جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ

جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ با ظاهری ترسناک و 485 اسب بخار معرفی شد + ویدیو

جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ یک پیکاپ آفرودی ترسناک است که با سیستم 6 چرخ محرک و قدرت 485 اسب بخار، حس و حال یک خودرو آخرالزمانی را القا می‌کند.

اکثر شما شاید با مشهورترین تیونر آفرود فلوریدا یعنی تیم تیونینگ «آخرالزمان» یا همان Apocalypse آشنا باشید. تخصص اصلی این تیم، تبدیل خودروهای معمولی به پیکاپ یا شاسی بلندهای 6 چرخ است. آن‌ها در آخرین پروژه خود، به سراغ یکی از محصولات جیپ رفته‌اند تا هویت واقعی آن را افشا کنند. پس بدون معطلی به سراغ جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ می‌رویم اما قبل از هر چیزی اجازه دهید تا با یک ویدیو جذاب، ابعاد غول پیکر این پیکاپ ترسناک را بهتر درک کنیم.

معرفی جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ

جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ

تیم‌های تیونینگ زیادی در کالیفرنیا و فلوریدا حضور دارند. به طور کلی این دو منطقه، بهشت علاقه مندان به خودروهای عجیب و غریب یا لوکس است. از منصوری تا رضوانی و Apocalypse، همه و همه تلاش می‌کنند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند اما به شما قول می‌دهیم که تیم تیونینگ آخرالزمان، در لیگ دیگری قرار دارد.

جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ

پیکاپ Apocalypse Hell Fire

این تیونر با جیپ کاستوم خود که شاید اکنون هیچ شباهتی به جیپ نداشته باشد، قصد دارد تا یک بار دیگر، هنر خود را در 6 چرخ کردن محصولات آمریکایی به نمایش بگذارد. البته هر چه که باشد، این خودرو براساس جیپ گلادیاتور ساخته شده است و اگر کمی دقت کنید، هنوز هم می‌توانید ریشه‌های این پیکاپ قدرتمند آمریکایی را در آن پیدا کنید. البته این پیکاپ، بیشتر شبیه به سایبرتراک است و تیم تیونینگ «آخرالزمان» بیشتر قصد داشته تا چهره‌ی مدرن گلادیاتور را بیرون بکشد.

طراحی ظاهری

جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ

در ابتدای کار باید بگوییم که این پیکاپ، پروژه‌ی جدیدی نیست و در واقع، یک فیس لیف برای Apocalypse Hell Fire محسوب می‌شود که با بهبود های اعمال شده در قسمت پیشرانه، این پیکاپ کاستوم را جذاب‌‎تر کرده است. البته اینجا دقیقا جایی است که به جیپ بودنِ این پیکاپ شک می‌کنید. البته اگر 6 ماه قبل به کارگاه تیونینگ Apocalypse می‌آمدید، احتمالا جیپِ نگون بخت را مشاهده می‌کردید. جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ نسبت به مدل فابریک، تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است.

جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ

در قسمت جلو، با یک جلو پنجره‌ی 7 ستونه‌ی عمودی طرف هستیم که به لطف یک ال ای دی بار 52 اینچی، می‌تواند تاریک‌ترین جاده‌ها را هم به مانند روز روشن کند. این سپر به دو قلاب فولادی مجهز شده‌اند که هر دو آن‌ها، به شاسی متصل می‌شوند که همین موضوع به آن‌ها اجازه می‌دهد تا اجسام سنگینی به وزن 5.5 تن را به راحتی بکشند. در بالای ال ای دی بار هم می‌‌توانید کلاهخود معروف استاروارز را ببینید که با نشان دادن شخصیت Apocalypse، هویت آمریکاییِ جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ را در چشم همه فرو می‌کند.

جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ

در ادامه به نمای کناری می‌رسیم. یعنی جایی که لاستیک‌های 40 اینچی در کنار سیستم تعلیقِ تنظیم شونده‌ی فالکون با بازوهای متحرک، به شما اجازه می‌دهد تا ارتفاع جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ را 33 سانتی متر به سمت پایین و 20 سانتی متر به سمت بالا تغییر دهید. برای سخن پایانی این بخش باید بگوییم که این پیکاپ در سه رنگ نقره‌ای، سفید و مشکی متالیک طراحی شده است که کابین تمام آن‌ها از چرم و پارچه‌ قرمز بهره می‌برد.

