ابرماه توت فرنگی

امروز رصد ابرماه توت فرنگی را از دست ندهید

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی می‌توانند ابرماه توت فرنگی را در روز سه شنبه 24 خرداد 1401 از آسمان ایران رصد کنند.

مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت کره ماه عصر روز سه شنبه 24 خرداد 1401 در ساعت 16:22 در وضعیت ماه کامل (بدر) قرار خواهد کرد و در این روز علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی می‌توانند پدیده ابرماه توت فرنگی را از آسمان شامگاهی ایران مشاهده کنند.

جزئیات رصد ابرماه توت فرنگی

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در ادامه گفته‌های خود بیان کرد کره ماه با حرکت مدار بیضی در دور زمین در ساعت 3:51 بامداد چهارشنبه 25 خرداد در کمترین فاصله با زمین یعنی در فاصله 357 هزار و 434 کیلومتری قرار خواهد گرفت و باعث ایجاد پدیده ابرماه خواهد شد. از این رو علاقه‌مندان می‌توانند در زمان طلوع و غروب ماه در این روز به رصد ابرماه بپردازند و از آن تصاویر زیبایی را به ثبت برسانند.

ابرماه توت فرنگی

عتیقی در ادامه عنوان کرد زمانی که ماه در وضعیت کامل باشد و فاصله آن به زمین نیز به کمترین حد خود برسد، در این زمان ماه نسبت به سایر ماه‌های کامل سال حدود 6 تا 14 درصد بزرگ‌تر و حدود 16 تا 30 درصد درخشان‌تر خواهد بود. از این رو بسیاری این ماه کامل را ابرماه می‌دانند.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در خصوص نام‌گذاری این پدیده نیز بیان کرد بومیان آمریکا به دلیل شروع فصل برداشت توت فرنگی برای این ابرماه نام توت فرنگی را در نظر گرفتند و این نوع نام‌گذاری به رنگ یا شکل ماه ارتباطی ندارد. همچنین قرار گرفتن ماه در زمان طلوع و غروب در کنار بناها، کوه‌ها و جنگل‌ها نمای جذابی را برای ثبت تصاویر به وجود خواهد آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. (×) ابرماه توت فرنگی ← ابرماه خونین (√)
    نذیر شؤم است؛ پروردگار والا بخاطر بندگان خوبش به بندۀ نالایق رحم کند!