اثرات مثبت هفته‌ای یک بار خاموش کردن گوشی

چرا باید حداقل هفته‌ای یک بار گوشی خود را خاموش کنیم؟

اثرات مثبت هفته‌ای یک بار خاموش کردن گوشی به قدری زیاد است که توصیه می‌کنیم همین حالا آن را شروع کنید. اما این اثرات چه هستند؟

بسیاری از مردم دوست ندارند گوشی خود را خاموش کنند، مگر اینکه مجبور به انجام آن شوند. مطالعات اخیر نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد صاحبان گوشی‌های هوشمند هرگز گوشی خود را خاموش نکرده‌اند. اگر این در مورد شما هم صدق می‌کند و نسبت به این موضوع اضطراب یا وحشت دارید و عادت دارید که همیشه صدای نوتیفیکیشن‌های گوشی خود را بشنوید، پس واجب است که برای حفظ سلامت، عمر و عملکرد دستگاهتان هر از گاهی آن را خاموش کنید.

محققان هرگز توصیه نمی‌کنند که مدام از گوشی خود استفاده کنید. در واقع شما باید حداقل هفته‌ای یک بار گوشی خود را خاموش کنید. وقتی آن را خاموش کردید، چند دقیقه منتظر بمانید تا به طور کامل ریست شده و مجدداً آن را روشن کنید. با انجام این کار شما کش گوشی خود را پاک کرده و تمام اپلیکیشن‌هایی که باعث کند شدن سرعت گوشی‌تان شده‌اند را نیز بسته‌اید.

کرش شدن کمتر گوشی و عمر طولانی آن

اثرات مثبت هفته‌ای یک بار خاموش کردن گوشی

خاموش کردن گوشی از نشت حافظه که یک مشکل متداول گزارش شده توسط صاحبان گوشی‌ها است، جلوگیری می‌کند. نشت حافظه زمانی رخ می‌دهد که یک اپلیکیشن نیازمند مقدار مشخصی حافظه برای فعالیت است، اما وقتی دیگر به آن احتیاجی ندارد نمی‌تواند آن را آزاد کند. اگر متوجه شدید که عملکرد گوشی شما کند شده است، احتمال اینکه دچار نشت حافظه شده باشد زیاد است. از دیگر نشانه‌های اینکه گوشی شما به این مشکل دچار شده می‌توان به کرش شدن‌های مدام گوشی و استفاده از حافظه هنگامی که از اپلیکیشنی استفاده نمی‌کنید، اشاره کرد.

یکی دیگر از دلایلی که توصیه می‌کنیم گوشی خود را هر از چند گاهی خاموش کنید، این است که جلوی از بین رفتن باتری آن را بگیرید. باتری لیتیومی رایج گوشی‌ها می‌تواند از پس ۳۰۰ تا ۵۰۰ چرخه شارژ برآید. هر چرخه (سایکل) به معنای تا ۱۰۰ درصد شارژ شدن و مجدداً خالی شدن شارژ آن است. بعد از آن دیگر دستگاه شما نمی‌تواند مثل سابق شارژدهی داشته باشد و از ظرفیت باتری آن کاسته شده است. خاموش کردن گوشی به صورت دوره‌ای، راهی برای افزایش طول عمر باتری و عمر گوشی شما است.

حفظ سلامت روان شما

اثرات مثبت هفته‌ای یک بار خاموش کردن گوشی

برای بسیاری از ما، گوشی‌های هوشمند بخش جدانشدنی زندگی‌مان هستند. اگر مثل اکثر مردم باشید، احتمالاً شما هم صبح وقتی از خواب بیدار می‌شوید، اولین کاری که می‌کنید چک کردن گوشی‌تان است و مسلماً در طول روز هم مدام گوشی در دستتان است.

یکی از معایب استفاده طولانی مدت از گوشی، به خطر انداختن سلامت روان و جسم شما است. بر اساس مقاله‌ای که نیویورک تایمز منتشر کرده، وقت گذراندن با گوشی می‌تواند روی هر چیزی از اعتماد به نفس گرفته تا روابط، خلاقیت، دامنه توجه و حافظه شما تأثیر بگذارد. حتی بدتر اینکه سطح هرمون‌های استرس بدن شما را افزایش می‌دهد و در نهایت باعث به خطر انداختن سلامت ما و همینطور کوتاه‌تر کردن عمر ما خواهد شد. ضمناً به خاطر نوری که صفحه نمایش آن منتشر می‌کند، روی خواب شما هم می‌تواند اثرات منفی داشته باشد.

بنابراین در مجموع خاموش کردن دوره‌ای گوشی شما هم می‌توانید روی سلامت شما مؤثر باشد و هم باعث طولانی‌تر شدن عمر گوشی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام، حداکثر خاموش و روشن کردن گوشی در هفته چقدره تا به گوشی آسیب نزنه؟یا اینکه خاموش روشن بیش از حد به گوشی ضربه ای نمیزنه؟