کشف تمدن بیگانه

چین از احتمال کشف تمدن بیگانه خبر داد؛ شناسایی سیگنال‌های مشکوک توسط چشم آسمان

محققان چینی با تلسکوپ غول‌پیکر چشم آسمان توانستند سیگنال‌های مشکوکی را شناسایی کنند که می‌تواند نشانه‌ای از کشف یک تمدن بیگانه باشد.

رسانه دولتی Science and Technology Daily چین به تازگی با انتشار گزارشی از کشف تمدن بیگانه خبر داد، اما به شکل عجیبی پس از مدت کوتاهی این خبر را حذف کرد که حواشی زیادی را به همراه داشت. در آن گزارش آمده بود محققان چینی توانستند با تلسکوپ غول‌پیکر چشم آسمان نشانه‌هایی از یک تمدن بیگانه را کشف کنند.

احتمال کشف تمدن بیگانه توسط چین

ژانگ تونجی (Zhang Tonjie)، دانشمند ارشد تیم جستجوی تمدن فرازمینی عنوان کرد میان سیگنال‌های الکترومغناطیسی باند باریک که توسط تلکسوپ چشم آسمان شناسایی شده با سیگنال‌های شناسایی شده قبلی تفاوت زیادی وجود دارد. از این رو این تیم ویژه در حال بررسی بیشتر آنها هستند. گفتنی است این تیم توسط دانشگاه پکن، رصدخانه ملی نجوم آکادمی علوم چین و دانشگاه کالیفرنیا برکلی تشکیل شده و به شکل ویژه روی جستجوی تمدن فرازمینی تمرکز دارند.

تمدن بیگانه

وبسایت Science and Technology Daily که به روزنامه رسمی وزارت علوم و فناوری چین تعلق دارد هنوز دلیل حذف این گزارش را اعلام نکرده است. البته با وجود این که این گزارش از سایت رسمی آنها حذف شده، اما هنوز در شبکه اجتماعی ویبو و سایر رسانه‌های دولتی چین وجود دارد.

ژانگ تونجی در ادامه گفته‌های خود بیان کرد تلسکوپ چشم آسمان که در استان Guizhou در جنوب غربی چین مستقر است در ماه سپتامبر سال 2020 میلادی پروژه جستجوی حیات فرازمینی را شروع کرد. این تیم در سال 2020 با پردازش داده‌های جمع‌آوری شده مربوط به سال 2019 موفق به کشف دو سیگنال مشکوک شد. علاوه بر این محققان در سال 2022 نیز با بررسی داده‌های جمع‌آوری شده از رصد سیارات فراخورشیدی توانستند سیگنال مشکوک دیگری را کشف کنند.

بر اساس اعلام ژانگ، تلسکوپ غول پیکر چشم آسمان که قطر آن به 500 متر می‌رسد از حساسیت بالایی در باند رادیویی با فرکانس پایین برخوردار بوده و به همین دلیل ابزار بسیار مهمی در جستجوی تمدن‌های فرازمینی محسوب می‌شود. وی افزود برای اظهارنظر قطعی در مورد این سیگنال مشکوک باید بررسی‌های بیشتری به انجام برسد.