خودرو داخلی بدون قرعه کشی

به زودی پنج خودرو داخلی بدون قرعه کشی عرضه می‌شوند

سخنگوی وزارت صمت گفت به زودی پنج خودرو داخلی بدون قرعه کشی از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو به مشتریان عرضه خواهند شد.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت در خصوص توقف عرضه خودرو در بورس کالا عنوان کرد وزارت صمت برای سیاست‌گذاری مناسب در بازار خودرو به یک بستر ویژه نیاز داشت تا تمام عرضه و تقاضا از طریق آن انجام شود. همچنین مردم از وضعیت قرعه کشی‌ها گلایه داشتند و مراجع قانونی نظیر ریاست جمهوری و دادستانی نیز از وزارت صمت خواستند تا روی فرایند قرعه کشی نظارت بیشتری انجام دهد. از این رو سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را راه‌اندازی کردیم.

سخنگوی وزارت صمت در ادامه گفته‌های خود بیان کرد برای مسلط شدن بر بازار خودرو و تمام عرضه‌کنندگان امکان عرضه خودرو خارج از سامانه یکپارچه وجود ندارد و در واقع چنین موضوعی به بازار آسیب می‌رساند. به همین دلیل بر اساس مصوبه سران قوا که طبق آن وزارت صمت به عنوان تنظیم کننده بازار تعیین شد، از عرضه خودرو در بورس جلوگیری کردیم.

جزئیات عرضه پنج خودرو داخلی بدون قرعه کشی

قالیباف در ادامه بیان کرد تا آخر شهریورماه حدود 50 درصد خودرو از طرح قرعه کشی خارج خواهند شد. وی افزود وقتی تکلیف خودروهایی که باید اختصاص پیدا کند مشخص شود، می‌توانیم برخی از خودروهای داخلی نظیر ساینا، ساینا اس، کوییک آر، کوییک اس و شاهین را از 25 خرداد در مدل‌های مختلف فروش اعم از پیش فروش، فروش فوق‌العاده و مشارکت در تولید از طریق سامانه یکپارچه بدون قرعه کشی به مشتریان عرضه کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*