ضرب‌الاجل یک‌ساله مدیر سونی برای بخش موبایل این شرکت

مدیر اجرایی کمپانی ژاپنی سونی، آقای Kazuo Hirai به دنبال نتایج ضعیف و مشکلات سال های اخیر بخش موبایل این شرکت ، به تازگی ضرب‌الاجلی یک‌ساله برای این بخش از تایین کرده و گفته است در صورتی که تجارت موبایل سونی در سال ۲۰۱۶ به سودآوری باز نگردد به گزینه‌های جایگزین روی خواهد آورد که از جمله آن‌ها خروج از کسب‌وکار موبایل می باشد.در واقع اگر گوشی های هوشمند سونی در سال آینده میلادی به روزهای اوج این شرکت بازنگردند به احتمال بسیار زیاد این بخش از سونی نیز به سرنوشت کامپیوتر های وایو سونی دچار خواهد شد.

خط قرمز سونی موبایل از آنجایی آغاز شد که در ابتدای سال جاری میلادی این شرکت اعلام کرد که انتظار دارد بخش موبایل بتواند امسال ۴۸۰ میلیون دلار فروش داشته باشد، در حالی که تنها تاکنون توانسته ۳۱۰ میلیون دلار بفروشد.

بخشی از این بحران سونی ناشی از عدم توانایی این شرکت برای رسوخ در بازارهای آمریکا است، چراکه سهم این شرکت از بازارهای ایالات متحده تنها یک درصد است. این در حالی است که سونی اولین گوشی‌هوشمند با رزولوشن نمایشگر ۴K را تولید کرده (تنها در بعضی مواقع خاص ۴K بوده و در سایر موارد دارای رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ خواهد بود) و انتظار داشت تا این محصول آب رفته را به‌جوی بازگرداند. باید در نظر داشت که تولید این گوشی زمانی مثمر ثمر خواهد بود که بتواند به سهم خوبی از بازارهای آمریکا را برای خود دست‌وپا کند و بدین گونه ورق را برای سونی برگرداند.

در هر حال اگر کفه ترازو به سمت بخش موبایل سونی نچرخد و خط تولید موبایل سونی نتواند برای این شرکت سودآور باشد، نام اکسپریا برای همیشه در کتاب‌های تاریخی بایگانی خواهد شد.

منبع: phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. فکر میکردم شما با اون سایت معروف فرق دارید که فقط بلده مقاله ضد سونی منتشر کنه! واسه همین چند وقته اومدم اینجا. اما الان میبینم انگار هیچ فرقی نداره! (ماشالله به نفوذ سامسونگ! خوب بلده چجوری کارشو انجام بده!)

  2. خیلی بده واقعا حیفه حییییف

    یه سوال دارم اگه پاسخ بدین ممنون میشم به نظرتون قیمت ال جی جی ۴ و گلگسی اس ۶ تا بهار سال اینده چه قدر میشه ؟