دوربین 200 مگاپیکسلی Samsung HP1

اولین گوشی مجهز به دوربین 200 مگاپیکسلی Samsung HP1 با برند موتورولا عرضه می‌شود

دوربین 200 مگاپیکسلی Samsung HP1 برای اولین بار با یکی از پرچمداران موتورولا به بازار خواهد آمد. در ادامه راجع به برتری این دوربین نسبت به نسل‌های قبلی صحبت می‌کنیم.

سنت سامسونگ در بخشش تکنولوژی‌های انقلابی خود به دیگر سازندگان، همچنان برپا خواهد بود و طی یک خبر مهم، گفته می‌شود که قوی‌ترین دوربین موبایل جهان توسط کره‌ای‌ها اما در یک گوشی آمریکایی – چینی، پا به عرصه می‌گذارد.

نگاهی به دوربین 200 مگاپیکسلی Samsung HP1

دوربین 200 مگاپیکسلی Samsung HP1

برای درک بهتر این دوربین، باید به پرچمداران شیائومی برویم. یعنی جایی که دوربین 108MP سامسونگ، برای اولین بار به یک گوشی هوشمند آمد. در همین راستا و طی یک خبر رسمی، سامسونگی‌ها اعلام کرده‌اند که دوربین 200 مگاپیکسلی Samsung HP1 آن‌ها کاملا به مرحله‌ی نهایی رسیده است و تحت برند موتو و در پرچمدار جدید موتورولا، به عرصه رقابت پای خواهد گذاشت. بعد از موتورولا هم بدون شک، نوبت شیائومی است تا با این دوربین بی نقص و یک گوشی پرچمدار اما با برچسب قیمت رقابتی، حسابی گرد و خاک کند و باز هم جنجال‌های دوربینی را بین طرفداران ایرانی خود به راه بیندازد.

مشخصات فنی پرچمدار 200 مگاپیکسلی جدید موتورولا

دوربین 200 مگاپیکسلی Samsung HP1

پیکربندی پیکسلی در سنسور جدید 200 مگاپیکسلی سامسونگ

از بحث هیجان انگیز دوربین که گذر کنیم، به پردازنده می‌رسیم. طبق شایعات شنیده شده، جدیدترین فلگ شیپ موتو قرار است با پردازنده‌ قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک به بازار وارد شود که این پردازنده نسل به نسل قبلی خود یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1، تقریبا 30 درصد بهره وری بیشتری دارد. همچنین این گوشی با نام کاربری یا همان کد «فرانتیر» یا پیشرو (به انگلیسی Frontier) در سایت‌‌های بررسی مانند FCC لیست شده است و طبق همین اطلاعات، می‌دانیم که فرانتیر از شارژر 125 واتی هم بهره مند خواهد بود.

مشخصات فنی دوربین 200 مگاپیکسلی Samsung HP1

دوربین 200 مگاپیکسلی Samsung HP1

طبق گزارش‌های لو رفته، می‌دانیم که ابعاد سنسور ISOCELL HP1 سامسونگ برابر 1.22/1 اینچ است و هر پیکسل آن، 0.64 میکرو متر طول خواهد داشت. همچنین این سنسور از تکنولوژی ISOCELL 3.0 هم پشتیبانی می‌کند که این تکنولوژی، نور و شفافیت بیشتری را به عکس‌های شما هدیه خواهد داد. در ادامه گفته می‌شود که دوربین 200 مگاپیکسلی Samsung HP1 به ترکیب پیکسل 4 در 1 یا 16 در 1 مجهز خواهد بود و می‌تواند تصاویر ثابت 50 مگاپیکسلی 2.56 یا 1.28 میکرومتری را ثبت کند.

دوربین 200 مگاپیکسلی Samsung HP1

اما در مورد قابلیت‌های فیلم برداری چطور؟ خریداران موتورولا فرانتیر به لطف دوربین 200 مگاپیکسلی HP1 سامسونگ می‌توانند با نرخ 30 فریم بر ثانیه، ویدیو‌های 8K را با کمترین اتلاف میدان دید ثبت کنند. همچنین می‌توانید رزولوشن دوربین را به 50 مگاپیکسل یا 8198 * 6144 کاهش دهید تا ویدیوهای 8K با نسبت تصویر 7680 * 4320  را داشته باشید؛ البته بدون کراپ یا کاهش مقیاس (downscaling)!

دوربین 200 مگاپیکسلی Samsung HP1

در پایان باید اعلام کنیم که پرچمدار جدید موتو به نام موتورولا فرانتیر و مجهز به دوربین 200 مگاپیکسلی Samsung HP1 تا اواخر ماه بعدی یعنی جولای یا همان تیر به بازار خواهد آمد. اما طرفداران دو آتیشه شیائومی باید کمی بیشتر (احتمالا یک سال یا شاید هم کمتر) صبر کنند تا این دوربین گردن کلفت را بر روی محصولات این گوشی ساز چینی ببینند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*