برترین گوشی های فایوجی

لیست برترین گوشی های فایوجی در تیر 1401

در این مطلب لیست برترین گوشی های فایوجی در تیر ماه 1401 را معرفی خواهیم کرد. مشخصات بهترین گوشی های 5G را در ادامه بخوانید.

تا چند سال پیش همچنان استفاده از اینترنت نسل سوم یا 3G برای گوشی های هوشمند وجود داشت و پس از آن هم اینترنت 4G وارد حوزه تکنولوژی شد و انقلاب عظیمی در دنیا به پا کرد. اما امروزه شاهد اینترنت نسل پنجم یا همان 5G هستیم که بسیار پرسرعت‌تر از نسل‌های قبلی است و می‌تواند تجربه متفاوت‌تری از گذشته به دست دهد.

لیست برترین گوشی های فایوجی

همزمان با راه اندازی شبکه فایوجی در دنیا، شرکت‌های تولیدکننده گوشی نیز محصولات خود را مجهز به این نسل جدید کردند و امروزه نیز کمتر گوشی وجود دارد که به تازگی تولید شود و همچنان از اینترنت 4G بهره‌مند باشد. بنابراین اگر قصد دارید یک گوشی هوشمند فایوجی بخرید و اطلاعات چندانی درباره آنها ندارید، بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

یکی از کمپانی‌های مطرح و نام آشنای صنعت گوشی های هوشمند، شیائومی است. این شرکت به دلیل استراتژی‌های خوبی که دارد توانسته در عرض چند سال از نقطه صفر در کنار بزرگانی چون سامسونگ و اپل بایستد و با آنها در تنوع و تعداد فروش محصولات رقابت کند.

مقرون به صرفه بودن، تنوع بالا، کیفیت خوب و قابلیت‌های فراوان با قیمت مناسب از جمله امکانات و آپشن‌هایی است که چینی‌ها به کاربران در سراسر جهان ارائه می‌دهند. خوشبختانه در محصولات شیائومی نسل 5G با سرعت بیشتری گسترش پیدا کرده و اغلب گوشی های هوشمند این کمپانی مجهز به این قابلیت هستند.

همان‌طور که گفتیم، فناوری فایوجی در کنار توسعه گوشی های هوشمند پیشرفت کرده و روز به روز بر دایره استفاده از آن در جهان افزوده می‌شود. تقریبا می‌توان گفت که اکثر گوشی های پرچمدار و شاید تمامی آنها از نسل پنجم شبکه اینترنت بهره می‌برند و حتی در گوشی های میان رده و اقتصادی شیائومی نیز این تکنولوژی دیده می‌شود. در ادامه به معرفی گوشی های هوشمندی می‌پردازیم که از اینترنت فایوجی بهره می‌برند:

1. ردمی نوت 10 پرو 5G

ردمی نوت 10 پرو فایوجی

  • صفحه نمایش: 6.6 اینچی (LCD)
  • دوربین: سه گانه 64/8/2 مگاپیکسل و سلفی 16 مگاپیکسل
  • سخت افزار: مدیاتک دایمنسیتی 1100 فایوجی با رم 6/8 گیگابایتی
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعتی

ردمی نوت 10 پرو فایوجی صاحب یک نمایشگر 6.6 اینچی LCD است که وضوح 2400 در 1080 پیکسل یا همان فول اچ دی پلاس را ارائه می‌دهد. نرخ نوسازی تصویر در نمایشگر این گوشی هوشمند 120 هرتزی است و نرخ نمونه‌برداری لمسی هم 240 هرتز ارزیابی شده است. در بالای صفحه نمایش Redmi Note 10 Pro شاهد تعبیه حفره‌ای مرکزی برای دوربین سلفی هستیم.

در بالای پنل پشتی این اسمارت فون ساختار سه گانه دوربین دیده می‌شود که سه لنز 64 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی، 8 مگاپیکسلی برای دوربین فوق عریض و 2 مگاپیکسلی برای ماکرو است. همان‌طور که گفتیم دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسلی خواهد بود. در حالت کلی عملکرد دوربین ردمی نوت 10 پرو 5G از نسخه‌های پایه آن ضعیف‌تر است.

انرژی مورد نیاز این گوشی همراه را یک باتری 5000 میلی‌آمپر‌ساعتی تأمین می‌کند و البته با شارژر 67 واتی و بهره‌مندی از قابلیت شارژ سریع می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به شارژ صد در صد برسید. در زمینه اتصالات نیز این محصول از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و شبکه اینترنت آن نیز 5G است.

از دیگر قابلیت‌های نوت 10 پرو فایوجی می‌توان به بلوتوث 5.2، ان اف سی 3.0، پورت یو اس بی تایپ سی، وای فای 6 و سنسور مادون قرمز اشاره کرد.

