۵ قابلیت مورد علاقه ما در آیفون ۱۴ پرو

۵ قابلیت که دوست داریم در آیفون ۱۴ پرو آن‌ها را داشته باشیم

با توجه به داغ شدن بازار موبایل و ظهور فناوری‌های نو، در اینجا به بررسی ۵ قابلیت که دوست داریم در آیفون ۱۴ پرو باشند می‌پردازیم.

همه می‌دانیم که اپل هر سال آیفون‌های جدیدی را وارد بازار می‌کند. امسال نیز همه مشتاقانه منتظر رونمایی از گوشی‌های سری آیفون ۱۴ هستیم، به خصوص مدل‌های پرو که اپل معمولاً بهترین امکانات ممکن را در آن‌ها ارائه می‌کند.

پس امسال انتظار داریم چه فناوری‌های مدرنی را در آیفون‌های بالارده امسال ببینیم؟ در اینجا نگاهی به امکانات و قابلیت هایی خواهیم انداخت که دوست داریم آن‌ها را در دو گوشی آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس ببینیم.

۱. دوربین‌هایی با مگاپیکسل بیشتر

۵ قابلیت مورد علاقه ما در آیفون ۱۴ پرو

آیفون ۱۳ پرو صاحب یکی از بهترین دوربین در دنیای موبایل است، اما رزولوشن تصویر یکی از نقاطی است که رقبای زیادی برای آن وجود دارد. در واقع وقتی روی عکس‌هایی که با دوربین آیفون می‌گیرید زوم کنید، آنطور که باید باکیفیت نیستند؛ زیرا سنسور دوربین این گوشی فقط ۱۲ مگاپیکسلی است، در حالی که گوشی‌های پرچمدار اندرویدی مثل گلکسی اس ۲۲ اولترا می‌تواند عکس‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی بگیرد.

اپل از زمان عرضه آیفون 6s در سال ۲۰۱۵ از سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، اما تغییرات انقلابی زیادی در این دوربین تاکنون شکل گرفته است. حتی افزایش اندکی تا ۲۴ مگاپیکسل هم می‌تواند باعث بهبود تصاویر شود، اما اپل در نظر دارد روی گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو خود از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کند تا تاج پادشاهی را از پرچمداران اندرویدی پس بگیرد.

یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی همچنین اجازه فیلمبرداری 8K را هم به آیفون خواهد داد؛ قابلیتی که گوشی‌های پرچمدار اندرویدی در سال ۲۰۲۲ به آن می‌نازند.

۲. بدنه تیتانیومی

۵ قابلیت مورد علاقه ما در آیفون ۱۴ پرو

اپل از زمان عرضه آیفون X به فریم فولادی ضد زنگ روی آورده است. گرچه این جنس بدنه حس یک گوشی گران قیمت را به خوبی انتقال می‌دهد، اما نقطه ضعف بزرگ آن به جا ماندن اثر انگشت روی بدنه است. اپل شاید فریم تیتانیومی را جایگزین آن کند که می‌تواند هم وزن گوشی را کاهش دهد و هم از باقی ماندن اثر انگشت جلوگیری کند.

این بدنه ظاهر جدیدی به آیفون ۱۴ پرو اپل خواهد بخشید و آن را شبیه به اپل واچ می‌کند که آن هم از تیتانیوم ساخته شده است.

۳. مگ سیف ۲

۵ قابلیت مورد علاقه ما در آیفون ۱۴ پرو

مگ سیف به عنوان یک استاندارد شارژ بی‌سیم سرعت بالایی دارد و می‌تواند با توان ۱۵ وات آیفون را شارژ‌ کند. اما اپل از زمانی که این فناوری را در سال ۲۰۲۰ همراه گوشی‌های سری آیفون ۱۲ معرفی کرده، هیچ ارتقا خاصی نداده است. پیشرفت در این زمینه بسیار مهم است، به خصوص اینکه اپل به خاطر قانون جدید اتحادیه اروپا، حداکثر تا سال ۲۰۲۴ فرصت دارد پورت لایتنینگ را کنار گذاشته و USB-C را جایگزین آن کند.

بنابراین اپل یا یک پورت Type-C را هم به گوشی آیفون اضافه می‌کند یا آنکه به طور کلی یک گوشی بدون پورت عرضه می‌کند که فقط به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود. و اگر مورد دوم را انتخاب کند، باید فناوری MagSafe به اندازه کافی سریع‌تر شود و بتوان از آن طریق انتقال داده نیز انجام داد. بنابراین قابلیت جذاب آیفون ۱۴ پرو می‌تواند پشتیبانی از شارژ مگ سیف ۲۰ واتی باشد که به طور همزمان قادر به انتقال دیتا نیز هست.

۴. یک حفره روی صفحه و حاشیه‌های باریک‌تر

۵ قابلیت مورد علاقه ما در آیفون ۱۴ پرو

علی‌رغم اینکه رقبای اندرویدی از فناوری‌های دوربین درون حفره و زیر نمایشگر استفاده می‌کنند، اپل از زمان عرضه آیفون X در سال ۲۰۱۷ طراحی ناچ بالای صفحه را کنار نگذاشته است. اگرچه این کمپانی در سری آیفون ۱۳ ضخامت این ناچ را کم کرد، ولی ما معتقدیم زمان آن رسیده که اپل به طور کلی آن را کنار بگذارد.

در حالی که ایده‌آل‌ترین شکل ممکن، یک بریدگی کوچک بالای صفحه مثل پرچمداران اندرویدی است، اما اپل برای سخت افزار فیس آیدی به فضای بیشتری نیاز دارد و به همین خاطر، یک بریدگی بیضوی به علاوه یک بریدگی کرد در کنار هم منطقی به نظر می‌رسد. ما همچنیندوست داریم حاشیه‌های نمایشگر iPhone 14 Pro نیز باریک‌تر شود.

۵. حافظه داخلی پایه ۲۵۶ گیگ

۵ قابلیت مورد علاقه ما در آیفون ۱۴ پرو

در سال ۲۰۲۱، اپل حافظه داخلی آیفون‌هایش را به ۱۲۸ گیگ ارتقا داد، ولی ما معتقدیم که امسال مدل‌های پرو می‌توانند از حافظه پایه ۲۵۶ گیگابایتی بهره‌مند باشند. در سال ۲۰۲۲ دیگر ۱۲۸ گیگابایت فضا کافی به نظر نمی‌رسد. به ویژه اگر اپل بخواهد مگاپیکسل دوربین آیفون را ارتقا دهد که به معنای ثبت عکس‌های باکیفیت‌تر و فیلمبرداری 8K است. این دو فضای ذخیره‌سازی گوشی را می‌بلعند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*