایجاد نخواهد کرد.

در این میان، استفاده از هر نوع ابزار فلزی مطلقا پیشنهاد نمی‌شود، زیرا موادی از جنس سخت‌تر می‌توانند به اجزای داخل پورت آسیب برسانند یا حتی باعث اتصال برق و آسیب جدی به دستگاه شما شوند. هم‌چنین نباید از هوای فشرده نیز استفاده کنید، زیرا نیروی ایجاد شده توسط آن می‌تواند گرد و خاک و غبار را با شدت بیش‌تری به داخل دستگاه شما فشار داده یا تراکمی ناخواسته را به درگاه شارژ آیفون یا آیپد شما وارد کند.

هم‌چنین احتمالا وجود یک دستمال (پارچه‌ای یا کاغذی) در نزدیکی محل پاک‌سازی پورت نیز می‌تواند کمک کند تا بدین وسیله بتوانید هنگام تمیز کردن درگاه شارژ آیفون یا آیپد خود، هرگونه آلودگی انباشته شده را از روی ابزار خود پاک کنید. هم‌چنین اگر یک ذره‌بین دم دستی دارید، استفاده از آن می‌تواند چشم‌انداز دقیق‌تری را از جزئیات کار به شما ارائه دهد.

نحوه تمیز کردن پورت آیفون و آیپد

پاک کردن پورت آیفون

اولین و مهم‌ترین نکته این است که تمامی اتصالات را از دستگاه خود جدا کرده و آن را حتما خاموش کنید تا خطر ایجاد اتصال برق هنگام انجام فرآیند، تا حد ممکن ناچیز باشد. سپس، ابزار انتخابی خود را با دقت وارد درگاه شارژ کرده و به آرامی به جلو و عقب بروید و به‌طور هم‌زمان نوک آن را از دو طرف بالا یا پایین (محل قرارگیری پین‌های رابط) دور نگه دارید. همان‌طور که ابزار را حرکت می‌دهید، سعی کنید از آن به عنوان یک مکنده برای بیرون کشیدن مواد خارجی که ممکن است ایجاد شده باشند، استفاده کنید. اگر کثیفی یا جرمی روی نوک ابزارتان شروع به جمع شدن کرد، به آرامی آن را توسط دستمال پاک کنید. در این حین مراقب باشید که نوک خلال دندان نشکند یا خم نشود.

پس از اتمام کار، ممکن است مقداری پرز و جرم در قسمت بیرونی درگاه باقی بماند. آن‌را با احتیاط پاک کنید تا در پورت انباشته نشود، سپس دستگاه خود را دوباره روشن کنید. اگر قبلا با اتصال کابل‌های شارژ مشکل داشتید، یک بار دیگر آن را وارد پورت کنید تا اتصال عاری از آلودگی و جرم را مورد آزمایش قرار دهید. با این وجود اگر مشکلات هم‌چنان پابرجا بودند، بهتر است برای تمیز کردن اساسی درگاه لایتنینگ شارژ آیفون یا آیپد خود، به یک تعمیرکار قابل اطمینان مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*