2. ردمی کی 40 پرو پلاس

ردمی کی 40 پرو پلاس

  • صفحه نمایش: 6.67 اینچی سوپر امولد
  • دوربین: اصلی 3 گانه 108/8/5 مگاپیکسل و سلفی 20 مگاپیکسل
  • سخت افزار: کوالکام اسنپدراگون 888 با رم 6/12 گیگابایت
  • باتری: 4520 میلی آمپر ساعتی

یکی از قابلیت‌هایی که این روزها شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند روی آن مانور زیادی می‌دهند، صفحه نمایشگر بزرگ و با کیفیت است. شیائومی ردمی کی 40 پرو پلاس مجهز به یک صفحه نمایش 6.67 اینچی با کیفیت 1080 در 2400 پیکسلی است و ویژگی‌های جذابی دارد. از جمله ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی، اچ دی آر 10 پلاس و پنل سوپر آمولد اشاره کرد.

لازم به ذکر است که نسخه معمولی این گوشی هوشمند دارای تراشه اسنپدراگون 7 نانومتری است، حال آن که دو نسخه پرو و پرو پلاس مجهز به تراشه‌ای با لیتوگرافی 5 نانومتری هستند. همان‌طور که می‌دانید اسنپدراگون 888 از جمله بهترین پردازنده‌هایی است که می‌توانید از آن کارهای زیادی را انتظار داشته باشید. این تراشه خوشبختانه از اینترنت شبکه نسل پنجم بهره می‌برد و خوانایی آن به لطف LPDDR5 بهبود یافته است.

از طرف دیگر به پنل پشتی این گوشی که برویم با ساختمانی از سه ماژول دوربین مواجه می‌شویم. در ردمی کی 40 پرو پلاس شاهد تعبیه سه دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دیگری دوربین ماکرو رو‌به‌رو هستیم. خوشبختانه این اسمارت فون از کمپانی شیائومی انرژی خود را از یک باتری 4520 میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌کند و در مواقع نیاز هم با شارژر 33 واتی مشکلتان را برطرف خواهد کرد.

3. شیائومی می 11 اولترا

شیائومی می 11 اولترا

  • صفحه نمایش: 6.81 اینچی E4 امولد
  • دوربین: اصلی 3 گانه 58/48/48 مگاپیکسل و سلفی 20 مگاپیکسل
  • سخت افزار: کوالکام اسنپدراگون 888 فایوجی با رم 8/12 گیگابایت
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعتی

اول از همه بیایید به سراغ دوربین این گوشی پرچمدار برویم. می 11 اولترا مجهز به یک سنسور دوربین GN2 است که محصولی از کمپانی سامسونگ است و در حالت معمولی اندازه این حسگر 1.4 میکرومتر و در حالت سوپر پیکسل به 2.8 میکرومتر خواهد رسید. دوربین اولتراواید این گوشی هوشمند 48 مگاپیکسلی است و تصاویر را با زاویه دید 128 درجه‌ای ثبت می‌کند.

علاوه بر دو دوربین اصلی 58 مگاپیکسلی و دوربین 48 مگاپیکسلی فوق عریض، شیائومی یک لنز پریسکوپی 48 مگاپیکسلی نیز روی گوشی پرچمدار خود تعبیه کرده که می‌تواند تصاویر را به صورت اپتیکال تا 5 برابر و به صورت دیجیتال تا 120 برابر بزرگنمایی کند. خوشبختانه از دیگر قابلیت‌های این گوشی ضبط فیلم با هر سه دوربین به صورت 8K است. دوربین از شاخصه‌های می 11 اولترا است و امتیاز 143 این گوشی در دگزومارک از برخی محصولات نظیر هواوی میت 40 پرو پلاس نیز پیشی گرفته است.

در پنل پشتی این پرچمدار شاهد حضور یک نمایشگر ثانویه دیگر هستیم که مجهز به یک ماژول بزرگ شده است. با این نمایشگر ثانویه کاربران قادر خواهند بود به اعلانات دسترسی بهتری داشته باشند و از طرفی با دوربین سلفی آن تصاویر جذاب‌تری را ثبت کنند.

انرژی مورد نیاز می 11 اولترا را یک باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند و شارز فوق سریع 67 واتی نیز نگرانی از بابت شارژ شدن گوشی برایتان باقی نمی‌گذارد. با این همه قابلیت شارژر بی‌سیم یا وایرلس نیز از دیگر ویژگی‌های این اسمارت فون است و مدل پایه آن دارای 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است.

4. شیائومی می میکس 4

شیائومی میکس 4

  • صفحه نمایش: 6.67 اینچی امولد
  • دوربین: اصلی 3 گانه 108/13/8 مگاپیکسل و سلفی 20 مگاپیکسلی
  • سخت افزار: کوالکام اسنپدراگون 888+ فایوجی با رم 8/12 گیگابایت
  • باتری: 4500 میلی آمپر ساعتی

کمپانی شیائومی برای اولین بار در می میکس 4 از دوربین زیر صفحه نمایش استفاده کرد. این گوشی هوشمند مجهز به اسنپدراگون 888 پلاس شده و می‌تواند وظایف سخت افزاری را به خوبی انجام دهد. همان‌طور که در بالاتر گفتیم، صفحه نمایش این گوشی دارای کیفیت فول اچ دی پلاس است.

