هواوی

پتنت جدید هواوی از یک کامپیوتر کوانتومی خبر می‌دهد

هواوی از یک پتنت مربوط به کامپیوتر کوانتومی خود رونمایی کرده که نشان دهنده نسل بعدی دستگاه‌های محاسباتی در سال‌های آینده است.

هواوی در هفته جاری، به‌طور رسمی و عمومی از یک پتنت جدید و خاص رونمایی کرده که با دستگاه‌هایی نظیر ساعت هوشمند، هدفون یا گوشی متفاوت است. در واقع، حق اختراعی که این شرکت چینی منتشر کرده، مربوط به کامپیوتر کوانتومی است که گامی انقلابی در مورد نحوه عملکرد فناوری در 10 سال آینده محسوب می‌شود.

این پتنت با شماره ثبت اختراع CN114613758A به ثبت رسیده و هواوی وظیفه توسعه چیپست کوانتومی و دستگاه محاسبات کوانتومی را برعهده دارد.

کامپیوتر کوانتومی هواوی

نوع جدید کامپیوتر کوانتومی هواوی با هدف حل مشکلات فعلی تولید چیپست‌های کوانتومی که شامل پیچیدگی در فرآیند ساخت و بازده این نوع از تراشه‌ها در مقایسه با نمونه‌های رایج امروزی است، صورت خواهد گرفت. با توجه به نوع جدید پردازنده کوانتومی، نه تنها مونتاژ آن در آینده آسان‌تر خواهد بود، بلکه واحدهای بیش‌تری را نیز می‌توان با موفقیت و بازدهی بالاتر تولید کرد؛ بدین مفهوم که کامپیوتر های کوانتومی، سهم بیش‌تری را از این صنعت در آینده به خود اختصاص خواهند داد.

در فهرست این اختراع، برای تراشه کامپیوتر کوانتومی هواوی به نوع معماری و طراحی آن نیز اشاره شده که شامل یک زیرلایه با استفاده از چندین تراشه فرعی M همراه با ساختار اختصاصی برای اتصالات مختلف است. هر تراشه فرعی از N کیوبیت تشکیل شده و M sub-chip نیز در بازه‌های مختلف بر روی سطح زیرلایه چیپست پیاده‌سازی می‌شود.

پتنت کامپیوتر کوانتومی

پتنت تراشه کوانتومی هواوی

ساختار کوپلینگ نیز برای اتصال بین تراشه‌های فرعی M استفاده می‌شود. در شکل بالا، دو اصطلاح M و N به یک عدد صحیح مثبت اشاره دارند؛ در اینجا M بزرگ‌تر از 1 و N مساوی با مقدار یک است.

تراشه‌های فرعی M در چیپست کوانتومی، فشار تولید را کاهش داده و بازده را بهبود می‌بخشند. به عنوان مثال، هنگامی‌که یک چیپ دچار نقص می‌شود، فقط تراشه فرعی دور انداخته خواهد شد و پردازنده کلی را می‌توان تعمیر و مجددا استفاده کرد تا از هدر رفت ضایعات الکترونیکی جلوگیری شود.

محاسبات

کامپیوتر های کوانتومی به عنوان نسل بعد این دستگاه‌های پردازشی و محاسباتی، با هدف کاهش وابستگی به اینترنت و افزایش سرعت 10 برابری محاسبات ساخته می‌شوند. به عنوان مثال، فرض کنید یک ابرکامپیوتر امروزی 108 روز زمان می‌برد تا 62.8 تریلیون رقم pi را محاسبه کند، اما اگر بخواهیم از یک کامپیوتر کوانتومی استفاده کنیم، به طور فرضی می‌تواند تعداد اعداد مشابه را در مدت تنها 10 روز حساب کند که بسیار سریع‌تر خواهد بود.

اگرچه ما هنوز در مراحل ابتدایی توسعه کامپیوتر های کوانتومی هستیم، اما وعده محاسبات کوانتومی با جستجوی سریع‌تر اینترنتی، تجزیه و تحلیل سریع داده‌های مالی، رفت‌وآمدهای کوتاه‌تر، داروهای موثرتر سرطان، پیش‌بینی بهتر آب‌وهوا و دیگر موارد جذاب شرکت‌های بزرگ فناوری مانند هواوی را بر آن داشته تا در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*