خودروهای خودران تسلا

خودروهای خودران تسلا بیشتر از همه اتومبیل‌ها تصادف کردند

اداره تنظیم کننده ایمنی خودرو آمریکا گزارش جدیدی را مربوط به جولای 2022 منتشر کرد که نشان می‌دهد خودروهای خودران تسلا بیشتر از همه اتومبیل‌ها تصادف کرده‌اند.

اداره تنظیم کننده ایمنی خودرو آمریکا به تازگی گزارش جدیدی را در خصوص تصادفات خودروها مربوط به ماه جولای 2022 منتشر کرد که نشان می‌دهد خودروهای تسلا که به سیستم کمک رانندگی این شرکت مجهز هستند بیشتر از تمام خودروها در این ماه تصادف کردند.

ثبت بیشترین تصادف توسط خودروهای خودران تسلا

شرکت تسلا اخیرا به دستور NHTSA آمار تصادفات خود مربوط به ماه جولای را منتشر کرد که طبق آن در این ماه حدود 273 تصادف توسط خودروهای خودران این شرکت به ثبت رسید که این میزان بیشتر از هر خودروساز دیگری است. گفتنی است شرکت‌های خودروسازی استفاده از سیستم‌های کمک‌راننده و تست آنها در جاده را باعث افزایش ایمنی خودروها و سرنشینان می‌دانند، اما ظاهرا تاکنون این‌طور نبوده است.

خودروهای خودران تسلا

در همین راستا اد مارکی و ریچارد بلومنتال، دو سناتور آمریکا با کافی ندانستن انتشار چنین داده‌هایی عنوان کردند اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) باید برای جلوگیری از تصادفات نرده‌های محافظ را در جاده‌ها نصب کند. همچنین سناتور‌های آمریکایی با هشدار نسبت به بالا بودن تصادفات خودروهای تسلا در خصوص استفاده از این فناوری و احتمال افزایش تصادفات ابراز نگرانی کردند.

اداره تنظیم کننده ایمنی خودرو آمریکا به شرکت‌ها دستور داد تا تمام تصادفات‌هایی که به سیستم‌های پیشرفته رانندگی مربوط می‌شوند را به این سازمان اعلام کنند. در همین راستا طبق اعلام 12 خودروساز از ماه ژانویه حدود 392 تصادف رخ داد که باعث مرگ 6 سرنشین و همچنین آسیب شدید به 5 سرنشین شده بود. ضمن این که شرکت‌ها از وقوع 130 تصادف مربوط به مدل اولیه سیستم‌های رانندگی خودکار خبر دادند که از این میان 108 تصادف بسیار شدید بود.

بعد از این که در سال 2016 یک راننده هنگام استفاده از سیستم خودران تسلا به دلیل تصادف جان خود را از دست داد، سازمان‌های مربوط به خودروسازان دستور دادند تا داده‌های استاندارد تصادف را برای بررسی بهتر بلافاصله گزارش کنند. همچنین وب‌سایت تسلا نیز بعد از آن تصادف اعلام کرد این سیستم امکانی را فراهم می‌کند تا خودرو به شکل خودکار در مسیر حرکت کرده، شتاب بگیرد و فرایند ترمزگیری را انجام دهد، اما با وجود این به توجه راننده نیاز دارد. طبق اعلام تسلا این سیستم همچنان در حال توسعه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*