شیائومی می میکس 4 حداکثر 12 گیگابایت حافظه رم دارد و حافظه داخلی آن نیز 128/256/512 گیگابایت خواهد بود. انرژی این گوشی را یک باتری 4500 میلی آمپری تأمین می‌کند که در کنار آن یک شارژر 120 واتی نیز تعبیه شده است و همچنین صاحب یک شارژر بی‌سیم 50 واتی است. همچنین از دیگر ویژگی‌های جذابی که شیائومی برای این گوشی در نظر گرفته، Boost Mode است که با آن می‌توانید تلفن همراه خود را تنها در عرض 15 و 28 دقیقه شارژ کامل کنید. البته باید توجه داشت که استفاده از چنین قابلیتی در درازمدت ممکن است منجر به خرابی زودهنگام باتری شما شود.

دوربین اصلی می میکس 4 یک لنز 108 مگاپیکسلی است که خوشبختانه مجهز به سنسور لرزش‌گیر اپتیکال شده و همچنین در کنار آن باید به لنز 13 مگاپیکسلی فوق عریض و نیز دوربین پریسکوپی 8 مگاپیکسلی اشاره کرد.

5. پوکو ایکس 3 جی تی

برترین گوشی های فایوجی

  • صفحه نمایش: 6.6 اینچی IPS LCD
  • دوربین: اصلی 3 گانه 64/8/2 مگاپیکسلی و سلفی 16 مگاپیکسلی
  • سخت افزار: مدیاتک دایمنسیتی 1100 فایوجی با حافظه رم 8 گیگابایت
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعتی

اولین چیزی که در یک گوشی هوشمند مهم به نظر می‌رسد و باید از کیفیت آن اطمینان حاصل کرد، صفحه نمایش خوب است. پوکو ایکس 3 جی تی مجهز به یک صفحه نمایش 6.6 اینچی با پنل IPS LCD است و از کیفیت فول اچ دی بهره می‌برد. گفتنی است که این نمایشگر در هر اینچ تراکمی نزدیک به 399 پیکسل را به همراه نرخ نوسازی 120 هرتزی ارائه می‌دهد که به نظر می‌رسد نظر مساعد مخاطبان را به دنبال خواهد داشت.

پوکو به جای این که همچون سایر محصولات از خود از یک چیپست اسنپدراگون استفاده کند، این بار به سراغ کمپانی تایوانی مدیاتک رفته و می‌توان گفت که قلب تپنده این گوشی هوشمند را تراشه دایمنسیتی 1100 تشکیل داده است. لیتوگرافی این تراشه 6 نانومتری است.

همان‌طور که شرح دادیم انرژی Poco X3 GT را یک باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند و در مواقعی که شارژ آن تخلیه می‌شود می‌توان به کمک شارژر فست شارژ 67 واتی در اسرع وقت انرژی آن را کامل کرد. آن‌طور که شرکت پوکو اعلام کرده باتری این گوشی می‌تواند تنها در عرض 42 دقیقه از صفر به 100 صد در صد برسد. بنابراین نگرانی از این بابت نباید وجود داشته باشد.

6. پوکو ام 3 پرو

پوکو ام 3 پرو

  • صفحه نمایش: 6.5 اینچی IPS LCD
  • دوربین: اصلی 3 گانه 48/2/2 مگاپیکسل و سلفی 8 مگاپیکسل
  • سخت افزار: مدیاتک دایمنسیتی 700 فایوجی با حافظه رم 4 گیگابایت
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعتی

یکی از محصولات خوش ساخت پوکو که می‌تواند به واسطه ظاهر خود جذب مخاطب کند، پوکو ام 3 پرو است. این محصول متشکل از فریم پلاستیکی در طرفین است و قاب شیشه‌ای که در پنل جلویی آن تعبیه شده جلوه متفاوتی به آن داده است. پوکو ام 3 پرو مجهز به یک نمایشگر 6.5 اینچی با پنل IPS LCD بوده و دوربین سلفی آن در مرکز صفحه نمایش تعبیه شده است.

در مشخصات این گوشی هوشمند اثری از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی دیده می‌شود که اگرچه کیفیت چندان خوبی ندارد، اما می‌تواند در شرایط ایده‌آل نوری و محیطی، تصاویر جذابی ثبت کند. روی صفحه نمایش مزین به محافظ گوریلا گلس 3 شده که تا حدود کمی می‌تواند از گوشی شما در برابر خط و خش حفاظت کند، ولی پیشنهاد می‌کنیم برای اطمینان بیشتر حتما از محافظ صفحه دیگری هم استفاده کنید.

