درخواست افزایش قیمت لوازم خانگی

درخواست افزایش قیمت لوازم خانگی به سازمان حمایت رفت

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اعلام اینکه بازار کشش افزایش قیمت را ندارد گفت درخواست افزایش قیمت لوازم خانگی به سازمان حمایت رفت.

عباس هاشمی، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در خصوص احتمال افزایش قیمت لوازم خانگی عنوان کرد انجمن برای تعدیل قیمت چند نامه به وزارتخانه و سازمان حمایت ارسال کرده است و سعی دارد تا شرایط را برای ادامه فعالیت واحدها فراهم کند. وی افزود برای حل مشکلات تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تعاملی خوبی برقرار شده و قرار است فرایند تعدیل قیمت با مجوز تنظیم بازار به انجام برسد که البته میزان آن هنوز مشخص نشده است.

جزئیات افزایش قیمت لوازم خانگی

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در ادامه گفته‌های خود با اشاره به این که درخواست افزایش قیمت لوازم خانگی به سازمان حمایت رفت بیان کرد تولیدکنندگان نیز با افزایش قیمت محصولات خوشحال نخواهند شد؛ چرا که هم‌اکنون بازار لوازم خانگی با رکود مواجه بوده و فروشندگان برخی کالاهای خود را به شکل مدت‌دار به فروش می‌رساند. در واقع واحدها هم به دلیل این که بازار کشش ندارد از افزایش قیمت استقبال نمی‌کنند.

هاشمی در ادامه به افزایش نرخ پایه حقوق گمرکی از 4200 به حدود 23 هزار دلار اشاره کرد و گفت این موضوع به همراه مسائل مالیاتی برای تامین نقدینگی واحدها مشکلاتی را به وجود آورده است. وی افزود البته تاثیر آن روی قیمت تمام شده حدود 5 تا 6 درصد خواهد بود که در محاسبات پیشنهادی به وزارت صمت نیز لحاظ شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*