ماکت آیفون 14 اپل

ماکت آیفون 14 اپل، طراحی این گوشی را فاش می‌کند

ماکت آیفون 14 اپل از تغییر سایز و بازطراحی دوربین گوشی‌های سری iPhone 14 خبر می‌دهد. البته شباهت‌های زیادی هم با آیفون 13 دیده می‌شود.

پیش از معرفی مدل‌های جدید آیفون، تولیدکنندگان قاب‌های محافظ با استناد به مشخصات فاش شده و تصاویر شماتیک، ماکت این گوشی‌ها را می‌سازند. حالا همین سناریو برای سری آیفون 14 اپل تکرار شده و ماکت آن‌ها در اختیار یوتیوبرها قرار گرفته است.

به دلیل اینکه که پول خوبی از تولید زودهنگام قاب‌های آیفون در می‌آید، معمولا این ماکت‌ها بسیار دقیق هستند و می‌توانند نشان‌دهنده‌ی طراحی واقعی گوشی‌ها باشند.

بر اساس این تصاویر، سری آیفون 14 شباهت زیادی به سری آیفون 13 اپل خواهد داشت؛ اما خبری از ماکت آیفون 14 مینی نیست. در عوض، دو مدل 6.1 اینچی (آیفون 14 و 14 پرو) و دو مدل 6.7 اینچی (آیفون 14 مکس و 14 پرو مکس) وجود دارد.

ظاهرا در مدل‌های پرو، ناچ جای خود را به حفره‌هایی برای گنجاندن دوربین سلفی و سیستم Face ID خواهد داد. البته طراحی این حفره‌ها، تفاوت چندانی با ناچ ندارد؛ اما فضای کمتری را اشغال می‌کند. مدل‌های معمولی آیفون 14 همچنان ناچ‌دار خواهند بود.

تغییر سایز نمایشگر سری آیفون 14 با نسل فعلی، آن‌قدر کم است که در استفاده روزمره، احساس نخواهید کرد. برآمدگی دوربین اما به طور محسوسی، عریض‌تر و ضخیم‌تر است تا سنسور جدید 48 مگاپیکسلی را در خود جای دهد. البته این فقط درباره مدل‌های Pro صدق پیدا می‌کند.

وزن، جنس بدنه و رنگ‌بندی گوشی‌ها را نمی‌توان از روی ماکت تشخیص داد؛ ولی بنابر گمانه‌زنی‌ها، اعضای خانواده آیفون 14 اپل، ساختار مشابهی با سری 13 خواهند داشت. با وجود این، باید منتظر ملاقات با یک رنگ جدید ارغوانی (برای همه مدل‌ها) باشیم.

انتظار می‌رود مدل‌های پرو آیفون 14، یک برتری دیگر هم داشته باشند: تجهیز به تراشه A16 اپل! این در حالی است که کمپانی کوپرتینویی، قصد استفاده از همان چیپ A15 را در آیفون 14 و 14 مکس دارد. بعید نیست آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس، به صفحه نمایش ProMotion با پشتیبانی از قابلیت always-on هم تجهیز شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*