بالاتر گفتیم که ساختار دوربین‌های Poco M3 Pro اصلی سه گانه است که سنسور دوربین اصلی 48 مگاپیکسل و دو لنز دیگر هر یک تنها 2 مگاپیکسلی هستند. از دیگر قابلیت‌های این گوشی میان رده می‌توان به بلوتوث 5.0، نسخه 10 سیستم عامل اندروید و باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

7. ردمی نوت 9 پرو فایوجی

ردمی نوت 9 پرو فایوجی

  • صفحه نمایش: 6.67 اینچی IPS LCD
  • دوربین: اصلی 4 گانه 108/8/2/2 مگاپیکسل و سلفی 16 مگاپیکسل
  • سخت افزار: کوالکام اسنپدراگون 750G فایوجی با حافظه رم 6/8 گیگابایت
  • باتری: 4820 میلی آمپر ساعتی

مثل همیشه ابتدا از صفحه نمایش این گوشی میان رده شروع می‌کنیم؛ جایی که شیائومی برای آن از نمایشگری 6.67 اینچی با پنل IPS LCD استفاده کرده است. خوشبختانه از جمله قابلیت‌های این نمایشگر، نرخ نوسازی 120 هرتزی آن است.

ردمی نوت 9 پرو فایوجی مجهز به یک تراشه اسنپدراگون 750 جی است که با 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی پاسخگوی نیازهای شماست. طبق اعلام کمپانی شیائومی برای این که در شرایط تحت فشار عملکرد گوشی دچار افت محسوس نشود از یک سیستم مایع خنک کننده بهره گرفته است.

همچنین می‌توان گفت که انرژی این گوشی توسط یک باتری 4820 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود که با شارژر سریع 33 واتی می‌توانید در عرض 58 دقیقه آن را دوباره به حالت شارژ کامل برگردانید. یکی از ویژگی‌های چشمگیر این میان رده استفاده از لنز دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است که در سایر میان رده‌ها کمتر دیده می‌شود.

8. ردمی کی 30 پرو

ردمی کی 30 پرو

  • صفحه نمایش: 6.67 اینچی سوپر امولد
  • دوربین: اصلی 3 گانه 48/2/2 مگاپیکسل و سلفی 20 مگاپیکسل
  • سخت افزار: کوالکام اسنپدراگون 865 با حافظه رم 8/12 گیگابایت
  • باتری: 4700 میلی آمپر ساعتی

همان‌طور که می‌دانید سری K برای شیائومی از محصولات پرچمداری هستند که با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر در دسترس قرار می‌گیرند و بیشتر مناسب کسانی هستند که به دنبال گیمینگ خواهند بود. قلب تپنده ردمی کی 30 پرو را تراشه اسنپدراگون 865 تشکیل می‌دهد.

نمایشگر این گوشی 6.67 اینچی و مجهز به پنل سوپر امولد است که کیفیت خوبی را برای بازی کردن در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از طرف دیگر اگرچه وضوح مگاپیکسلی دوربین این گوشی در مقایسه با گوشی میان رده‌ای همچون ردمی نوت 9 پرو فایوجی کمتر است، اما کیفیت آن چه بسا بهتر نیز باشد.

9. شیائومی می 11

شیائومی می 11

  • صفحه نمایش: 6.81 اینچی امولد
  • دوربین: اصلی 3 گانه 108/13/5 مگاپیکسل و سلفی 20 مگاپیکسل
  • سخت افزار: اسنپدراگون 888 فایوجی با حافظه رم 8/12 گیگابایت
  • باتری: 4600 میلی آمپر ساعتی

شیائومی می 11 مجهز به یک صفحه نمایش 6.81 اینچی با پنل امولد شده است. کیفیت این نمایشگر فول اچ دی پلاس است و نرخ نوسازی آن نیز 120 هرتزی خواهد بود. میزان تراکم پیکسلی این نمایشگر در هر اینچ حدود 515 پیکسل است که فوق‌العاده محسوب می‌شود و به همین علت می‌تواند یک میلیارد رنگ را به نمایش بگذارد.

قلب تپنده شیائومی می 11 را یک تراشه اسنپدراگون 888 فایوجی با لیتوگرافی 5 نانومتری تشکیل می‌دهد و حافظه رم پایه این اسمارت فون 8 گیگابایت و حداکثر حافظه‌ای که ارائه می‌دهد 12 گیگابایت است. لازم به ذکر است که با این مشخصات، پردازنده گرافیکی می 11 نیز آدرنو 660 است که می‌تواند در بازی‌های موبایلی حداکثر لذت را برایتان به ارمغان بیاورد.

ساختار سه گانه دوربین‌ها به ترتیب 108 مگاپیکسل برای دوربین اصلی یا عریض، 13 مگاپیکسل برای دوربین فوق عریض و یک لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو نیز برای ثبت تصاویر با جزئیات بیشتر و از نمای نزدیک است. حداکثر میزان حافظه داخلی این گوشی هوشمند 256 گیگابایت است و متاسفانه دارای کارت حافظه جانبی نیست. از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به باتری 4600 میلی آمپر ساعتی با شارژر 33 واتی تایپ سی و سنسور اثر انگشت اشاره کرد.

