هدست واقعیت افزوده اپل

چرا هدست واقعیت افزوده اپل مثل گوگل گلس شکست نمی‌خورد؟

به‌نظر می‌رسد اپل از ناکامی گوگل گلس درس گرفته و هدست واقعیت افزوده خود را بدون مشکلات آزاردهنده رقیب خود عرضه خواهد کرد.

با اینکه نسل اول هدست واقعیت افزوده اپل هنوز به واقعیت تبدیل نشده، اما تامین‌کنندگان نمایشگرهای آن، از حالا خود را برای عرضه نسل دوم این گجت پوشیدنی آماده می‌کنند. طبق گزارشی از The Elec، بخش نمایشگر شرکت ال‌جی در حال آماده‌سازی عرضه پنل‌های OLED برای نسل اول هدست‌های واقعیت افزوده اپل و میکرو OLED برای نسخه بعدی این دستگاه‌ها است.

با این‌حال، طبق گزارش‌ها، پنل‌های نمایشگر OLED در حال ساخت ال‌جی، به عنوان خروجی اصلی گجت اپل ظاهر نخواهند شد. در عوض، اپل قصد دارد از صفحه‌نمایشی به نام «نشانگر» در بیرون هدست واقعیت افزوده خود استفاده کند. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه نمایشگر OLED بیرونی چه کاری انجام خواهد داد، منتشر نشده؛ اما عبارت نشانگر سرنخی در مورد کاربرد آن را ارائه می‌دهد. طبق گزارش The Information، گفته شده که این هدست دارای 14 دوربین خواهد بود که به‌نظر می‌رسد یک یا چند مورد از آنها احتمالا برای فیلم‌برداری استفاده خواهند شد.

این ویژگی، نگرانی‌هایی را در حوزه حفظ حریم خصوصی ایجاد می‌کند، به‌ویژه برای افرادی که در محدوده دید هدست قرار دارند و ممکن است بدون رضایت و اطلاع، ویدیویی از آنها ثبت شود. چنین نمایشگری می‌تواند به عنوان نشانگر افرادی محسوب شود که با استفاده از هدست واقعیت افزوده اپل از آنها عکس یا ویدیو گرفته خواهد شد. به‌نظر می‌رسد اپل در صدد رفع مشکلی است که باعث شکست پروژه گوگل گلس و از بین رفتن زودهنگام محصولی امیدوار کننده شد.

حریم خصوصی، مهم‌ترین چالش هدست واقعیت افزوده اپل

هدست واقعیت افزوده

در حالی‌که سابقه گوگل در زمینه حفاظت از حریم خصوصی کمی نگران‌کننده بوده است، مشکل بزرگ‌تر این بود که صرفا باید به شخص اعتماد می‌کردیم که در هنگام استفاده از این گجت، به حریم شخصی دیگران احترام بگذارد. حتی گوگل اصطلاحی به نام “Glasshole” را به رسمیت شناخت که در توصیف شخصی که به طور مخفیانه اقدام به ضبط ویدیو از دیگران می‌کند، استفاده شده است.

بدبینی جامعه در این زمینه به حدی بود که خریداران گوگل گلس 1500 دلاری، در صورت استفاده از ورود به کافه‌ها، رستوران‌ها و سینماها منع شدند. با این‌حال، اپل با عرضه هدست واقعیت ترکیبی یا AR خود با نمایشگر نشانگر بزرگ آن که راحتی در دسترس دید عموم است، شاید بتواند از غوغای ایجاد شده جهت نقض حریم خصوصی جلوگیری کند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*