نسخه 4G گلکسی S21 FE

سامسونگ نسخه 4G گلکسی S21 FE را با قیمت پایین‌تر عرضه می‌کند

سامسونگ می‌خواهد با عرضه نسخه 4G گلکسی S21 FE ، با گوشی‌های میان‌رده ارزان قیمت‌تر بازار رقابت تازه‌ای را شروع کند. آیا غول کره‌ای موفق می‌شود؟

سال ۲۰۲۰ سامسونگ اولین نسخه فن ادیشن گوشی‌های خودش را به نام گلکسی S20 FE رونمایی کرد. این گوشی در دو نسخه 4G و 5G با چیپست‌های Exynos 990 و Snapdragon 865 وارد بازار شد. ژانویه گذشته نیز شاهد رونمایی از نسل جدید این گوشی به نام گلکسی S21 FE بودیم، اما این بار فقط در یک نسخه 5G با چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام ارائه شد.

از آنجا که این روزها حتی گوشی‌های میان‌رده بازار هم اینترنت 5G را ارائه می‌کنند، ما فرض را بر این گرفتیم که سامسونگ به طور کل قصدی برای عرضه نسخه 4G گلکسی S21 FE ندارد. اما به نظر می‌رسد که اینگونه نیست و سامسونگ می‌خواهد همه را با عرضه این نسخه ارزان قیمت‌تر غافلگیر کند.

در حالی که نسخه 5G با شماره مدل SM-G990B عرضه می‌شود، به تازگی یک مدل جدید با شماره مدل SM-G990B2 موفق به کسب گواهی ‌Bluetooth SIG شده که وجود بلوتوث ۵.۲ روی آن را تأیید می‌کند؛ این درحالیست که گلکسی اس ۲۱ فن ادیشن 5G از بلوتوث نسخه ۵.۰ برخوردار است. بنابراین این مدل می‌تواند مربوط به نسخه 4G گلکسی S21 FE باشد.

اسنپدراگون 720G زیر قاب نسخه 4G گلکسی S21 FE

آنطور که چند خرده فروشی در قاره اروپا گوشی جدید سامسونگ را آماده عرضه در فروشگاه خود کرده‌اند، این نسخه ظاهراً از چیپست اسنپدراگون 720G قدرت خواهد گرفت. این همان پردازنده به کار رفته در مدل محبوب گلکسی A52 و چندین گوشی هوشمند میان‌رده ردمی (زیرمجموعه شیائومی) است.

این تراشه به مراتب ضعیف‌تر از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ زیر قاب نسخه 5G گلکسی اس ۲۱ اف ای است؛ بنابراین باید انتظار داشته باشیم با قیمت به مراتب پایین‌تری وارد بازار شود. به جز این، مشخص نیست دو نسخه 4G و 5G دقیقاً چه تفاوت‌های سخت افزاری با یکدیگر دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*