10. شیائومی می 11 لایت فایوجی

شیائومی می 11 لایت

  • صفحه نمایش: 6.55 اینچی امولد
  • دوربین: اصلی 3 گانه 64/8/5 مگاپیکسل و سلفی 20 مگاپیکسل
  • سخت افزار: کوالکام اسنپدراگون 780G فایوجی با حافظه رم 6/8 گیگابایت
  • باتری: 4250 میلی آمپر ساعتی

باز هم از نمایشگر این گوشی صحبت کنیم که مجهز به یک پنل 6.55 اینچی امولد است. این صفحه نمایش می‌تواند با نرخ نوسازی 90 هرتز و پشتیبانی از HDR10+ تصاویر با وضوح بالا ارائه دهد. این صفحه نمایش همچنین مجهز به محافظه نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس 6 است که مقاومت خوبی در برابر خط و خش دارد.

همان‌طور که گفتیم این گوشی میان رده در قلب خود تراشه اسنپدراگون 780 جی فایوجی را دارد که با پردازنده گرافیکی آدرنو 642 همراه شده است. ظرفیت حافظه داخلی می 11 لایت فایوجی 128 و 256 گیگابایت است و حافظه رم آن نیز 6 یا 8 گیگابایت خواهد بود. البته خبر خوب این است که می‌توانید با بهره‌گیری از کارت حافظه جانبی تا یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی داشته باشید.

ساختار سه گانه دوربین به ترتیب عبارتند از: دوربین اصلی یا عریض 64 مگاپیکسلی که مجهز به قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز است، لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک لنز ماکروی 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار. ظرفیت باتری این دستگاه 4250 میلی آمپر ساعتی است که با شارژر سریع 33 واتی همراه شده و از سنسور اثر انگشت اپتیکال نیز بهره می‌برد.

11. شیائومی می 10 پرو

شیائومی می 10 پرو فایوجی

  • صفحه نمایش: 6.67 اینچی سوپر امولد
  • دوربین: اصلی 4 گانه 108/8/20/12 مگاپیکسل و سلفی 20 مگاپیکسل
  • سخت افزار: کوالکام اسنپدراگون 865 با حافظه رم 8 گیگابایت
  • باتری: 4500 میلی آمپر ساعتی

شیائومی زمانی که تصمیم گرفت به تدریج وارد بازار پرچمداران شود به عنوان اولین گزینه روی میز شیائومی می 10 پرو را وارد بازار کرد. اولین قیمتی که برای این گوشی هوشمند از سوی این کمپانی تعیین شده، 707 دلار است که در تاریخ محصولات شیائومی سابقه ندارد.

نمایشگر 6.67 اینچی می 10 پرو مجهز به پنل سوپر امولد است و از محافظ صفحه کورنینگ گوریلا گلس 5 بهره می‌برد. نرخ نوسازی تصویر این پرچمدار 90 هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی 180 هرتزی دارد. از دیگر قابلیت‌های نمایشگر این گوشی می‌توان به پشتیبانی از HDR10+ اشاره کرد.

قلب تپنده این اسمارت فون تراشه پرچمدار اسنپدراگون 865 با لیتوگرافی 7 نانومتری بوده و تعداد هسته‌های آن 8 هسته با بالاترین فرکانس 2.84 گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی می 10 پرو آدرنو 650 است و با حافظه رم 8 یا 12 گیگابایت و حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایت نیازهای کاربران را برطرف می‌کند. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی این گوشی هوشمند نیز با شارژر 50 واتی تکمیل خواهد شد.

12. شیائومی می 10 تی فایوجی

شیائومی می 10 تی فایوجی

  • صفحه نمایش: 6.67 اینچی IPS LCD
  • دوربین: اصلی 3 گانه 108/13/5 مگاپیکسل و سلفی 20 مگاپیکسل
  • سخت افزار: کوالکام اسنپدراگون 865 با حافظه رم 8 گیگابایت
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعتی

شیائومی می 10 تی مجهز به یک صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل IPS LCD خازنی است که می‌تواند 16 میلیون رنگ را به کاربران نمایش دهد. از جمله ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به محافظه صفحه نمایش گوریلا گلس 5، پشتیبانی از HDR10+، نرخ نوسازی تصویر 144 هرتزی و روشنایی 500 نیتی اشاره کرد.

در مرکز این گوشی هوشمند جذاب پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 865 با لیتوگرافی 7 نانومتری جاخوش کرده است. پردازنده مرکزی این اسمارت فون با ترکیب 1+3+4 هسته حداکثر فرکانس 2.84 گیگاهرتزی ارائه می‌دهد. پردازنده گرافیکی آدرنو 650 نیز برای بازی‌های گرافیکی بالا به خوبی عمل می‌کند.

ساختار سه گانه دوربین‌ها در این گوشی به ترتیب عبارتند از: لنز 64 مگاپیکسلی اصلی که مجهز به فوکوس خودکار با تشخیص فاز است، لنز 13 مگاپیکسلی فوق عریض و لنز 5 مگاپیسلی ماکرو با قالیت فوکوس خودکار. دوربین‌های اصلی این قابلیت را دارند که بتوانند با کیفیت 4K و 8K فیلم‌برداری کنند.

انرژی این گوشی را یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت تأمین می‌کند. همچنین در این قسمت یک شارژر 33 واتی فست داریم که از قابلیت Power Delivery 3.0 نیز بهره‌مند است.

13. شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو

  • صفحه نمایش: 6.73 اینچی LTPO AMOLED
  • دوربین: اصلی 3 گانه 50/50/50 مگاپیکسل و سلفی 32 مگاپیکسل
  • سخت افزار: کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 با حافظه رم 8/12 گیگابایت
  • باتری: 4600 میلی آمپر ساعتی

یکی از جدیدترین محصولات پرچمدار و از برترین گوشی های فایوجی شیائومی که تاریخ عرضه آن به چند ماه پیش باز می‌گردد، شیائومی 12 پرو است. این پرچمدار مجهز به یک نمایشگر 6.73 اینچی با پنل LTPO AMOLED است و قابلیت‌هایی از قبیل پوشش کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس، نمایش یک میلیارد رنگ، دالبی ویژن، پشتیبانی از +HDR10، نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز و حداکثر روشنایی 1500 نیت دارد.

در قلب یا مرکز این گوشی بالارده شاهد تعبیه تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 1 هستیم که پردازنده مرکزی آن دارای 8 هسته با ترکیب 1+3+4 و حداکثر فرکانس 3 گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی این اسمارت فون آدرنو 730 است که برای بازی‌ها و کارهای گرافیکی سنگین بسیار مناسب عمل می‌کند. شیائومی 12 پرو دارای حافظه رم 8 یا 12 گیگابایت و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایت است.

همچنین ساختار دوربین‌های این گوشی پرچمدار به صورت سه لنز 50 مگاپیکسلی هستند که مشخصات هر یک از آنها عبارتند از: لنز اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لنز فوق عریض 50 مگاپیکسلی و لنز 50 مگاپیکسلی تله فوتو که مجهز به فوکوس خودکار با تشخیص فاز و زوم اپتیکال دو برابری است.

انرژی این گوشی توسط یک باتری با ظرفیت 4600 میلی آمپر تأمین می‌شود و از جمله ویژگی‌های سیستم شارژ این گوشی می‌توان به شارژ سریع 120 وات (100 درصد در 18 دقیقه)، شارژ سریع بی سیم 50 وات (100 درصد در 42 دقیقه)، شارژ معکوس بی‌سیم 10 وات، پشتیبانی از Power Delivery 3.0 و پشتیبانی از +Quick Charge 4 اشاره کرد.

14. شیائومی پوکو F3

پوکو اف 3

  • صفحه نمایش: 6.67 اینچی امولد
  • دوربین: اصلی 3 گانه 48/8/5 مگاپیکسل و سلفی 20 مگاپیکسل
  • سخت افزار: کوالکام اسنپدراگون 870 فایوجی با حافظه رم 8 گیگابایت
  • باتری: 4520 میلی آمپر ساعتی

پوکو اف 3 از آن گوشی های میان رده‌ای است که شباهت‌های زیادی به گوشی های پرچمدار دارد. نمایشگر این گوشی مجهز به پنل امولد است و برخی از ویژگی‌های آن عبارتند از: محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5، نرخ نوسازی 120 هرتز، روشنایی 900 نیت (امکان افزایش تا 1300 نیت) و پشتیبانی از +HDR10.

همان‌طور که گفتیم پوکو F3 شباهت زیادی به پرچمداران دارد، چرا که قلب تپنده آن یک تراشه قدرتمند به نام اسنپدراگون 870 فایوجی بوده که دارای 8 هسته با حداکثر فرکانس 3.2 گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی این گوشی نیز آدرنو 650 است و این دستگاه را برای عملکردهای پیچیده گرافیکی و سخت افزاری آماده می‌کند.

ساختار دوربین‌ها نیز عبارتند از: لنز اصلی 48 مگاپیکسلی که مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز است، لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض و لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو با قابلیت فوکوس خودکار. متاسفانه این گوشی جک هدفون ندارد، ولی کیفیت بلندگوهای استریوی آن به شدت در رده پرچمداران است.

15. شیائومی می 10

برترین گوشی های فایوجی

  • صفحه نمایش: 6.67 اینچی سوپر امولد
  • دوربین: اصلی 4 گانه 108/13/2/2 مگاپیکسل و سلفی 20 مگاپیکسل
  • سخت افزار: کوالکام اسنپدراگون 865 با حافظه رم 8/12 گیگابایت
  • باتری: 4780 میلی آمپر ساعتی

اگر بخواهیم از نمایشگر این گوشی هوشمند شروع کنیم باید از ابعاد 6.67 اینچی و پنل سوپر امولد آن یاد کنیم. رزولوشنی که این صفحه نمایش ارائه می‌دهد، 1080 در 2400 پیکسل است و در هر اینچ تراکم 386 پیکسل در اختیار کاربر می‌گذارد تا بدین ترتیب کیفیت و وضوح نمایشگر عالی باشد. از جمله ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به فضای رنگی DCI-P3، پشتیبانی از +HDR10، نرخ نوسازی 90 هرتزی و نرخ ثبت لمس 180 هرتزی اشاره کرد.