مشخصات فنی و پیشرانه‌‌ی گردن کلفت آمریکایی

جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ

بر خلاف نسخه‌ی Hell Fire که دست خریداران را با سه پیشرانه‌ باز گذاشته بود، می‌بینیم که در جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ، فقط دو گزینه پیش روی ماست. در زیر کاپوت این پیکاپ وحشی می‌توانید همان پیشرانه‌ی دوج چارجر را پیدا کنید که در چلنجر R/T Scat Pack هم دیده می‌شد. این پیشرانه‌ی 8 سیلندر خورجینی توربو شارژ 6.4 لیتری به لطف بهبودهای صورت گرفته، اکنون می‌تواند 485 اسب بخار قدرت و 644 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ

البته اگر این اعداد شما را راضی نمی‌کنند و به دنبال چیزهای بیشتری هستید، باید به سراغ گزینه‌ی دوم بروید. در این بخش با پیشرانه‌ی LS3 که یکی از شاهکارهای شورلت است رو به رو خواهیم شد. این V8 که معمولا در خودروهای مخصوص درگ دیده می‌شود، می‌تواند با ظرفیت 6.4 لیتری خود و به لطف دو توربو شارژ بزرگ، 800 اسب بخار را از طریق میل لنگ خود، مستقیما به گیربکس بفرستد.

جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ

البته فرقی ندارد که شما کدام پیشرانه‌ را تهیه کنید؛ چرا که در انتها، باز هم با همان گیربکس اتوماتیک 8 سرعته‌ی دو کلاچه طرف خواهید بود. البته این گیربکس، هیچ ارتباطی به جیپ ندارد و از محصولات شرکت رم “RAM” محسوب می‌شود که در گذشته آن را بر روی پیکاپ‌هایی مثل رم 3500 HD هم دیده بودیم.

تیم قدرتمند Apocalypse

جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ

پیکاپ Apocalypse Hell Fire

اکنون که با این غول آفرود 2.7 تنی آشنا شدیم، بد نیست که به سراغ دیگر برادران آخرالزمانی آن هم برویم. تیم تیونینگ Apocalypse، اکنون 3 پیکاپ 6 چرخ را در کارنامه خود دارند که هر سه‌ی آن‌ها بر اساس جیپ گلادیاتور طراحی شده است. این پیکاپ‌ها با نام‌های «روز نابودی» یا همان “Doomsday”، «آتش جهنمی» یا همان “Hell Fire” و «شش شرور» یا همان “Sinister 6” معرفی شده‌اند و توانسته‌اند تا ساحل غربی را به زیر سلطه‌ی خود در بیاورند.

قیمت جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ

جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ

پیکاپ Apocalypse Hell Fire

اکنون به سراغ مهم‌ترین عامل رقابتیِ این پیکاپ می‌رویم که تیم تیونینگ Apocalypse، فعلا آن را اعلام نکرده است اما می‌توانیم با یک حساب و کتاب ساده، مسائل را کمی روشن کنیم. نسخه‌ی هلفایر که این پیکاپ به نوعی فیس لیفتِ آن محسوب می‌شود، در اواسط سال 2021 و با قیمت 170 هزار دلار به بازار آمد. این نسخه در برابر «هل فایر»، ظاهر ترسناک و زشت‌تری دارد اما در مقابل، از یک پیشرانه‌ی قوی‌تر هم بهره می‌برد.

جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ

پیکاپ Apocalypse Hell Fire

در نسخه‌ی «هل فایر» می‌توانستید یک وینچ 5.5 تنی را بر روی سپر فولادی جلویی داشته باشید که این قطعه در نسخه‌ی جدید، جای خود را به دو قلاب فلزی داده است. همچنین باید قبول کنیم که رنگ ذغالیِ هل فایر، واقعا جذابیت آن را دوچندان کرده بود. پس با یک جمع بندی کلی می‌توان گفت که جیپ 6 چرخ Apocalypse نسخه هانتینگ نسبت به نسخه‌ی هلفایر، با قیمت بیشتری به بازار خواهد آمد چرا که این پیکاپ آفرودی، قوی‌تر، خاص‌تر و کلکسیونی‌تر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*