پرتاب آسترا

پرتاب ناموفق آسترا، دو ماهواره هواشناسی ناسا را به کام مرگ فرستاد

پرتاب ناموفق موشک 0010 آسترا باعث شد تا دو ماهواره هواشناسی ناسا از انتقال به مدار باز بمانند و طی این حادثه از بین بروند.

یک موشک متعلق به شرکت فضایی در حال توسعه آسترا، پس از خاموشی پیش از موعد موتور مرحله دوم آن، نتوانست دو ماهواره هواشناسی ناسا را به فضا برساند. هر دو ماهواره مذکور در نتیجه این خرابی، از بین رفتند.

وسیله نقلیه پرتاب آسترا 0010، در ساعت 1:43 بعد از ظهر به وقت شرقی با موفقیت از ایستگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا به پرواز در آمد، اما حدود 10 دقیقه بعد در سطح بالایی دچار مشکل شد. این پرتاب بخشی از ماموریت ناسا برای ارسال شش ماهواره TROPICS به فضا بود، این تاسواره‌ها، ماهواره‌های ارزان قیمت و کوچکی هستند که اغلب توسط محققان در کالج‌ها و دانشگاه‌ها ساخته می‌شوند.

آسترا طی بیانیه‌ای در توییتر اعلام کرد:

بخش بالایی موشک زود از کار افتاد و ما نتوانستیم ماهواره‌ها را به مدار منتقل کنیم.

توییت آسترا

با این‌حال، توماس زوبوخن، معاون بخش علمی ناسا، با تایید پرتاب ناموفق موشک آسترا در توییتر، خوش‌بین است که هنوز فرصتی عالی برای علم جدید و قابلیت‌های پرتاب، توسط این شرکت ارائه خواهد شد.

مشخص نیست که آیا ناسا قصد دارد ماهواره‌های TROPICS باقیمانده خود را با آسترا پرتاب کند یا خیر، یا اینکه آیا دو ماهواره از دست رفته با نمونه‌های دیگر جایگزین خواهند شد. این آژانس فضایی اعلام کرده که Astra و اداره هوانوردی فدرال هم‌اکنون در حال بررسی دلایل بروز این حادثه هستند.

پرتاب موشک آسترا

آسترا اولین بار در ماه فوریه همکاری خود با ناسا را آغاز کرد تا مجموعه‌ای از تاسواره‌ها را به فضا فرستاده و اولین پرتاب را از کیپ کاناورال انجام دهند. با این‌حال، پس از پرتاب ناموفق موشک، آسترا محموله‌های فضایی ناسا را از دست داد.

این شرکت تاکنون تنها دو پرتاب مداری موفقیت‌آمیز را از مجموع هفت تلاش خود ثبت کرده است و برای اولین بار در نوامبر سال گذشته، موفق شد با رسیدن به مدار، ماهواره‌های مشتری را با موفقیت در مدار قرار دهد.

از جمله عواملی که می‌توانند در بروز پرتاب ناموفق آسترا نقش داشته باشند، مشکلات سیستم هدایت یا خرابی موتور بیان شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*