شیائومی می 10 مجهز به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 865 با لیتوگرافی 7 نانومتری است. حداکثر فرکانس پردازنده مرکزی آن نیز یک هسته 2.84 گیگاهرتزی خواهد بود. همچون پوکو اف 3 این گوشی هوشمند نیز از پردازنده گرافیکی آدرنو 650 بهره می‌برد. همچنین این اسمارت فون حافظه رم 8 یا 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی دارد.

ساختار دوربین‌های می 10 شامل یک لنز 108 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز، یک لنز 13 مگاپیکسلی فوق عریض، یک لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک لنز 2 مگاپیکسلی سنسور تشخیص عمق تصویر می‌شود. انرژی این گوشی میان رده را باتری با ظرفیت 4780 میلی آمپر تأمین می‌کند و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به شارژ سریع 30 وات، Power Delivery 3.0، شارژ سریع بی‌سیم 30 وات و شارژ معکوس 10 وات اشاره کرد.

16. سامسونگ گلکسی S22 اولترا

سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا

  • صفحه نمایش: 6.8 اینچی داینامیک امولد 2X
  • دوربین: 108/10/10/12 مگاپیکسل
  • سخت افزار: اگزینوس 2200 یا اسنپدراگون 8 نسل 1 با 8/12 گیگابایت رم
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعتی

شاید بتوان گفت یکی از برترین گوشی های فایوجی و بی‌شک بهترین آنها سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا است. نباید فراموش کنیم که یکی از نقاط ضعف محصولات سامسونگ چه در کلاس میان رده و چه در میان پرچمداران، قیمت بسیار بالا است. گلکسی S22 اولترا گوشی نسبتا تازه واردی است که از نمایشگر 6.8 اینچی با وضوح 1440P بهره می‌برد.

نهایت روشنایی که با این اسمارت فون می‌توانید تجربه کنید، 1750 نیت است و همچنین نرخ نوسازی تصویر آن به صورت متغیر از 1 تا 120 هرتز ارزیابی شده است. در ساختار دوربین 4 گانه این پرچمدار شاهد تعبیه چهار لنز قدرتمند هستیم که دو مورد از آنها 10 مگاپیکسلی و برای زوم اپتیکال هستند و لنز 12 مگاپیکسلی نیز برای ثبت تصاویر در حالت فوق عریض خواهد بود.

از دیگر قابلیت‌های این گوشی، پشتیبانی از قلم اس و پردازنده قدرتمند اگزینوس یا اسنپدراگون 8 نسل 1 است. از طرفی شارژدهی گلکسی اس 22 اولترا عملکرد بسیار قابل قبولی دارد.

17. وان پلاس 10 پرو

وان پلاس 10 پرو

لیست برترین گوشی های فایوجی

  • صفحه نمایش: 6.7 اینچی LTPO2 آمولد
  • دوربین: اصلی 3 گانه 48/8/50 مگاپیکسل
  • سخت افزار: کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 با حافظه رم 8/12 گیگابایت
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعتی

از دیگر پرچمدارانی که مجهز به اینترنت نسل پنجم بوده و در ایران موجود است، می‌توان به وان پلاس 10 پرو اشاره کرد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند 6.7 اینچ و پنل آن LTPO2 امولد است که برای تماشای فیلم و سریال و بازی کردن فوق العاده است. نرخ نوسازی این نمایشگر 120 هرتزی است و به پخش روان ویدیوها به شدت کمک می‌کند.

قلب تپنده این محصول را اسنپدراگون 8 نسل 1 زنده نگه داشته که یکی از تراشه‌های جدید و قدرتمند کوالکام محسوب می‌شود. کمپانی وان پلاس در یک اقدام جذاب برای این اسمارت فون سیستم خنک کننده‌ای طراحی کرده تا بتواند هنگام اجرای بازی‌ها گرمای گوشی را کنترل کند. متاسفانه دوربین‌های این گوشی چندان رضایت شما را جلب نخواهند کرد.

18. آیفون 13 پرو مکس

آیفون 13 پرو مکس

  • صفحه نمایش: 6.7 اینچی سوپر رتینا XDR
  • دوربین: اصلی 3 گانه 12/12/12 مگاپیکسل
  • سخت افزار: تراشه A15 با حافظه رم 6 گیگابایت
  • باتری: 4352 میلی آمپر ساعتی

جای گوشی های پرچمدار آیفون در لیست برترین گوشی های فایوجی به شدت خالی بود و نمی‌شد که به آیفون 13 پرو مکس اشاره‌ای نکرد. ناگفته نماند که شرکت اپل روی آیفون 13 سرمایه‌گذاری زیادی کرده بود و به همین جهت این گوشی هوشمند و گران‌قیمت بزرگترین و با کیفیت‌ترین پنل نمایشگر را دارد که این عامل باعث می‌شود تا بهترین انتخاب‌ها برای تماشای فیلم و سریال باشد.

