مکث تیارا

استقبال ضعیف خریداران از شاسی بلند مکث تیارا در چین

مکث تیارا که نسخه ایرانیزه شده بایک رویجیانگ X5 محسوب می‌شود در کشور چین با استقبال ضعیف خریداران مواجه شد. در ادامه جزئیات فروش این شاسی بلند چینی را بررسی خواهیم کرد.

مدتی قبل شرکت مکث موتور در نمایشگاه خودرو تهران 1401 از شاسی بلند جدید خود با نام تیارا پرده برداشت که در واقع نسخه ایرانیزه بایک رویجیانگ X5 محسوب می‌شود. این شاسی بلند چینی که به زودی به بازار ایران نیز عرضه خواهد شد طبق گزارش‌های فروش مربوط به سال 2022 نتوانسته در بازار چین مورد استقبال مشتریان چینی قرار بگیرد.

جزئیات فروش شاسی بلند مکث تیارا در چین

شرکت بایک شاسی بلند رویجیانگ X5 را با هدف صادرات توسعه داده و به همین دلیل نسبت به سایر رقبای خود در بازار چین نتوانست نگاه مشتریان را به خود جلب کند. در همین راستا آمارهای جدیدی که در وب‌سایت CarSalesBase منتشر شده نشان می‌دهد بایک رویجیانگ X5 نتوانسته خود را به لیست 500 خودرو پرفروش بازار چین برساند و در سال‌های 2021 و 2022 ناامیدکننده ظاهر شده است.

گفتنی است مکث تیارا به یک موتور 1.5 لیتری توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 155 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

مکث تیارا

از امکانات این شاسی بلند چینی می‌توان به دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، جلوآمپر دیجیتال، صفحه نمایش مرکزی 10.5 اینچی، صندلی شش حالته برقی راننده، تهویه اتوماتیک با دریچه ردیف دوم، گرم‌کن صندلی‌های جلو، رینگ‌های ۱۸ اینچی، سنسور نور، در صندوق برقی، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، سقف سانروف پانارومیک، شش ایربگ، سنسور نقطه کور، اتوهلد، ترمز پارک برقی و سیستم کنترل پایداری اشاره کرد.