پهپادهای پستی آمازون

پهپادهای پستی آمازون سرانجام رونمایی شدند

آمازون از سرویس پهپادهای پستی خود رونمایی کرد. خدمات تحویل بسته از طریق پهپاد به وسیله برنامه Prime Air این شرکت انجام خواهند شد.

سرویس تحویل بسته های پستی آمازون با استفاده از پهپاد، سرانجام در لاکفورد کالیفرنیا راه‌اندازی و به پرواز در آمد و برای اولین بار، بسته ها از طریق برنامه Prime Air قابل دریافت خواهند بود. به گفته آمازون، مشتریانی که ساکن لاکفورد هستند، در صورت مشاهده و انتخاب اقلامی که واجد شرایط سرویس تحویل پرایم ایر هستند، می‌توانند از پهپادهای پستی آمازون برای دریافت بسته های خود استفاده کنند.

پس از ثبت سفارش به‌صورت معمول، هنگامی‌که پهپاد به مقصد شما پرواز می‌کند، یک ردیاب سنجش وضعیت به همراه زمان تخمینی دریافت سفارش برای کاربر ارسال خواهد شد.

پهپاد پستی آمازون پس از ورود به حیاط خانه، منطقه‌ای عاری از مانع را پیدا کرده و پس از کاهش ارتفاع و رها کردن بسته، پرواز خواهد کرد.

آمازون ادعا کرده که پهپادهای پستی این شرکت به یک سیستم پیچیده حس و اجتناب موانع مجهز شده‌اند. آنها می‌توانند تشخیص دهند که چیزی در حال حرکت یا ثابت بوده و سپس در صورت لزوم مسیر خود را تغییر می‌دهند.

ساخت پهپاد آمازون

آمازون تحت همکاری با اداره هوانوردی فدرال (FAA) و رگولاتورها، خدمات سرویس پستی پهپادی خود را ممکن کرده است. با نگاهی به تصاویر ارائه شده می‌توان دریافت که این شرکت نمونه‌های اولیه متعددی را پیش از رسیدن به نتیجه نهایی بررسی کرده است.

با این وجود، توضیحات مختصر آمازون در ارتباط با پهپادهای پستی خود، سوالات و کنجکاوی‌های بسیاری را برانگیخته است.

برای شروع، چه چیزی ارتفاع ایمن برای رها کردن بسته‌ها را تضمین می‌کند؟ اقلام واجد شرایط سرویس پرایم ایر کدامند و آیا کالاهای شکننده نیز شامل این خدمات هستند؟ اگر محل سکونت فرد تحویل گیرنده، فاقد حیاط باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا تحویل از طریق Prime Air گران‌تر از سرویس‌های سنتی آمازون است؟

آیا پهپادهای پستی آمازون قابل اعتماد هستند؟

آمازون ایر پرایم

با اینکه دیدن این سرویس در نهایت اتفاقی هیجان‌انگیز است، اما به دلیل فقدان جزئیات و سوابق ناموفق تحویل بسته توسط هواپیماهای بدون سرنشین، اعتماد چندانی در این زمینه وجود ندارد.

تاکنون آمازون با پهپادهای اختصاصی خود روزهای سختی را پشت سر گذاشته است. گزارش بلومبرگ در آوریل 2022 نشان داد که تیم سازنده با مشکلات فنی و ایمنی فراوانی دست و پنجه نرم کرده‌اند. آمازون هم‌چنین برنامه سرویس تحویل پهپادی خود را در مقیاس بین‌المللی کاهش داد و پس از آشفتگی‌های قابل توجه، برنامه Prime Air را در بریتانیا لغو کرد.

در همین راستا، پهپادهای پستی فروشگاه‌های زنجیره‌ای Walmart، به مراتب امیدوارکننده‌تر به‌نظر می‌رسند. این شرکت با استفاده از فناوری کمپانی DroneUp، برنامه‌ای جامعه برای سرویس خود طراحی کرده که بتواند با استفاده از آن به چهار میلیون خانوار آمریکایی خدمات ارائه دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*