یکی از برترین ویژگی‌هایی که نسبت به قبل بهبود قابل توجهی داشته است، ظرفیت باتری و میزان شارژدهی این گوشی است. تنها مشکلی که در حال حاضر برای آیفون 13 پرو مکس وجود دارد این است که قیمت این محصول در بازار ایران بالاست.

19. پوکو X4 پرو

پوکو ایکس 4 پرو فایوجی

  • صفحه نمایش: 6.6 اینچی امولد
  • دوربین: اصلی 4 گانه 108/64/8/2 مگاپیکسل
  • سخت افزار: اسنپدراگون 695 با حافظه رم 6/8 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعتی

چند گوشی که در بالا معرفی کردیم بیشتر اختصاص به بازار پرچمداران داشت، ولی این گزینه در لیست برترین گوشی های فایوجی، گوشی جدید پوکو ایکس 4 پرو است. نسخه قبلی این اسمارت فون یعنی پوکو ایکس 3 پرو از جمله بهترین گوشی های میان رده بازار بود و شرکت پوکو در سال 2022 تصمیم گرفت نسل جدید این گوشی هوشمند را با قابلیت‌های ارتقا یافته عرضه کند.

البته نکته مهم اینجاست که به لحاظ پردازنده و قدرت سخت افزاری این گوشی در مقایسه با نسل قبلی افت داشته، ولی در کل از نظر طراحی بهبود قابل توجهی پیدا کرده است. بهبود دیگری که در این گوشی دیده می‌شود در نمایشگر امولدی است که دارد. نمایشگرهای امولد کیفیت بهتری در مقایسه با پنل‌های IPS دارند.

البته برای گیمرهای موبایلی باید بگوییم که تراشه اسنپدراگون 695 آنچنان بد هم نیست و می‌تواند اغلب بازی‌های مورد نظرتان را اجرا کند. همچنین دیگر نقطه قوتی که پوکو ایکس 4 پرو دارد، دوربین باکیفیت 108 مگاپیکسلی است. همان‌طور که گفتیم انرژی این گوشی را یک باتری 5000 میلی آمپری تأمین می‌کند که عملکرد آن نیز مناسب ارزیابی شده و شارژر سریع 67 واتی نیز در مدت زمان کوتاهی نیاز شما را برطرف می‌کند.

20. آیفون SE مدل 2022

آیفون اس ای 2022

لیست برترین گوشی های فایوجی

  • صفحه نمایش: 4.7 اینچی رتینا IPS
  • دوربین: 12 مگاپیکسل
  • سخت افزار: A15 با حافظه رم 4 گیگابایت
  • باتری: 2018 میلی آمپر ساعتی

اگر خرید یک گوشی از برند اپل برایتان در اولویت است و نمی‌خواهید سراغ گوشی های اندرویدی بروید بهتر است که نگاهی به آیفون اس ای 2022 بیندازید. این گوشی اقتصادی با امکانات رضایت‌بخش و قیمت مناسبی که دارد، می‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد.

همچنین از دیگر نقاط قوتی که این گوشی مقرون به صرفه دارد، بهره‌مندی آن از تراشه پرچمدار A15 اپل است. اپل این تراشه را برای محصولات گران قیمتی نظیر آیفون 13 پرو مکس به کار گرفته و تعبیه آن روی محصول اقتصادی چون آیفون SE دور از ذهن است. البته نقطه ضعف این گوشی ابعاد نمایشگر آن است و در کل طراحی آن در حال حاضر بسیار قدیمی تلقی می‌شود. البته ممکن است برای شما این موارد به عنوان نقطه ضعف مطرح نباشند و بخواهید این آیفون جذاب را برای کلاسی که دارد بخرید.

21. وان پلاس نورد CE2

وان پلاس نورد سی ای 2

لیست برترین گوشی های فایوجی

  • صفحه نمایش: 6.4 اینچی آمولد
  • دوربین: اصلی 3 گانه 64/8/2 مگاپیکسل
  • سخت افزار: مدیاتک دایمنسیتی 900 با حافظه رم 6/8 گیگابایت
  • باتری: 4500 میلی آمپر ساعتی

کمپانی وان پلاس چندان حضور پر رونقی در بازار ایران ندارد و وان پلاس نورد CE2 یکی از برترین محصولات میان رده‌ای است که جای خالی آن در بازار ما احساس می‌شود. این شرکت تلاش کرده با تقلیدی از شیائومی، گوشی هوشمند میان رده‌اش را با قیمتی نزدیک به یک محصول پایین رده روانه بازار کند.

از جمله مشخصات این گوشی هوشمند می‌توان به پشتیبانی از شارژ سریع 65 واتی اشاره کرد. وان پلاس نورد سی ای 2 وزن سبک و بدنه نازکی دارد و خوشبختانه همچون گوشی های شیائومی انبوهی از نرم افزارهای مزاحم و به درد نخور در آن مشاهده نمی‌شود. در کل این گوشی میان رده عملکرد متوسطی دارد و نمایشگر آن نیز از نرخ نوسازی 90 هرتزی بهره‌مند شده.

نظر شما درباره لیست برترین گوشی های فایوجی چیست؟ از نظر شما برترین گوشی های فایوجی کدام هستند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*