تویوتا کامپکت کروزر 2024

جایزه طراحی خودروهای مفهومی به تویوتا کامپکت کروزر 2024 رسید

تویوتا کامپکت کروزر 2024 موفق شد جایزه طراحی خودروهای مفهومی 2022 را از آن خود کند. در ادامه با جزئیات طراحی این خودرو ژاپنی آشنا می‌شویم.

تویوتا و لکسوس در دسامبر سال 2021 میلادی از 15 خودرو مفهومی پرده‌برداری کردند که از میان آنها یک کامپکت کروزر آفرودی کوچک توانست نگاه بسیاری را به خود جلب کند؛ به گونه‌ای که مجله اتو اند دیزاین جایزه طراحی خودروهای مفهومی را به تویوتا کامپکت کروزر ۲۰۲۴ اعطا کرد. در همین راستا تویوتا تصاویر جدیدی از این خودرو مفهومی را منتشر کرده که به کمک آنها می‌توانیم با جزئیات طراحی آن آشنا شویم.

مشخصات تویوتا کامپکت کروزر 2024

تویوتا کامپکت کروزر 2024

مرکز توسعه طراحی تویوتا اروپا در نیس فرانسه این خودرو را با الهام از نسل اول لندکروزر طراحی کردند. این کانسپت به خودرو معروف FJ کروزر نیز شبیه است. همچنین این خودرو را می‌توان به عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده تویوتا F4-X 2017 نیز دانست. چراغ‌های جلو LED هم به خودرو J8 شباهت دارد. طراحان با روف راک سفارشی، نردبان کناری، ارتفاع مناسب از سطح زمین، گلگیرهای گوشه‌دار و فلاپ‌های بزرگ توانستند نمای خشنی را در این خودرو به وجود آورند.

تویوتا کامپکت کروزر 2024

با توجه به این که این خودرو مورد توجه مشتریان قرار گرفته به احتمال زیاد در آینده نزدیک شاهد تولید و عرضه آن به بازار خواهیم بود. سوزوکی جیمنی با پیشرانه برقی و شاسی بلند جدید جیپ به عنوان رقیب اصلی تویوتا کامپکت کروزر 2024 محسوب می‌شود. تویوتا مدعی است بسیاری از جوانان و ساکنان شهری حرفه‌ای به خرید کامپکت کروز تمایل پیدا خواهند کرد.

تویوتا کامپکت کروزر 2024

سیمون هامفریس، مدیر طراحی تویوتا نیز عنوان کرد ما بیش از 30 سال است که روی خودروهای برقی تحقیق می‌کنیم و برای تولید محصولات الکتریکی کاربردی به تحقیقات خود ادامه خواهیم داد. تولید خودروهای برقی فعلی نشان می‌دهد که مشتریان به خودروهای بدون آلایندگی علاقه زیادی دارند و می‌خواهند خودرویی را خریداری کنند که با آنها گفتگو کند و به خوبی به نیازشان پاسخ دهد.

خودرو مفهومی تویوتا

مجله اتو اند دیزاین به تازگی تویوتا کامپکت کروزر 2024 را به عنوان برنده جایزه طراحی بخش خودروهای مفهومی معرفی کرد. گفتنی است این جایزه در سه بخش ارائه می‌شود که جایزه بهترین خودرو تولیدی به فراری ۲۹۶ GTB، جایزه بهترین زبان طراحی به پولستار و جایزه بهترین خودرو کانسپت نیز به تویوتا کامپکت کروزر رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*